Страница 1 от 2
vupros mahovik
Публикувано на: 04 Май 2008 20:40
от slona
za i protiv olekotjavane ili smjana sus po lek ako moje obosnevete se za da imam vurhu kakvo da mislja

Публикувано на: 05 Май 2008 01:15
от Bass_Man
Просто ей така или има и други промени по мотора/автомобила ?
Публикувано на: 05 Май 2008 08:41
от LEXUS
Против всякакво изменение по конструктивни елементи по колата, ако не са обосновани от производителя с посочен заместител.
hi
Публикувано на: 05 Май 2008 10:17
от slona
ami promenite shte sa njakolko no osnovno me interesuva sega mahovika shtoto utre shet smukvam kutiata i da znam kakvi eksperimenti da si pravja
Публикувано на: 05 Май 2008 19:09
от Bass_Man
Със сигурност недей да си правиш експерименти щото няма кой да ти го балансира после и може да ти отреже краката , като нищо !
Маховика има смисъл да се пипа ако ще правиш някакъв вид състезателна кола . Иначе ако е само за майтап няма смисъл и няма да усетиш някакви невероятни неща .
hi
Публикувано на: 05 Май 2008 20:18
от slona
znaci interesuva me po tochno shte se promeni li chisloto na skorostite kato cjalo naprimer sega kakto e na 2500 oborota e sus 100km shte ima li spad ili shte ostane vav sushtite granici a razlikata shte e samo kato uskorenie malko tupo zadavam vuprosa ama ko da s eprai tup sum

Публикувано на: 05 Май 2008 21:27
от slowtraveler
С промяна теглото на маховика няма да промениш предавателното число...
С олекотяване ще постигнеш по-бърза промяна на оборотите на вала (и по-високи допустими обороти след пипване и на някои други части), обаче ще имаш по-трудно стартиране и по-неравномерна работа при ниски обороти.
Ама щом задаваш такъв въпрос по-добре не пипай нищо по двигателя...
Публикувано на: 05 Май 2008 22:13
от Bass_Man
Слоне бате верно ако не знаеш от къде се променя предавателното число просто не пипай нищо !!!
Щото ще си направиш голяма беля .
Публикувано на: 05 Май 2008 23:01
от rudolf
Bass_Man написа:Слоне бате верно ако не знаеш от къде се променя предавателното число просто не пипай нищо !!!
Щото ще си направиш голяма беля .
бе слончето не е просто момче,,просто е пита преди да е помислило,,и аз много често така правя,,,,имам свидетели:)
аз съм за -с такъв от читава и пробана марка,,,и за кола за която си струва да наливаш пари за тунинг
олекотяване на маховика- махаш от инерционите сили --развърташ мотора по бързо-мощността не се променя,максималните обороти също(нещо което се заблуждавах и аз,но човек от форума ме отвори) -мотоциклетите са без ясно изразен маховик,,коляновия вал е с бегла имитация и знаеш как се форсират..
все пак маховика не е сложен случайно,,а и си прецени дали при 10-12 кила колянов вал+4,5 кила съединител с претисквател+7-8 кила маховик+500 грама шайба и допълнително ремаци ,помпи,алтернатор --като свалиш 3 кила от маховик колко процентно ще свалиш
Публикувано на: 05 Май 2008 23:05
от rudolf
гледам че има и друг инерционен тунинг,,,по голяма и алуминиева шайба на коляновия вал- за коли който се карат на по високи обороти,,,
не разбирам много,,квото знам го знам от хора от форума..
Публикувано на: 05 Май 2008 23:08
от Bass_Man
rudolf написа:
бе слончето не е просто момче,,просто е пита преди да е помислило,,и аз много често така правя,,,,имам свидетели:)
Никой не казва , че е просто момче !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Явно обаче това въобще не му е ясно !
Така ,че ако иска да прави нещо по-добре да пусне една отделна тема за ЦЯЛОСТНАТА си идея , да си каже това което мисли , че му е ясно и хората да го посъветват .
С такива въпроси за маховика тип за/против и тн много трудно може да се постигне нещо смислено .
Ако има проект Тойота Мания и да се почва . Ако не по-добре да не пипа . Горе долу това ми е идеята .
Публикувано на: 05 Май 2008 23:29
от slona
proekta sus toyotata zasega otpadna sega se tursi druga no mejduvremenno triabva da se buzika neshto che mnogo tupo tuka vav nashto selo inache tova shte mi e moje bi 10-ia otrjazan mahovik prosto taka pitam che si namerih i nov diferencial no e sus dva tri zuba po goliama ama tova njama znachenie naistina purvo da resha kakvo da subarjam i posle da pitam puk inache ne stava vupros za toyota ama vav honda foruma vsichki samo pishat koi kakvi farove i postelki si bil kupil i mai mnogo ne zacepvat pone osnovnata masa narod

Публикувано на: 06 Май 2008 02:21
от Bass_Man
Ами те тука по БГ-то много хора режат и маховици и колянови валове и разтягат и скъсяват биели ( не се бъзикам !!!!) с горелката и какви ли не неща . Ама ако искаш да правиш нещата сериозни е хубаво да са премислени .
Ето сега даже при нас тука едни доста незнаещи момчета правят една бигачка да се пускат в 1600 и само умуват какви карбуратори и какви неща да му сложат . Ама нали си не знаят , а пък и нямат акъл да питат са ръчкат нещо ( и крадът идеи от Мичкин - човекът олекотен колянов вал ) . И понеже покрай тях ми стана интересно взех , че изрових малко материал за Weber DCOE 45 и се оказва , че размера на дросела е най-малко нещото , което трябва да се гледа . А и по flow чартовете един добре направен 45-ца стига идеално за 1600 кубика на 8000-9000 оборота . А това тяхното руско чудо с чукчето и наковалнята не знам до колко ще стигне . Ама са му треснали две 45-ци .
Обаче те не питат те си знаят и си правят laugh.gif . Он на мене , че ми каже , абе каков си ти бе laugh.gif .
Като няма какво да правиш най-добре чети . Та после , като ти дойде материала за правене да имаш най-малко жертви

Един пък друг виден майстор и газаджия си търсел 48-ци или 50-ци за ладовия мотор !!!!
Криво разбрана карбуризация laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Публикувано на: 06 Май 2008 21:10
от rudolf
slona написа:proekta sus toyotata zasega otpadna sega se tursi druga no mejduvremenno triabva da se buzika neshto che mnogo tupo tuka vav nashto selo inache tova shte mi e moje bi 10-ia otrjazan mahovik prosto taka pitam che si namerih i nov diferencial no e sus dva tri zuba po goliama ama tova njama znachenie naistina purvo da resha kakvo da subarjam i posle da pitam puk inache ne stava vupros za toyota ama vav honda foruma vsichki samo pishat koi kakvi farove i postelki si bil kupil i mai mnogo ne zacepvat pone osnovnata masa narod

ако не е екстермно,,не го разбалнсираш и няма да го въртиш на много- става,,,ма ми иде на акъла-за кво ще правиш кола дет няма да я развърташ?
аз дет говоря--олекотени маховици само на снимка съм виждал--за разлика от питащия:)
Публикувано на: 06 Май 2008 21:43
от ghost rider
ще има ефект,но ако мислиш да режеш от заводския(които вероятно е чугунен),по добре не го прави! ЧУГУНА НЕ Е ЖИЛАВ И НЕ ПОНАСЯ ДОБРЕ СТРЕСОВЕ КАТО ПРИМЕРНО НЕ ДОБЬР БАЛАНС.