Страница 1 от 1

problem s naljaganeto na masloto

Публикувано на: 14 Апр 2008 22:17
от peterches
Здравейте, имам проблем с налягането на маслото. Колата е Тойота Корола 2000 г. 1,6 автоматик. Две години колата беше перфектна, но при последната смяна на масло реших да промия двигателя с добавка за промиване(слага се в старото масло и след 15 мин.работа се излива заедно с него). Две седмици след това лампата за маслото започна да примигва а с това се появява и шум като тракане на клапаните.При това колата не загрява над нормалното. Маслото е Кастрол 5W30 и винаги съм карал с него. Нивото е нормално, но наляагането се губи след 8-10 км. каране. Има ли някой идея какво може да е това?

Публикувано на: 15 Апр 2008 08:19
от Night'sB
Здравей колега,
Препаратите за почистване на маслената система като правило втечняват маслото(или са много рядки ако ползваш промивъчно масло). Не е ясно на каква точно основа са , а доколкото разбирам ти караш със синтетично масло, което не търпи смесване с минерални масла и респективно промивки на подобна основа. При смесването могат да си взаимодействат активните добавки в маслото и промивката. Резултат - падат във вид на утайка и маслото се втечнява.
Предполагам, че това се е случило при теб.
Освен това мисля, че за твоята кола и нашите климатични условия по-подходящото масло е 10W40.
Ако си маняк на подобни промивки на маслената система по д0обре ползвай промивъчно масло и масло двигателно от една марка.
Мисля, че за стари автомобири е по-добре да не се прави промивка. Има изписано из нета по този повод доста. Особено по руските сайтове.

Публикувано на: 15 Апр 2008 09:04
от ceko26
В книжката си пише препоръчително масло 5 на 30.
Логично би трябвало да си промил някоя добавка за уплътняване.

Публикувано на: 15 Апр 2008 19:36
от Mandata
може този път да си налетял на масло- менте. Най-добре го смени пак, но с 10W40. Определено ако продължаваш да караш така - рискуваш да хвърлиш двигателя

Публикувано на: 15 Апр 2008 19:38
от peterches
Благодаря, и аз си мислех, че нещо се промени след промивката. Може наистина да е имало някаква добавка, когато съм купил колата, но защто пък не се е отмила при досегашните смени на маслото (3 преди промиването). При тях аз не съм добавяал нищо. Дали след промиването не са паднали някакви полепи в картера и сега да блокират цедката или засмукващата труба. За маслото - искаше ми се да я карам с предписаното масло, защото колата е на 85000 км. и до сега звучеше добре, но ако трябва ще опитам и с по-гъстичко - 10W 40 например.