Страница 1 от 1
Маслото в двигателя ... Важно и спешно !!!
Публикувано на: 05 Апр 2008 22:55
от Wolfcho
Здравейте на всички, значи имам 2 въпроса:
1. Смених си маслото в джигателя от 15/40 на 10/40 защото това било по-добре за Celica-та ми .... и сега след като смениха маслото когато е студена ми показва на пробката малко над max-a, това много ли е лошо или няма проблем да я оставя така ? ...
2. Причината да сменя маслото беше забавянето в изгасянето на лампата за маслото когато я паля... Когато колата не е палена и е студена и я запаля лампата изгася около 1 2 секунди по късно .. когато вече е палена веднъж и я запаля отново си изгася веднага .. Въпроса ми е дали това е нормално и е нещо което не съм забелязал преди или има някакъв проблем ?
.... Знам, че въпросите са глупави но не съм по двигателите за съжаление
Благодаря предварително

Публикувано на: 05 Апр 2008 23:09
от kuzerdale
Като се вдигне маслото нагоре тогава индикацията изгасва (1-2сек)Според мен е нормално,и при мен е така.
Re: Маслото в двигателя ... Важно и спешно !!!
Публикувано на: 06 Апр 2008 00:09
от Petar
Ako nee mnogo nad MAX nee problem taka ili ina4e sled vreme hte ti izgori maslo ihte po max
Публикувано на: 06 Апр 2008 02:48
от Wolfcho
Значи и за двете да не се притеснявам така ли

Публикувано на: 06 Апр 2008 02:54
от Me4oKyX
Спи спокойно, не се коси

Нищо фатално, че да се тревожиш

Публикувано на: 06 Апр 2008 03:06
от Wolfcho
E ще съм по спокоен ако ми бъде обяснено, знанието е сила biggrin.gif ... ако някои още може да даде мнение ще се раджам да го прочета .. а засега значи няма от какво да се тревожа ( а мислех утре да ходя да ми източат малко от маслкото и да питам защо лампата ми се забавя в изгасянето когато е студена а после няма проблем )
Публикувано на: 06 Апр 2008 09:25
от LEXUS
Ти си яко вманиячен обаче biggrin.gif .Когато е студено маслото е нормално по-бавно да го завърти помпата и затова лампата свети 1-2 сек..Нали маслото е с вискозитет. biggrin.gif По другия въпрос---Маслото зависи колко е долято повече,ако е малко над Макс. не е проблем,но ако е много не е добре,защото от високото налягане може,казвам може не задължително,да ти избие някой семеринг или гарнитура,но това е ,както се казва Worst case scenario.Т.е. ако я караш на високи обороти с яки ускорения/Ако я караш нормално без 5000-6000 об/мин. или максимални обороти не мисля,че ще има проблем,тя това масло,което е в повече, ще го изгори за1000 км. примерно.Ако е много прелято не е лошо да се източи малко.
Публикувано на: 06 Апр 2008 09:32
от diver
Ся маслото НЕ ТРЯБВА да е над макса, защото кат я изгъзиш, почва да си търси от къде да излезе тва дет е повече...покрай семерингчета примерно..а опита ми показва, че един семеринг протече ли, спиране няма....та мини през некои маслар, да ти смукне тва дет е в повече...бавното гаснене е възможно да е в резултат на калпав филтър, но може да е симтом и за по-сериозни проблеми...
Публикувано на: 06 Апр 2008 11:52
от Mandata
не е добре да е в повече маслото, както и по-малко от минимума. Нарушава се мазането - така ни учиха в "автото"
За мен най-лесния начин за източване е през филтъра - там има 0,5 л., но на Опела беше с дъното надолу, а на Тойотата май е с дъното нагоре
Лампата гасне при вдигане на налягане на маслото. На старо масло - налягането винаги пада.
Публикувано на: 06 Апр 2008 13:46
от slowtraveler
Според мен малко над максимума няма проблем.
1. При високи обороти маслото се разплисква и не успява да слезе бързо в картера - там нивото намалява. На времето имах Астра с нивомер на маслото - като я 'изрязвах' по-дълго на 5-6х.об/мин и компютъра даваше 'ниско ниво на маслото' въпреки, че си нивото си беше ОК.
2. На Авенсиса без никакъв проблем Тойота му вдигнаха нивото на маслото с 0.5л без други изменения (от 3.7л на 4.2л)....
Бавното гаснене при първоначално палене може да е от лош възвратен клапан (обикновенно е във филтъра), който не позволява връщането в картера на маслото от системата под налягане..
При палене системата първоначално се напълва отново с масло и чак тогава вдига налягане, което става по-бавно отколкото ако системата е пълна...
Разбира се нивото не трябва да е много повече (както едни познати направиха в техния сервиз - източиха маслото от скоростната кутия на едно АУДИ дизел и доляха още 4л в двигателя)...
Но 0.2л според мен няма никакъв проблем
Публикувано на: 06 Апр 2008 14:06
от Wolfcho
Ами аз смених маслото а и филтъра зна4и не гасне бавно заради филтъра или старо масло .. а закъснява с гасненето само първото палене след като е станала студена

Публикувано на: 07 Апр 2008 22:05
от Mandata
Е, ти откри топлата вода laugh.gif
Ако си сложиш манометър за масло, какъвто имат лада 1500 например, ще видиш, че старото масло държи около 2 атм., а като го смениш веднага скача на 4.5 атм. А пък на топъл двигател ако свалиш м. филтър и го завъртиш празен - пак ще ти загасне по-бавно.
Карай и не бой се!