Страница 1 от 1
проверка за имобилайзер
Публикувано на: 01 Апр 2008 14:21
от nachinaeshto_japanche
Преди няколко дена си купих тойота корола 1998г 1.6 110к.с. 4А-ФЕ (японска сглобка). Човека който ми я продаде каза че има имобилайзер.
Как мога да провера наистина ли има фабрично имобилайзер.
Благодаря предварително за отговорите.
Re: проверка за имобилайзер
Публикувано на: 01 Апр 2008 14:46
от Petar
Nesym mnogo siguren no mislia 4e na edno ot strani4nite stykla triabva da ima zalepena lepenka s nadpis " Imobilaizer " i emblemata na toyota pone taka sym vijdal na niakoi toyoti i hondi . Az syhto imam imobilaizer samo4e toi nee originalen a slagan dopylnitelno .Na novite e vgraden v klu4a
Публикувано на: 01 Апр 2008 15:42
от kristian
Трябва да имаш чип в ключа.Визуално можеш да определиш това катоо го погледнеш отпред.До стеблото на ключа има нещо като малка дупчица залята със смола.Не е буквално така,но така изглежда.А иначе всеки автомобилен ключар ще ти каже със сигурност.Ако решиш да си правиш резержа жинаги ще ти е необходим оригиналния за да регистрираш новия ключ в имобилайзера на колата.самото регистриране става чрез последователно вкарване на единия и другия ключ и поредица от отваряне и затваряне на шофьорската врата и завъртане на съответния ключ до положение преди стартер.Ключарите знаят точно поредността.Цена на ключ около 80лв.Желателно е да караш с резервния и да имаш такъв,щото ако згубиш основния,няма да можеш да регистрираш нова резерва.Ако пък загубиш основния и нямаш резерва те чакат около 500лв.
Публикувано на: 01 Апр 2008 20:06
от slowtraveler
При последната загуба на ключа от Тойота доставиха нов оригинален (с бутоните за отключване на него) по номера на ключа и заедно със настройката беше около 270лв (преди 3г)...
В комплекта с който се продаваше тойотата имаше 2 оригинални черни и един сив сервизен (без имобилайзер) ключ..
На мен никога не ми е идвало на ум да пробвам лично работи ли или не имобилайзера.
Обаче знам, че работи, защото умниците в сервиза при доставката на новия ключ се опитваха половин ден да програмират и сервизния ключ и се чудиха защо колата не ще да пали с него biggrin.gif biggrin.gif
Иначе принципа на имобилайзера е, че има чип в ключа, който като се приближи до една бобина, монтирана обикновено около контакта, дава сигнал на електрониката, че всичко е ОК.
Т.е. ако направиш нов ключ по оригиналния, въпреки, че може да отключва волана и да дава контакт, няма да запали...
Публикувано на: 01 Апр 2008 20:43
от kristian
Публикувано на: 01 Апр 2008 20:50
от slowtraveler
Имах впредвид да си направи сервизен ключ - първо е много по-евтино, ще разбере има ли имобилайзер, и ще може да си отключи колата като си забрави ключовете вътре...
А за намирането - сигурен съм, че може да се намери оригинален ключ ако си настоятелен в сервиза, но операцията е мнооого бавна (доколкото си спомням чакахме 1 или 2 месеца за доставка...)
Публикувано на: 01 Апр 2008 20:54
от kristian
Всъщност ако изобщо го има въпросния имобилайзер(което е доста вероятно) най-лесния вариант е да си изкара резерва и да си кара с нея

Публикувано на: 01 Апр 2008 23:03
от nachinaeshto_japanche
Благодаря за точния отговор Кристиан. Наистина има точно както го описа като малка дупчица залята със смола. И за мой късмет ключовете са 3 черни (еднакви).
Публикувано на: 02 Апр 2008 10:17
от kristian
nachinaeshto_japanche написа:Благодаря за точния отговор Кристиан. Наистина има точно както го описа като малка дупчица залята със смола. И за мой късмет ключовете са 3 черни (еднакви).
Ами-и-и-и честито.Спести си някой лев.Ще да черпиш .
И цветя и бонбони не пием,да е ясно! biggrin.gif

Публикувано на: 02 Апр 2008 17:04
от nachinaeshto_japanche
Разбира се, изпратил съм бира с картовки на е-майла.

Публикувано на: 02 Апр 2008 18:37
от kristian