Страница 1 от 5

за ръчната спирачка

Публикувано на: 23 Мар 2008 19:18
от desSs
тъй, научена съм винаги при паркиране да дърпам ръчната. баща ми като ми беше на гости зимата, ми каза само да не я дърпам като има сняг, щото през нощта може да замръзне /случило му се веднъж с жигулката/.
днес обаче един приятел ми направи забележка, ръчната да я ползвам само ако има наклон, иначе нямало смисъл, още повече че от това постоянното напрежение накрая жилото щяло да се скъса rolleyes.gif

та, вие кво ше кажете по въпроса smile.gif

Re: за ръчната спирачка

Публикувано на: 23 Мар 2008 19:30
от diver
desSs написа:тъй, научена съм винаги при паркиране да дърпам ръчната. баща ми като ми беше на гости зимата, ми каза само да не я дърпам като има сняг, щото през нощта може да замръзне /случило му се веднъж с жигулката/.
днес обаче един приятел ми направи забележка, ръчната да я ползвам само ако има наклон, иначе нямало смисъл, още повече че от това постоянното напрежение накрая жилото щяло да се скъса rolleyes.gif

та, вие кво ше кажете по въпроса smile.gif
ме помня някога да съм ползвал ръчна за друго, освен да се връткам по завоите ;)

Re: за ръчната спирачка

Публикувано на: 23 Мар 2008 19:51
от Troshko
diver написа:
desSs написа:тъй, научена съм винаги при паркиране да дърпам ръчната. баща ми като ми беше на гости зимата, ми каза само да не я дърпам като има сняг, щото през нощта може да замръзне /случило му се веднъж с жигулката/.
днес обаче един приятел ми направи забележка, ръчната да я ползвам само ако има наклон, иначе нямало смисъл, още повече че от това постоянното напрежение накрая жилото щяло да се скъса rolleyes.gif

та, вие кво ше кажете по въпроса smile.gif
ме помня някога да съм ползвал ръчна за друго, освен да се връткам по завоите ;)
Така сте състезателите laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Re: за ръчната спирачка

Публикувано на: 23 Мар 2008 20:26
от Toyota_Devil
desSs написа:тъй, научена съм винаги при паркиране да дърпам ръчната. баща ми като ми беше на гости зимата, ми каза само да не я дърпам като има сняг, щото през нощта може да замръзне /случило му се веднъж с жигулката/.
днес обаче един приятел ми направи забележка, ръчната да я ползвам само ако има наклон, иначе нямало смисъл, още повече че от това постоянното напрежение накрая жилото щяло да се скъса rolleyes.gif

та, вие кво ше кажете по въпроса smile.gif
аз примерно винаги съм си свикнал да вдигам ръчната спирачка. За зимата наистина е малко по-специфично, но съм я забравял вдигната на минусови температури и не е замръзвала. А за жилото- до сега на 2 коли съм го правил постоянно (едната вярно почти нова) , но Тойотата си беше на възраст и не ми се е късало жило. Така че ако ме питаш мене дърпай си я на воля :thumbsup:

Публикувано на: 23 Мар 2008 20:30
от ugabuga
ruchnata i na men mi e zamruzvala i e mnogo kofti.
Durpam ia samo ako ima naklon naistina, inache dvigatelia na 1'va e predostatachen da spre kolata da ne murda.

I az sam na mnenie che niama nujda da go napuuvash jiloto izlishno vseki den.

Публикувано на: 23 Мар 2008 20:39
от desSs
ugabuga написа:Durpam ia samo ako ima naklon naistina
може би нарочно са ме научили да я дърпам, да ми стане навик, за да не я забравя, когато има наклон unsure.gif малко превантивно срещу евентуалната ми разсеяност :whistle:

Публикувано на: 23 Мар 2008 20:52
от ALTEZZA
i na men mi se e sluchvalo da mi zamrazne rachnata, no na Audi. na Toyota do sega ne sam chul niakoi da se oplache che mu e zamraznala rachnata, to verno che i pochti nikoi ne ia polzva, nali vsichki sa avtomatik. Yarisa e s barabani, ne vijdam kak shte zamrazne. inache jiloto se precakva otchno ot ne polzvane, rajciasva i posle nemojesh da go drapnesh. az moita rachna vinagi si ia polzvam i niamam nikakvi problem(kat izkluchim onova Audi).

Публикувано на: 23 Мар 2008 21:01
от desSs
ALTEZZA написа:na Toyota do sega ne sam chul niakoi da se oplache che mu e zamraznala rachnata, to verno che i pochti nikoi ne ia polzva, nali vsichki sa avtomatik.
чеки ся, кво общо има автоматичката с ръчната?
ALTEZZA написа:inache jiloto se precakva otchno ot ne polzvane, rajciasva i posle nemojesh da go drapnesh. az moita rachna vinagi si ia polzvam i niamam nikakvi problem(kat izkluchim onova Audi).
ура biggrin.gif теб те имам за един от най-разбиращите от коли във форума /дано не греша laugh.gif /, тъй че ти се доверявам biggrin.gif

Публикувано на: 23 Мар 2008 22:27
от newmiro
той ALTEZZA-та е от най-старите членове на форума по мое виждане, от старата школа, че и разбира bow.gif :prayer: :prayer: bow.gif bow.gif
иначе автоматика има 'парк' опция, която е като спирачка, това е връзката.
иначе аз королата от 2002г. си дърпам ръчна винаги, досега 6 години не се е скъсало жилото и зимата по инерция я дърпам, знам че има случаи на замръзнали, но моята досега не е замръзвала дори в най-големите студове. плюс, веднъж бяха оставили една кола на 1-ва на съвсем лек наклон, тя се откачи и се шибна в една стена wacko.gif unsure.gif smile.gif , така че според мен и моят съвет, дърпай винаги + първа скорост, ако си на голям баир, удряш задна, защото държи повече от първа, ръчната винаги. :thumbsup:

Публикувано на: 23 Мар 2008 22:32
от desSs
newmiro написа:иначе автоматика има 'парк' опция, която е като спирачка, това е връзката.
ясно. ама мойта автоматичка няма "Р" tongue.gif

Публикувано на: 23 Мар 2008 22:38
от Toyota_Devil
desSs написа:
newmiro написа:иначе автоматика има 'парк' опция, която е като спирачка, това е връзката.
ясно. ама мойта автоматичка няма "Р" tongue.gif
но имаш задна при това положение wink.gif . Поне аз като карах такъв автоматик все на задна гасях колата.

Публикувано на: 24 Мар 2008 01:34
от ugabuga
sefte chuvam za aftomatik bez park?!?! wacko.gif

Публикувано на: 24 Мар 2008 05:50
от ALTEZZA
desSs написа:ясно. ама мойта автоматичка няма "Р" tongue.gif
kakav e tozi ivtomatik det niama P(park) pozicia? az takova neshto do sega ne sam vijdal.

sega se zagledah na BG stranicata na Toyota. tam za Yaris predlagat niakva "Многорежимна трансмисия". tova pak chudo kakvo e?

za USA ima samo rachnti i avtomatici. izkluchenie sa transmisiite na Hybrid-ite, i edna stranna transmisia det biaha pusnali predi niakolko godini na MR2-kite, rachni skorosti transmisia, no s avtomatiziran ambriaj i prevkluchvane, no i te si imat "P" pozicia.

Публикувано на: 24 Мар 2008 06:09
от Vesko
ALTEZZA написа:
desSs написа:ясно. ама мойта автоматичка няма "Р" tongue.gif
kakav e tozi ivtomatik det niama P(park) pozicia? az takova neshto do sega ne sam vijdal.

sega se zagledah na BG stranicata na Toyota. tam za Yaris predlagat niakva "Многорежимна трансмисия". tova pak chudo kakvo e?

za USA ima samo rachnti i avtomatici. izkluchenie sa transmisiite na Hybrid-ite, i edna stranna transmisia det biaha pusnali predi niakolko godini na MR2-kite, rachni skorosti transmisia, no s avtomatiziran ambriaj i prevkluchvane, no i te si imat "P" pozicia.
Mnogo rejimnata transmisia si e kato rachnata. samo che saediniteliat e skorostite saotvetno se natiskat i prevkluchvat ot eletrodvigateli i saotvetnoto ECU. za shfiora si e kato avtomatik. ne smenia skorosti nito natiska saedinitel.

Публикувано на: 24 Мар 2008 06:20
от ugabuga
the best of both worlds. Zvuchi interesno :)
Hem ne harchi poveche benzin i ne smuche kone ot dvigatelia, hem po zadrustvania ne se zanimavash s ambriaji :thumbsup: