Страница 1 от 1
Рама на Ярис
Публикувано на: 21 Мар 2008 21:23
от RogueT
Здравейте,
Яриса който съм харесал за съпругата ми е произведен 2001г., номера на шасито му започва със jtdkw....., някой може ли да ми каже къде е произведена колата по този номера? Япония или Франция, "j" предполагам е за Japan, за някои може да е очевидно, но за мен не е

Така че очаквам мнение от някой по-вещ!
Друго...като ходя да я оглеждам, освен за очевидните неща (wear and tear) за какво друго конкретно да гледам, какви са слабите места на Яриса? Нека хората с Яриси а и всички други запознати да кажат ;)
Благодаря предварително за отговорите!
Re: Рама на Ярис
Публикувано на: 22 Мар 2008 07:38
от diver
RogueT написа:Здравейте,
Яриса който съм харесал за съпругата ми е произведен 2001г., номера на шасито му започва със jtdkw....., някой може ли да ми каже къде е произведена колата по този номера? Япония или Франция, "j" предполагам е за Japan, за някои може да е очевидно, но за мен не е

Така че очаквам мнение от някой по-вещ!
Друго...като ходя да я оглеждам, освен за очевидните неща (wear and tear) за какво друго конкретно да гледам, какви са слабите места на Яриса? Нека хората с Яриси а и всички други запознати да кажат ;)
Благодаря предварително за отговорите!
JAPAN TOYOTA. Странно, защото мислех, че се правят само във франция.
Публикувано на: 22 Мар 2008 10:24
от RogueT
След определена 2001 (но може и да греша) година Toyota изместват продукцията си на Ярис във Франция, освен японските, факт е че и френските партиди се славят с изключителна здравина.
Публикувано на: 23 Мар 2008 17:10
от stefanb
JTDKW започва рамата на нашия Ярис, колата е купена от Булмоторс през април 2002, произведена е през 01.2002 и навсякъде по заводските документи (един голя лист с баркодове и други означения на английски и йероглифи , пише Мейд ин Джапан. Впоследствие от ТМ Ауто ми казваха по някакъв повод, че е от последните партиди правени в Япония и продавани в БГ, внесени от гъка, собственик на ТМ. Така че, до 2002 началито Ярис се прави в Япония, после вече във Франция, а напоследък май четох, че има и в унгария завод
Публикувано на: 23 Мар 2008 19:47
от RogueT
stefanb, благодаря ти,
мамерих нещо което може да те заинтересува в един английски форум:
http://toyotaownersclub.com/forums/inde ... opic=78348
и понеже на мен ми предстои покупка на кола със същата регистрация на рамата, знаеш ли нещо повече по въпроса? От ТМ Ауто би трябвало безплатно да извършат замяната на проблемния сензор.
Друг аналогичен случай:
Аз имам Авенсис 2004г. на който трябваше да му бъде сменен кормилен накрайник (пак безпланта кампания подета от Тойота за замяна на доказано дефектирали части) но от ТМ Ауто не бях известен, чак след като им звъннах с тази информация (пак от същия форум) отговора им беше: "Ама как не сме ли ви изпратили писмо? А...да, елате ще ви го сменим".
Ако може нищо да не правят ще е най-добре. Особено пък за тяхна сметка. Така че, моят съвет е да провериш как стои въпроса с подмяната на този сензор.
Публикувано на: 24 Мар 2008 00:12
от stefanb
Даа, ето разликата между япнците и европейците... Франсетата направо подобряват дефекта, имал съм Пежо... Немците също, едва напоследък взеха при проблем да привикват в сервиза, че конкуренция.. А японците са железни..
Мерци, колега, от тебе чувам за такъв проблем, но моята е 01.2002, а и ай-дито е извъм посочения интервал. Не на мен ми сменяха на второто обслужване някакви щуцери на задните колела, на цпирачните маркучи. Имало оплаквания от собственици във Финландия, ако не бъркам, че им замръзвали спирачките и инженерите устновили, че имат право при температури под -20 или -25, не помня... Та, отивам аз за смяна на масло, гаранционно и ми казаха, че е сменят това и това, налагали го от Тойота.. Смениха го, не съм имал проблеми нито преди, нито след това, слава Богу..
Такива работи...
Хайде, успех с колицата, дано извадиш късмет на предишен собственик, макар че тя е дуракоустпйчива, но все пак, ако я караш душмански, няма да го забрави...
Публикувано на: 24 Мар 2008 00:26
от stefanb
А, и понеже питаш за слаби места - ами за 71000 км. взе да ми прави новера само датчика на резервоара и като гледам съм късметлия - няма мнение в темата, която съм пуснал, а е от няколко дни, значи не е познат проблема. Не е фатално, но е досадно, като остане на 1/4 някъде се шашка и ту свети ту не, докато свърши бензина...
Иначе се разтроба пело отпред, мисля че са биалетки, то с тия нечовешки ями... Иначе накладки сменях скоро - оригиналните свалих, предните, новите са 135 кинта в ТМ, има и наполовина в други магазини, но така на Маздата на времето реших да мина тънко и сменях дискове след 20000 км... Ама там бяха едни цени - майка плаче, предните накладки ги даваха за 150 долара при 2 и кусур лева за долар... Че то на Мерджана сменях скоро предните - 175 кинта са с датчиците...
Иначе нищо друго, карам си и това е. арчи градско 7,5-8, извънградско около 6 но нямам много наблюдения, за 6 години съм бил до Русе и до Плевен с нея, карам я в града просто, иначе със семейството пътуваме с голямата кола...
Шумна е малко по пясък и ,акадан - спестили са от кори на калниците, но в града е бял кахър. Иначе мърка мотора и е много непретенциозна. Обслужването е около 150 кинта в Тойота - масла, филтри, на 30.000 се сменят и свещи, те са по 10-тина лева и филтър на купето. Клиематика е добре, не се усеща да спъва колата (говорим за 1.3 - 86 к.с.) Не се е разскърцала пластмасорията по таблото, абе нямам забележки, с две думи, доволен съм.
Публикувано на: 24 Мар 2008 23:28
от RogueT
Благодаря за мнението,
точно такава взех за жената - 1.3, 5 врати, засега съм с доста добри впечатления от нея, държи се добре на пътя, има прекрасна видимост от мястото на шофьора, купето е изключително просторно, чак създава впечатление, че си в голям автомобил. Спрямо Авенсиса (1.8, 2004г.) е тотално различна, все едно да сравнаваш круши с ябълки но и мъника си има голям чар. Дразнят ме единствено пластмасите по таблото. Човека от когото я взех е сложил доста силни и тежки колонки на задната кора та бая трака като минавам по неравности, ще видя тези дни какво да направя по въпроса.Тропат ми и бутоните за заключване на вратите, колкото и да е странно на всяка врата бутоните са хлабави и като вратите не са заключени, доста неприятно тракат. При тебе това как е? Иначе като двигател и разход (вече успях да я покарам и извънградско) - нямам никакви забележки. За цените на консумативите в ТМ Ауто, ми предстои тепърва да се уверя как стоят нещата

Иначе..чудесна градска кола, с удоволствие и аз ще я изкарвам из града при възможност.
Публикувано на: 25 Мар 2008 10:26
от stefanb
От теб чувам за такъв проблем, никога не съм се сблъсквал с него.... Странно от какво може да тракат, да не би ако са слагали аларма допълнително (ако не е сложена като е купувана от ТМ, макар че тук не знам да са продавали Ярис без централно, та то си има фабрично кабеляк и Мастер ключа е с бутони и в ТМ само слагаха свирка на алармата и процесорче, не отваряха корите... - всъщност тя дали е купувана нова от БГ или е внос отвън), та като са слагали алармата да са прекарали нещо... Не, абсолютно никакъв звук нямам от бутоните, странно... Те са еднакви на японките почти бутоните... На Маздата бяха същите и никога нищо не е тракало а съм разглобявал вратите. Досадното е, че са на щипки, които обикновено се чупят, юо не си купиш и после да свалиш корите да видииш какво трака... Там има един засмолен найлон, мойе да не са го залепили, като са пускали кабеляка.
Ако е внесена отвън и не е имала аларма а е слагана тук от бай Гошо в гаража - ясна работата.
Колонки отзад и аз нямам но няма земна сила, която да ме накара да си срежа корите - това е кола, а не дискотека, така че който иска да слуша музика да ходи в дискотеката. А предните свирят чудесно, отзад децата е качват за по час максимум, преживява се без колонки..
Сложи неопренчета на долната част накората - ъдето опира в държачите - ще обереш луфта и няма да те дразни