Класация на най-надеждните употребявани коли.
Публикувано на: 15 Мар 2008 10:09
Британската застрахователна компания Warranty Direct и списанието What Car? публикуваха поредното си проучване за надеждността на употребяваните автомобили, на възраст от 3 до 9 години. Рейтингът се формира на база повредите през първите две години след изтичане на гаранцията като се калкулират също разходите за ремонт.
Крайният резултат е гид, в който са включени 26 марки, представени с най-сполучливите си и най-дефектиращите модели. Разбира се, трябва да се имат впредвид някои особености на британските изследователи. Те обръщат внимание предимно на японските и европейски марки, докато корейските, които набират все по-голяма популярност на стария континент, изобщо не са проучвани. Същото се отнася и за американските автомобили.
След сериозното проучване са определени и най-добрият и най-лошият автомобил. На търсещите здрава кола втора ръка се препоръчва BMW 3 Compact. Колите от модела, въпреки че са сред най-старите показват отлична надеждност, а повреждащите се части са доста евтини.
Бягайте далеч от Lexus GS300, съветват изследователите. Колата заела 123-то място по дефекти от 133 изследвани модела като 46% от тези коли дефектират.
Ето и класацията
1. HONDA
Място през 2006 г. – 1
Дефекти на 100 коли – 9.8
Средна цена на ремонта(лири) – 230
Средна продължителност на ремонта(часове – 1.6)
Най-добър модел – CR-V ('97-'02)
Най-лош модел – Jazz ('02-)
Основните проблем на хондите са свързани с окачването.
2. TOYOTA
Място през 2006 г – 5
Дефекти на 100 коли – 13.1
Средна стойност на ремонта(лири) – 323
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.4
Най-добър модел – Corolla ('00-'02)
Най-лош модел – Avensis ('97-03)
Основен проблем - електрическата система.
3. SUBARU
Място през 2006 г. – не е посочено
Дефекти на 100 коли – 23
Средна цена на ремонта(лири) – 465
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.7
Най-добър модел – Forester ('97-'04)
Най-лош модел – Legacy (94-03)
Отбелязва се високата цена на ремонта
4. LEXUS
Място през 2006 г. – 2
Дефекти на 100 коли – 23.2
Средна цена на ремонта(лири) – 309
Средна продължителност на ремонта(часове) – 1.9
Най-добър модел – IS200 ('99-'05)
Най-лош модел – GS300 (98-05)
Както и при "Тойота" основните проблеми идват от ел.инсталацията. Ремонтните работи обаче отнемат най-малко време от колите в премиум сегмента.
5. MINI
Място през 2006 г. – 3
Дефекти на 100 коли – 23.9
Средна цена на ремонта(лири) – 340
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.3
Основен проблем - ел. инсталацията. Скъпи части, но пък бърз ремонт.
6. NISSAN
Място през 2006 г. – 4
Дефекти на 100 коли – 24.2
Средна цена на ремонта(лири) – 260
Средна продължителност на ремонта(часове) – 1.8
Най-добър модел – Micra ('98-'02)
Най-лош модел – Primera ('99-02)
Основни проблеми - окачването и ел.системата. Евтин и бърз сервиз.
7. FORD
Място през 2006 г. – 10
Дефекти на 100 коли – 24.2
Средна цена на ремонта(лири) – 231
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.1
Най-добър модел – Mondeo ('03-'07)
Най-лош модел – Galaxy ('00-06)
Основни проблеми – ходовата част, електрониката.
8. CITROEN
Място през 2006 г. – 6
Дефекти на 100 коли – 42.4
Средна цена на ремонта(лири) – 237
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.7
Най-добър модел – Xsara ('97-'05)
Най-лош модел – С5 ('01-)
Повече от една трета от неизправностите са свързани с електриката. За щастие поне частите са сравнително евтини.
9. ROVER
Място през 2006 г. – 12
Дефекти на 100 коли – 26.1
Средна цена на ремонта(лири) – 347
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.4
Най-добър модел – 45 ('99-'05)
Най-лош модел – 75 (99-05)
10. BMW
Място през 2006 г. – 7
Дефекти на 100 коли – 26.9
Средна цена на ремонта(лири) – 335
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.2
Най-добър модел – 3 Series Compact ('94-'01)
Най-лош модел – 7 Series ('94-'02)
Ходовата част, кормилното управление и електрониката създават най-често проблеми на собствениците на баварки.
11. PEUGEOT
Място през 2006 г. – 8
Дефекти на 100 коли – 26.9
Средна цена на ремонта(лири) – 229
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.2
Най-добър модел – 206СС ('00-'07)
Най-лош модел – 206 ('98-'06)
Проблеми с електрическата инсталация се появяват най-често. За сметка на това само ремонтът на "Шкода" е по-евтин.
12. MERCEDES
Място през 2006 г. – 11
Дефекти на 100 коли – 28.5
Средна цена на ремонта(лири) – 407.
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.8
Най-добър модел – E Estate ('94-'01)
Най-лош модел – M-Class ('94-'02)
Скъпи части, бавен ремонт - лоша новина за собствениците на "Мерцедес".
13. FIAT
Място през 2006 г. – 20
Дефекти на 100 коли – 29.2
Средна цена на ремонта(лири) – 278
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.3
Най-добър модел – Stilo ('01-'07)
Най-лош модел – Multipla ('99-)
13. OPEL
Място през 2006 г. – 9
Дефекти на 100 коли – 29.2
Средна цена на ремонта(лири) – 270
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.2
Най-добър модел – Corsa ('00-'06)
Най-лош модел – Omega ('99-'04)
15. VOLKSWAGEN
Място през 2006 г. – 17
Дефекти на 100 коли – 29.4
Средна цена на ремонта(лири) – 276
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.3
Най-добър модел – Lupo ('99-'06)
Най-лош модел – Golf ('97-'04)
16. MG
Място през 2006 г. – 13
Дефекти на 100 коли – 30.1
Средна цена на ремонта(лири) – 378
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.5
Най-добър модел – TF ('02-'05)
Най-лош модел – ZT ('01-'05)
17. JAGUAR
Място през 2006 г. – 15
Дефекти на 100 коли – 30.6
Средна цена на ремонта(лири) – 507
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.0
Най-добър модел – X-Type ('01-)
Най-лош модел – XKB ('96-'06)
Повече от половината ягуари имат проблеми с ходовата част. Двигателят и спирачките също създават грижи.
18. VOLVO
Място през 2006 г. – 16
Дефекти на 100 коли – 33.6
Средна цена на ремонта(лири) – 386
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.3
Най-добър модел – S40 ('96-'04)
Най-лош модел – S80 ('98-'06)
Слабо място - окачването
19. SKODA
Място през 2006 г. – 18
Дефекти на 100 коли – 33.7
Средна цена на ремонта(лири) – 190
Средна продължителност на ремонта(часове) – 1.8
Най-добър модел – Octavia ('98-'04)
Най-лош модел – Fabia ('00-'07)
Основен проблем - окачването. Най-евтините части сред конкурентите едва ли успокояват, особено притежателите на "Фабия".
20. AUDI
Място през 2006 г. – 22
Дефекти на 100 коли – 34.7
Средна цена на ремонта(лири) – 372
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.7
Най-добър модел – А6 ('04-)
Най-лош модел – Allroad, TT (00-'05)
Скъпи части, бавен ремонт - лоша новина за собствениците на "Мерцедес"
Eлектрическата система и ходовата част създават най-много грижи. Горивната система също подвежда често.
21. SAAB
Място през 2006 г. – 23
Дефекти на 100 коли – 36.7
Средна цена на ремонта(лири) – 322
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.4
Най-добър модел – 9-5 ('01-)
Най-лош модел – 9-5 ('97-'01)
Проблеми с ел.-системата и окачването
22. CHRYSLER
Място през 2006 г. – няма данни
Дефекти на 100 коли – 39.6
Средна цена на ремонта(лири) – 427
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.3
Най-добър модел – PT Cruiser ('00-')
Най-лош модел – Voyager ('97-'01)
Ходовата част е ахилесовата пета на марката.
23. SEAT
Място през 2006 г. – 21
Дефекти на 100 коли – 41.5
Средна цена на ремонта(лири) – 251
Средна продължителност на ремонта(часове) – 1.9
Най-добър модел – Leon ('00-'05)
Най-лош модел – Althambra ('00-)
24. ALFA ROMEO
Място през 2006 г. – 19
Дефекти на 100 коли – 42.4
Средна цена на ремонта(лири) – 381
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.7
Най-добър модел – 156 ('98-'03)
Най-лош модел – GTV ('96-'03)
Eлектрическата инсталация и окачването отвеждат най-често собствениците в сервиза.
25. RENAULT
Място през 2006 г. – 25
Дефекти на 100 коли – 44.2
Средна цена на ремонта(лири) – 270
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.3
Най-добър модел – Clio ('98-'05)
Най-лош модел – Espace ('97-'02)
Скоростните кутии са доста капризни, особено при "Espaсe".
26. LAND ROVER
Място през 2006 г. – 26
Дефекти на 100 коли – 47.2
Средна цена на ремонта(лири) – 439
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.1
Най-добър модел – Discovery ('98-'03)
Най-лош модел – Freelander ('00-'06)
Окачването и електрическата система създават проблеми и тук.
Копирано от ДНЕВНИК.bg!
Поздрави от морето! ;)
Крайният резултат е гид, в който са включени 26 марки, представени с най-сполучливите си и най-дефектиращите модели. Разбира се, трябва да се имат впредвид някои особености на британските изследователи. Те обръщат внимание предимно на японските и европейски марки, докато корейските, които набират все по-голяма популярност на стария континент, изобщо не са проучвани. Същото се отнася и за американските автомобили.
След сериозното проучване са определени и най-добрият и най-лошият автомобил. На търсещите здрава кола втора ръка се препоръчва BMW 3 Compact. Колите от модела, въпреки че са сред най-старите показват отлична надеждност, а повреждащите се части са доста евтини.
Бягайте далеч от Lexus GS300, съветват изследователите. Колата заела 123-то място по дефекти от 133 изследвани модела като 46% от тези коли дефектират.
Ето и класацията
1. HONDA
Място през 2006 г. – 1
Дефекти на 100 коли – 9.8
Средна цена на ремонта(лири) – 230
Средна продължителност на ремонта(часове – 1.6)
Най-добър модел – CR-V ('97-'02)
Най-лош модел – Jazz ('02-)
Основните проблем на хондите са свързани с окачването.
2. TOYOTA
Място през 2006 г – 5
Дефекти на 100 коли – 13.1
Средна стойност на ремонта(лири) – 323
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.4
Най-добър модел – Corolla ('00-'02)
Най-лош модел – Avensis ('97-03)
Основен проблем - електрическата система.
3. SUBARU
Място през 2006 г. – не е посочено
Дефекти на 100 коли – 23
Средна цена на ремонта(лири) – 465
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.7
Най-добър модел – Forester ('97-'04)
Най-лош модел – Legacy (94-03)
Отбелязва се високата цена на ремонта
4. LEXUS
Място през 2006 г. – 2
Дефекти на 100 коли – 23.2
Средна цена на ремонта(лири) – 309
Средна продължителност на ремонта(часове) – 1.9
Най-добър модел – IS200 ('99-'05)
Най-лош модел – GS300 (98-05)
Както и при "Тойота" основните проблеми идват от ел.инсталацията. Ремонтните работи обаче отнемат най-малко време от колите в премиум сегмента.
5. MINI
Място през 2006 г. – 3
Дефекти на 100 коли – 23.9
Средна цена на ремонта(лири) – 340
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.3
Основен проблем - ел. инсталацията. Скъпи части, но пък бърз ремонт.
6. NISSAN
Място през 2006 г. – 4
Дефекти на 100 коли – 24.2
Средна цена на ремонта(лири) – 260
Средна продължителност на ремонта(часове) – 1.8
Най-добър модел – Micra ('98-'02)
Най-лош модел – Primera ('99-02)
Основни проблеми - окачването и ел.системата. Евтин и бърз сервиз.
7. FORD
Място през 2006 г. – 10
Дефекти на 100 коли – 24.2
Средна цена на ремонта(лири) – 231
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.1
Най-добър модел – Mondeo ('03-'07)
Най-лош модел – Galaxy ('00-06)
Основни проблеми – ходовата част, електрониката.
8. CITROEN
Място през 2006 г. – 6
Дефекти на 100 коли – 42.4
Средна цена на ремонта(лири) – 237
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.7
Най-добър модел – Xsara ('97-'05)
Най-лош модел – С5 ('01-)
Повече от една трета от неизправностите са свързани с електриката. За щастие поне частите са сравнително евтини.
9. ROVER
Място през 2006 г. – 12
Дефекти на 100 коли – 26.1
Средна цена на ремонта(лири) – 347
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.4
Най-добър модел – 45 ('99-'05)
Най-лош модел – 75 (99-05)
10. BMW
Място през 2006 г. – 7
Дефекти на 100 коли – 26.9
Средна цена на ремонта(лири) – 335
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.2
Най-добър модел – 3 Series Compact ('94-'01)
Най-лош модел – 7 Series ('94-'02)
Ходовата част, кормилното управление и електрониката създават най-често проблеми на собствениците на баварки.
11. PEUGEOT
Място през 2006 г. – 8
Дефекти на 100 коли – 26.9
Средна цена на ремонта(лири) – 229
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.2
Най-добър модел – 206СС ('00-'07)
Най-лош модел – 206 ('98-'06)
Проблеми с електрическата инсталация се появяват най-често. За сметка на това само ремонтът на "Шкода" е по-евтин.
12. MERCEDES
Място през 2006 г. – 11
Дефекти на 100 коли – 28.5
Средна цена на ремонта(лири) – 407.
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.8
Най-добър модел – E Estate ('94-'01)
Най-лош модел – M-Class ('94-'02)
Скъпи части, бавен ремонт - лоша новина за собствениците на "Мерцедес".
13. FIAT
Място през 2006 г. – 20
Дефекти на 100 коли – 29.2
Средна цена на ремонта(лири) – 278
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.3
Най-добър модел – Stilo ('01-'07)
Най-лош модел – Multipla ('99-)
13. OPEL
Място през 2006 г. – 9
Дефекти на 100 коли – 29.2
Средна цена на ремонта(лири) – 270
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.2
Най-добър модел – Corsa ('00-'06)
Най-лош модел – Omega ('99-'04)
15. VOLKSWAGEN
Място през 2006 г. – 17
Дефекти на 100 коли – 29.4
Средна цена на ремонта(лири) – 276
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.3
Най-добър модел – Lupo ('99-'06)
Най-лош модел – Golf ('97-'04)
16. MG
Място през 2006 г. – 13
Дефекти на 100 коли – 30.1
Средна цена на ремонта(лири) – 378
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.5
Най-добър модел – TF ('02-'05)
Най-лош модел – ZT ('01-'05)
17. JAGUAR
Място през 2006 г. – 15
Дефекти на 100 коли – 30.6
Средна цена на ремонта(лири) – 507
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.0
Най-добър модел – X-Type ('01-)
Най-лош модел – XKB ('96-'06)
Повече от половината ягуари имат проблеми с ходовата част. Двигателят и спирачките също създават грижи.
18. VOLVO
Място през 2006 г. – 16
Дефекти на 100 коли – 33.6
Средна цена на ремонта(лири) – 386
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.3
Най-добър модел – S40 ('96-'04)
Най-лош модел – S80 ('98-'06)
Слабо място - окачването
19. SKODA
Място през 2006 г. – 18
Дефекти на 100 коли – 33.7
Средна цена на ремонта(лири) – 190
Средна продължителност на ремонта(часове) – 1.8
Най-добър модел – Octavia ('98-'04)
Най-лош модел – Fabia ('00-'07)
Основен проблем - окачването. Най-евтините части сред конкурентите едва ли успокояват, особено притежателите на "Фабия".
20. AUDI
Място през 2006 г. – 22
Дефекти на 100 коли – 34.7
Средна цена на ремонта(лири) – 372
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.7
Най-добър модел – А6 ('04-)
Най-лош модел – Allroad, TT (00-'05)
Скъпи части, бавен ремонт - лоша новина за собствениците на "Мерцедес"
Eлектрическата система и ходовата част създават най-много грижи. Горивната система също подвежда често.
21. SAAB
Място през 2006 г. – 23
Дефекти на 100 коли – 36.7
Средна цена на ремонта(лири) – 322
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.4
Най-добър модел – 9-5 ('01-)
Най-лош модел – 9-5 ('97-'01)
Проблеми с ел.-системата и окачването
22. CHRYSLER
Място през 2006 г. – няма данни
Дефекти на 100 коли – 39.6
Средна цена на ремонта(лири) – 427
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.3
Най-добър модел – PT Cruiser ('00-')
Най-лош модел – Voyager ('97-'01)
Ходовата част е ахилесовата пета на марката.
23. SEAT
Място през 2006 г. – 21
Дефекти на 100 коли – 41.5
Средна цена на ремонта(лири) – 251
Средна продължителност на ремонта(часове) – 1.9
Най-добър модел – Leon ('00-'05)
Най-лош модел – Althambra ('00-)
24. ALFA ROMEO
Място през 2006 г. – 19
Дефекти на 100 коли – 42.4
Средна цена на ремонта(лири) – 381
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.7
Най-добър модел – 156 ('98-'03)
Най-лош модел – GTV ('96-'03)
Eлектрическата инсталация и окачването отвеждат най-често собствениците в сервиза.
25. RENAULT
Място през 2006 г. – 25
Дефекти на 100 коли – 44.2
Средна цена на ремонта(лири) – 270
Средна продължителност на ремонта(часове) – 2.3
Най-добър модел – Clio ('98-'05)
Най-лош модел – Espace ('97-'02)
Скоростните кутии са доста капризни, особено при "Espaсe".
26. LAND ROVER
Място през 2006 г. – 26
Дефекти на 100 коли – 47.2
Средна цена на ремонта(лири) – 439
Средна продължителност на ремонта(часове) – 3.1
Най-добър модел – Discovery ('98-'03)
Най-лош модел – Freelander ('00-'06)
Окачването и електрическата система създават проблеми и тук.
Копирано от ДНЕВНИК.bg!
Поздрави от морето! ;)