Страница 1 от 2

Авенсиса харчи прекалено ! ! !

Публикувано на: 02 Мар 2008 12:56
от advokat
Моля за съвет, от вчера колата - Авенсис D4D 116к.с., 2004г. 99 600 км.- ми дава разход около 14-15 на сто градско, естественно излезе от гаранция преди 2 месеца. При шофиране с 80 км. на магистралата при 1200-1300 оборота на 5та скорост ми показва моментен разход 23-26 на сто !!!! Имам предположение за запушена/и дюза, но ще съм благодарен и на всяко друго мнение по въпроса. някой може ли да ми каже колко би струвала смяна на дюза. направи ми впечатление и друго на ниска предавка 1, 2 ра си дава нормален разход, от трета нагоре става "интересно" . Мислех за грешка в компа, но и стрелката на горивото си пада осезаемо. Иначе дв. си работи нормално, тихо и колата си върви.....

Публикувано на: 02 Мар 2008 13:24
от sluchaen_fen
След нулиране на показанието на борд компютъра, разхода същият ли е?

Щом като няма промяна в работата на двигателя, би трябвало разхода да е същия. Явно става на въпрос за проблем при отчитането на разхода от борд компютъра. Най-убедително е пълнене на резервоара до горе и отчитане на пробега. Дано поне пробега правилно се отчита от компютъра.
Проблемът не е от лоша дюза - иначе ще има пушек, особено първите няколко минути преди загряване на двигателя.

Публикувано на: 02 Мар 2008 15:14
от slowtraveler
Инерция има ли колата? да не би нещо друго (напр.спирачка) да задържа колата?

Публикувано на: 02 Мар 2008 15:47
от advokat
километрите за пробега ги отчита вярно, и след нулира не е така, не забелязвам да пуши, инерцията си е наред, ускорява нормално преди да пиша тук се разходих до разклона за Нови хан, вдигна си 170 без проблем, при моментен раход 34/100 , баси все едно Зил карам :) до ТМ ще се ходи в първия работен ден на диагностика

Публикувано на: 02 Мар 2008 17:43
от evgeniim
Не гледай моментния разход- при настъпен здраво педал си стига и 40 на втора , до около 22 на четвърта, при всички коли е така , ако искаш икономия ускорявай плавно

Публикувано на: 03 Мар 2008 09:11
от slowtraveler
evgeniim написа:Не гледай моментния разход- при настъпен здраво педал си стига и 40 на втора , до около 22 на четвърта, при всички коли е така , ако искаш икономия ускорявай плавно
Съвсем правилно.
Моментния разход не е никакъв ориентир.
Все пак то е равен на изгорения бензин/разстоянието замерен например за 2-4 секунди, а не усреднен за 100-200-1000км. При тръгване ти имаш натоварен двигател, а разстоянието ти е никакво.
Практически и теоретически при спрян автомобил и работещ двигател моментния ти разход е +~, и затова тойотата показва '---' (на предишния ми опел моментния ми разход преминаваше в други единици - л/ч).

Публикувано на: 03 Мар 2008 14:51
от advokat
Всичко това ми е ясно, говоря за моментен разход с линейна скорост . До преди този проблем при постоянна скорост приемрно 150 км. мом. разход си беше към 7 приблизително, а сега е 27 ! От тук до Пловдив изкарва с половин резервоар. Че харчи ми е ясно , но защо не ми е ..
е, утре ще видим ТМ какво ще съобщят

Публикувано на: 03 Мар 2008 16:12
от Bass_Man
Случайно да си наливал гориво на запалена кола ?
Или на оставена на контакт ?

Публикувано на: 04 Мар 2008 18:09
от alex_varna
Bass_Man написа:Случайно да си наливал гориво на запалена кола ?
Или на оставена на контакт ?
Става ли нещо лошо ако се зарежда резервоара докато автомобила е с вклщчен двигател?

Публикувано на: 04 Мар 2008 20:34
от sluchaen_fen
Борд компютърът "не може да разбере", че е допълнен резервоара. Така с малко гориво се "изминава" голямо разстояние и борд компютърът ще отчете малък разход.

Публикувано на: 04 Мар 2008 22:45
от slowtraveler
Че за разхода на борд-компютъра няма значение количеството бензин mad.gif
Не съм се ровичкал из схемите, но според мен брои колко време са били отворени инжекторите :thumbsup:
Количеството бензин в резервоара се смята за 'остатъчния пробег'...

Публикувано на: 05 Мар 2008 07:42
от diver
sluchaen_fen написа:Борд компютърът "не може да разбере", че е допълнен резервоара. Така с малко гориво се "изминава" голямо разстояние и борд компютърът ще отчете малък разход.
аха...и два мармота свиват шоколад....а пък кат спреш отвориш и затвориш резервара и не спипеш гориво ако знаеш как е ошашавя компа не е истина....

Публикувано на: 05 Мар 2008 10:28
от ceko26
Борд. комп. изчислява според досегашния среден разход за колко би стигнал бензина в резервоара и разбира от поплавъка в резервоара и му е все едно как се зарежда колата.
В случая препоръчвам да се огледа да няма теч на нафта и след това на диагностика.

Публикувано на: 05 Мар 2008 11:24
от extel
ceko26 написа:Борд. комп. изчислява според досегашния среден разход за колко би стигнал бензина в резервоара и разбира от поплавъка в резервоара и му е все едно как се зарежда колата.
В случая препоръчвам да се огледа да няма теч на нафта и след това на диагностика.
Ти сигурен ли си, че поплавъка участва в схемата за изчисления на борд. комп.-а? Щото моя си бачка перфектно, но стрелката на нивомера ми седи постоянно в положение Low, и ако си прав значи при мен проблема е в таблото или нейде по жиците!

Публикувано на: 05 Мар 2008 11:39
от Scott
extel написа:Ти сигурен ли си, че поплавъка участва в схемата за изчисления на борд. комп.-а?
Поплавъка (или какъвто е там датчика на количеството гориво) участва в изчисляването на 'оставащото разстояние', т.нар. range, което някои бордови компютри отчитат.
Ако твоя бордови компютър има тази функция и тя работи, то измерването на количеството гориво е добре, а само индикацията ти е повредена.