Страница 1 от 19
Някой да има оплаквания от Prius
Публикувано на: 21 Фев 2008 15:49
от Bariton
Страшно съм се навил да си взема Prius. Питах, гледах, карах, изкефи ме. Четох една статия и в нета
http://e-vestnik.bg/3340, та ми доналя масло в огъня. Понеже ще тегля кредит, реших все пак да се посъветвам и с вас. Какво мислите, струва ли си? Както се казва: Ако някой има възражения да се вземем с Prius-а, сега е моментът да ги изкаже или да замълчи завинаги biggrin.gif
Re: Някой да има оплаквания от Prius
Публикувано на: 21 Фев 2008 16:30
от Scott
Bariton написа:... Понеже ще тегля кредит, реших все пак да се посъветвам и с вас. Какво мислите, струва ли си? Както се казва: Ако някой има възражения ...
Не точно възражение, защото кредита си е твой. По-точно съвет да не храниш излишни илюзии относно икономичността - реалистично разходът е 6.5-8л/100км и много зависи от режима на ползване и начина на каране.
Хм,
Публикувано на: 21 Фев 2008 16:58
от Bariton
Точно това си мислех - че ще ми харчи малко и понеже пътувам много, ще ми се изплати бързо... Това доказано ли е, че харчи повече, отколкото го дават?
Re: Хм,
Публикувано на: 21 Фев 2008 17:56
от Scott
Bariton написа:... Това доказано ли е, че харчи повече, отколкото го дават?
Начина по-който се измерва разхода на гориво от производителя (при всички автомобили) е далеч от експлоатационния в реални условия. Разликата е от порядъка на 10-25%, като хибридите за съжаление са в горната граница, заради специфичния начин на работа.
Не че не горят по-малко от другите бензинови автомобили, но просто не е
чак толкова по-малко. Направи си отново сметките с 6.5 вместо с 4.5л/100км за да видиш дали наистина ще се получи желания резултат. Пък като го изплатиш по-бързо - добре дошло.

Публикувано на: 21 Фев 2008 18:42
от Vesko
Informaciata v
http://e-vestnik.bg/3340 e s malko greshki. nparimer RX400h ima obshta moshtnost 200kW koeto e okolo 268 konski sili. Ne pomina ot koga ne sam si nuliral pokazanieto za razhod no mi dava 11.4l/100 predimo gradsko. Ne se sastezavam pri tragvane na krastovishtata (e osven 2-3 dnevno kato niakoi mnogo me iadosa) inache razhoda si se pokachva. chesto patuvam do dobrich (2-3 puti mesecno) i kakto mi pokazva razhod 11.4 pri izlizane ot sofia pri pristiganeto v dobrich spada do 11.2 pri normano karane (obiknoveno karam s 15-20km/h nad ogramicheniata) i bez mnogo rezki izprevarvania. Obache ako se kara s visoka skoros i s mnogo rezki izprevarvania razhoda mu se kachva. vednaj zaredih v tarnovo do gore (65l rezervoar) i kato vlizah v dobrich mi svetna lampichkata za rezerva. Okolo 260km sa, e viarno che patuvah samo malko poveche ot 2h

Inache speciano rx400h si e mnogo pargava i priatna za karane. RX350 e sas sashtata moshtnost samo benzin, no ne znam kolko harchi v sravnenie s hibrida pri priblizitelno ednakvo shofirane.
Re: Хм,
Публикувано на: 21 Фев 2008 20:28
от Me4oKyX
Bariton написа:Точно това си мислех - че ще ми харчи малко и понеже пътувам много, ще ми се изплати бързо... Това доказано ли е, че харчи повече, отколкото го дават?
Ще се изплати бързо, но ако караш много в града. Извънградско Приуса дава разход на нормален 1.6VVTi

Иначе заводските показания можеш да ги постигнеш, ако караш спазвайки ограниченията или с няма и 20км над тях, но плавно каране

Ако имаш каране повече извън града, по-добре ще ти дойде да вземеш дизел, 1.4 или 2.0 D4D Корола. Аз имам 1.4 D4D и извън града ми даде 5,3 за 860км смесено, при положение, че извън града съм карал с 120-140км/ч, защото движението го позволяваше

Градско ми гори от 5,7 до 6,6 зависи колко е студено, колко дълги курсове правя и как карам градско(колко бързам). Общо взето, ако си за града трябва да си направиш точно сметките дали ще си избиеш парите разлика. Извънградско - определено дизел! 2.0 D4D кара с половин-един литър над моя разход, но пък върви повечко... или поне така трябва да е по принцип

Но извънградско дава почти същия разход като 1.4... с 0,2-0,4 отгоре, което не е много

Приус се изплаща ако караш в града повече от 70-75% от времето. Ако не - дизелака
П.С. Това горене ми го даде със кофти въздушен филтър и трима човека с багаж, като половината път си беше балкански

Публикувано на: 21 Фев 2008 20:36
от rudolf
зе хибрида е електормотора ли говорим???
Публикувано на: 21 Фев 2008 20:40
от LEXUS
Prius e nai-perfektnata Toyota i nai-visokotehnologichnata,na cena ot 50000 leva.Triabva da znaesh i che e nai-zdravata.Izobshto zashto pitash i se dvoumish?!S Prius si niakolko niva nad vsi4ki ostanali dopotopni benzinovi i dizelovi koli,shte si s nai-visokata avtomobilna tehnologia!!!Kakvoto i da se govori za po-visok razhod,gradsko i davat 4.5/100km. dori da e 5/100 gradsko,a az ot razbrah,4e gradsko dava spokoino spokoino 4/100km. do 5/100,izvangradsko i davat pak okolo 4.5/100km. ,ako ia karash krotko do 100 km/h moje da slezesh i na 3.5/100km.,ako karash po-barzo predpolagam shte gori 5, 5.5/100 km.Izobshto 10000 pati sam kazval,che tehnologiata ,koiato ima Prius -pri natiskane na spira4ki zarejda akumulatori,pri namaliavane na skorost zarejda ,koeficienta mu na saprotivlenie e unikalen v klasa -edva 0.26cd,koeto smakva razhoda,dvigareliat raboti po cikala na Atkinson i e mnogo ikonomi4en,elektromotora podpomaga osnovnia dvigatel i svalia oshte razhoda.i t.n. i tn..taka che takav visokotehnologi4en avtomobil ne moje da se sravniava s koito i da e turbodizel v klasa,zashtoto dizela si raboti postoianno i harchi postoianno. Otdelno niama da trovish horata i sebe si sas sajdi ot "moderen"dizel...Shte karash chist,bezshumen,ikonomichen avtomobil,koito e prosto strahoten!!! biggrin.gif DA ne spomenavam che Prius vsiaka godina pecheli Consumer reports kato nai-zdrava i nai-ikonomichna kola v klasa si,po-ikonomi4na ot Jetta 1.9 TDI primerno.Prius i ot Auto-Bild kazaha,che e unikalno ikonomi4en na gradsko,a na magistrala sashto pro krotko karane,otdelno za 100000km. ne dade nito edna povreda. biggrin.gif
Благодаря, че се включвате с толкова мнения
Публикувано на: 21 Фев 2008 21:41
от Bariton
Коментарите и съветите ви са ми много полезни. Както пише LEXUS, много е високотехнологична и ме тегли да си я купя, дори и само за имидж. Ще му мисля и ще почета още, че доста неща намерих в нета, освен тази статийка, но ви благодаря за включването.

Публикувано на: 21 Фев 2008 22:32
от Scott
LEXUS написа:Prius ...dori da e 5/100 gradsko,a az ot razbrah,4e gradsko dava spokoino spokoino 4/100km. do 5/100,izvangradsko i davat pak okolo 4.5/100km. ,ako ia karash krotko do 100 km/h moje da slezesh i na 3.5/100km...
А ако не я кара въобще ще постигне 0л/100км.

За пореден път съм учуден на дебелоочието ти, как можеш да говориш толкова убедително за неща, които само си прочел в брошури или научил от търговските сводки.
Във фирмата, в която работя има Приус и Лексъс хибрид и разхода (според бордкомпютъра) съответно е 6-6.7 и 12-14. Приемам, че не се карат по най-икономичния начин, но все пак е показателно. Лексъса за 15 минути каране в града е изтощил батерията до 70% и не гаси двигателя, за да може да зарежда - просто такъв е алгоритъма на хибридната система. Как искаш да пести гориво, като освен задвижване на колата, 'помпи' и батерията.
За едно нещо си прав все пак - хибридите са за да се демонстрира висока технологичност, каквото и да означава това, а не да се пести гориво. biggrin.gif
Публикувано на: 21 Фев 2008 22:58
от ALTEZZA
Prius e dosta terikatska kola, no ne sam siguren kolkoto e podhodiashta za BG. inache horata det se zaglejdat po neia poprincip sa zashtitnici na prirodata, ne tolkova che iskat da spestiat pari ot razhoda. predi niakolko godini tuk(USA) spisaniata biaha napravili razni smetki za tova kolko barzo shte si izbiesh parite ot takava kola, i rezultata beshe che otnema dva pati poveche vremeto v sravnenie ako si vzemesh dizel. estestveno tuk moje da stavat dosta spekulacii, tova kolko i kak se kara, pak i koi dizel, kakto i ceni na benzina(togava benzina beshe i po evtin).
kakto i da e, ako kolata shte se kara predimno izvangradsko, togava sas sigurnost ne si zaslujava. za gradsko moje i da si zaslujava, no triabva da si nagodish stila na karaneto kat za hibrid, t.e. plavni tragvania, plavni spirania, neshto koeto az opredeleno ne pravia na gradsko karane.
inache az ne znam v Evropak koi i kak izchisliava razhoda na saotvetnata kola, no v USA proizvoditelia niama nishto obshto s tova. tuk cifrite se davat ot EPA(Environmental Protection Agency), ili inache kazano proizvoditelia im prashta saotvetnia model, te praviat testovete i izdavat nomerata za razhoda. za 2008 modelite promeniha nachina po koito meriat obache. na povecheto koli koito sa 2008 model razhoda im se vdigna v sravnenie s tezi det sa 2007 pri uslovie che govorim za absolutno sashtata kola. pri niakoi koli razlikata e 3-5mpg, no pri Prius razlikata e dalech po goliama. shte obarna cifrite v litri za 100km, che mpg sigurno nishto ne vi govori.
gradsko/izvangrasko
2007 Prius 3.9/4.6
2008 Prius 4.9/5.2
no ako se kara kat normalna kola, tezi cifri sa nerealistichni. ili inache kazano, siguren sam che 5L moje da se dokarat, pri uslovie che karash kat baba mi, no normalno karane bih kazal da ochakvash 6-7L
btw, az mislia che Camry Hybrid e dosta po terikatska kola.
Re
Публикувано на: 22 Фев 2008 00:13
от Bariton
Много е добро това Camri, спор няма, обаче има да си го почакаме на българския пазар, а и колко ли ще струва?

Публикувано на: 22 Фев 2008 00:31
от LEXUS
Scott написа:А ако не я кара въобще ще постигне 0л/100км.

За пореден път съм учуден на дебелоочието ти, как можеш да говориш толкова убедително за неща, които само си прочел в брошури или научил от търговските сводки.
Във фирмата, в която работя има Приус и Лексъс хибрид и разхода (според бордкомпютъра) съответно е 6-6.7 и 12-14. Приемам, че не се карат по най-икономичния начин, но все пак е показателно. Лексъса за 15 минути каране в града е изтощил батерията до 70% и не гаси двигателя, за да може да зарежда - просто такъв е алгоритъма на хибридната система. Как искаш да пести гориво, като освен задвижване на колата, 'помпи' и батерията.
За едно нещо си прав все пак - хибридите са за да се демонстрира висока технологичност, каквото и да означава това, а не да се пести гориво. biggrin.gif
Не,хибридите са много по-икономични от бензиновите коли,на градско дса по-икономични и от дизелите, на извънградско са сходни.Служебните ви коли е ясно как се карат,не както той ще кара личната си за всеки случай.Служебните се гонят много и щом Приус харчи толкова малко,значи един служебен дизел ще харчи повече.Това е ясно.
http://www.consumeraffairs.com/news04/2 ... leage.html
Каквото и да е хибридната технология,като по-съвършенна от конвенционалната,пести повече гориво,при всяко спиране и намаляване на скорост тя съхранява тази енергия,която другите коли губят под формата на топлина.Отделно че гаси двигателя навсякъде където е възможно,всичко това пести гориво и прави колата по-икономична.
http://www.siennaclub.org/forum/index.p ... opic=12213
Ето какво казват и германците от Auto-bild.Няма по-икономична кола от Приус в този клас,хибридът е най-пестелив и при ежедневното каране:
http://www.thetruthaboutcars.com/news-b ... off-by-53/
..
Публикувано на: 22 Фев 2008 01:34
от rudolf
та има ли някой представа колко време му искарват батерийте като зареждания и живот,,,каква им е цената като резервна част,,,и когато дойде време за смяна-колко пари трябва да си икономисал за да си на фитка??
колко кила тежи този примус? подозирам че ако е повече от нормалните- редиза компоненти са му усилени и по нестандартни,освен ако не са от еседеходния сегмент??
Публикувано на: 22 Фев 2008 08:42
от ALTEZZA
vodiat go okolo 1300kg
no che da pridobiesh po realna predstava v tova kolko po tejki sa hibridite, normalno Camry LE, 4 cilindrovo, avtomatik e 1500kg. Camry Hybrid e 1670kg.
kolkoto do bateriite, ne sam siguren kakvi pari sa, no chestno kazano do sega ne sam sreshtnal niakoi Prius det da ima nujda ot nova bateria. btw, v USA Prius se prodava ot 2001.