Страница 125 от 129

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 04 Фев 2024 20:12
от krasengn
Все пак двамата си обменяте опита. Ама защо с толкова труд, обиди и взаимни подозрения?
О.К. за вас ММТ не е сложна машинка. Значи много малко инфо остава да си размените. Повечето ви е ясно. Може и би и нямате нужда от повече знания.
Вероятно не печелите пари от това. Няма защо да криете един от друг. И двамата сте богове на ММТ. Малко повече уважение един към друг и към форума. И готово.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 04 Фев 2024 20:25
от mfandakov
krasengn написа: 04 Фев 2024 20:12 двамата сте богове на ММТ
Мани таааа работа,. :D ..просто нещата са толкова елементарни и когато се правят опити да се създаде някакъв " ореол" на ремонта на ММТ.
Виждам колко нелепо е цялото нещо.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 04 Фев 2024 21:09
от Petar555
За десетте години, през които се занимавам с изучаване и ремонт на ММТ, като хоби, се нагледах на "елементарни" ремонти, направени от "елементарни" майстори!
Но сблъсквайки се с "елементарното" разбиране за тая роботизирана система, потвърждавам, че на "елементарния" човек морето му е до колене.
Надявам се да не си бил някой от тия, на които съм видял майсторлъка!
Бъди здрав!

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 05 Фев 2024 07:11
от mfandakov
Пак се вкарваш в някакви твои си филми.
Високопарни думи ...десет години изучаване....
Жалко загубил си напразно десет години от живота си...

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 21 Фев 2024 00:24
от malixx
В ръчен режим ММТ-то се кара приятно, но си иска свикване с движението на скоростния лост и абстрахиране от идеята, че караш автоматик :) Автоматичния режим е само за прави участъци без баири и легнали полицаи. Поне при бензиновите версии, с които разполагам (корола версо 1.8 и Айго 1.0) тръгването от спряло положение в автоматичен режим по стръмен баир е мъкааа. Подавам газ, тръгва, набере скорост и решава да мине на втора, при което губи инерция и пак връща на 1-ва и така няколко пъти, докато кача баира. Идиотско лашкане и забиване на муцуна. :D В ръчен режим обаче всичко си идва на място, тъй като аз решавам кога е дошло време за 2-ра и баира се качва леко и безпроблемно. И нещо друго.. в автоматичен режим връща на първа при околи 15 Км/ч, докато в ръчен под 10 Км/ч, което също оказва ефект върху комфорта. Вероятно това с баирите от части се дължи и на самите бензинови двигатели. При дизела може да е различно. Все пак с повече Нм баира се хапе различно. :)

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Фев 2024 19:42
от mfandakov
malixx написа: 21 Фев 2024 00:24 ММТ-то се кара приятно
Единственото приятно нещо при ММТ-то е ,....звукът на автомобила когато валякът минава върху това недоразумение. bash.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Фев 2024 22:22
от Petar555
Явно тази тема съвсем загуби първоначалната си идея. offtopic.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Фев 2024 22:34
от slowtraveler
mfandakov написа: 22 Фев 2024 19:42 Единственото приятно нещо при ММТ-то е
Прекалено крайно мнение...
Приятелка има две поколения автомобили с ММТ аналог (Опел Корса), и продължава да е много доволна и и вършат работа... Единият автомобил е на почти 20г, другият е на около 5г...
Да, аз не бих си взел ММТ, но това си е съвсем лично мое мнение и в никакъв случай не бих упреквал избора на приятелката - на нея и харесва и и върши работа... Затова не бих се опитвал да наложа своето мнение в случая :whistle:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Фев 2024 22:59
от Petar555
Аз и жена ми заедно сме навъртели над 200 000 км. на нашата Корола. Харесваме си я много, въпреки че другата ни кола е Мерцедес с "истински" автомат!

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Фев 2024 07:39
от mfandakov
Да помислим...за ММТ-то
1.Трудно се " изнася" в кръстовищата.
2 .Може всеки момент да останете в кръстовището.
3.Винаги когато катерите по моловете рампи...може и да не стигнете до най горе.
4.Ако скоро не са му правени инициализации ,винаги при смяна на предавки забива муцуната.
5.При сваляне от 2 на 1 забива носа и се усеща гадно
6.Трудна подръжка,Тойота късат глави.
7.Усещат се всички скорости при смяната им.
8.Извънградско при изпреварване на влекач на познат му светна онова колело,кофти късмет с огромен риска да се центроваш челно.
9.Не е най-икономичният/1.4d разход около 7/
10.Хората разкарват с репатраци колите за ремонт по на 300/500 км.
11.В натоварено градско яде съединители
12.В голям студ замръзва конденза в един от по старите датчици.
13.Китайски заместители на актуатора на скоростите който е пълна шитня ,но майсторът си е взел парите .
14.При хидравличните актуатори липсват качестени уплътнения за цилиндъра на съединителя.
15.Моторчето на акуатора има и китайски реплики,но майсторът си е взел парите.
16.Абе да спирам до тук че взех да се ядосвам bash.gif

Това по горе са все чути оплаквания на собственици минали през нас.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Фев 2024 08:05
от slowtraveler
Оплаквания от собственици можеш да чуеш за абсолютно всеки автомобил... И в зависимост от начина на екплоатация автомобилът може да е 'много хубав' или 'непоносим'... Да, както казах - не бих си взел ММТ поради доста от причините, които си изброил... Но приятелката е доволна.
1. Никога не се е оплаквала - напротив - радва се, че ММТ сменя скоростите по-точно от нея :)
2. Никога не и се е случвало. Аз съм оставал ПРЕДИ кръстовището, защото бях изключил от скорост, и не знаех, че за да включи отново на скорост трябва оборотите на ДВГ да са 'празен ход' :)
3. Никога не и се е случвало
4. Не е усещала такъв ефект - вероятно защото и като шофьор на ръчна кутия е отпускала рязко съединителя :)
....
8. На един приятел колата му 'умря' с над 200км/ч заради счупена биела, разбиваща освен блока, но и трансмисията... На друг приятел колата му изгасна при изпреварване на камион поради проблем с ЕКУ заради некоректна съвместна работа с аларма. От това да си правя ли извода, че трябва да карам автомобили без биели и трансмисии и в никакъв случай - с аларма и ЕКУ?
Преимуществата - имаш автоматик на що годе нормална цена... Повечето резервни части за него са несъпоставимо по-евтини от ремонт на хидравлична АСК - дори сравнявайки цената и смяната на съединител срещу смяна на хидротрансформатор :whistle:
ММТ - по-проста, макар и с по-често износващи се детайли. Това, че малко хора 'му разбират' съвсем не е изключение - вече на доста малко хора не им е интересно да разберат как работят нещата и каква е първопричината за даден проблем. Затова и често лекуват симптомите вместо да лекуват причинителя :)
Но е факт, че си държат и старата ММТ кола и тя си е в движение...

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Фев 2024 08:25
от mfandakov
И старата им ММТ кола е....

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Фев 2024 09:20
от slowtraveler
Горе съм писал - и двете са Опел Корса. Старата е от първите Корси с ММТ - някъде отпреди 18-20г - нямам точен спомен кога я вземахме, но бе мнооого отдавна... Новата е модел отпреди 4-5 години, като изрично взе такава, защото старата и харесваше, и искаше същата кутия...
Втората корса не съм я карал, но първата - съм, и също не ми хареса като поведение за моя начин на шофиране, поради същите причини, които сподели... Обаче на нея много и харесва и не слиза от нея...
Поведението на опелския ММТ е същото както на тойотския (въобще не съм се задълбавал дали имат някакви технически различия)...
► Виж съдържание

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Фев 2024 09:26
от Petar555
slowtraveler написа: 23 Фев 2024 08:05 8.Извънградско при изпреварване на влекач на познат му светна онова колело,кофти късмет с огромен риска да се центроваш челно.
На мен ми се случи абсолютно същото с мерцедеса заради скапана горивна помпа. Софтуеристът е решил, че заради грешно налягане в комънрейла трябва да изгаси мотора. При което останах без серво на волана и спирачките на средата на изпреварвания от мен тир. Добре, че шофьорът на тира се усети и се изтегли за да мога да се прибера вдясно и да отбия.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Фев 2024 09:29
от mfandakov
В Опел форума в раздел трансмисии дали има " бодната " най горе тема с150 страници проблемите на easytronic.Гледам че си писал там.