Страница 1 от 2
Въпрос за Корола
Публикувано на: 16 Фев 2008 20:40
от blade
Здравейте,
В момента съм в процес на търсене на Корола 98-99 г.
Не разбирам много много от коли и затова се обръщам към Вас с молба за съвет.
Прегледах темата "Съвети при покупка на Корола Е11 (1997-2001 год)" - много полезна тема, но линка, който е даден за проверка на VIN, не ми изкара нищо за номера на една корола.
Та днес ходих да гледам тази корола:
http://www2.mobile.bg/pcgi/main.cgi?top ... f1=details
VIN : JT172EEB107011397
Направи ми впечатление, че волана е силно износен (направо нямаше парчета от облицовката му). Маншона (незнам дали така се казва точно) на скоростния лост също беше силно износен, направо беше протъркан и прокъсан на места. Салона също беше силно захабен.
Иначе отвън изглеждаше добре. Направи ми впечатление, че надписа Toyota на прозорците отляво беше от външната страна, а отдясно от вътрешната. Нормално ли е това?
Иначе двигателя реботеше според мен равномерно.
Имаше и някакъв теч на масло, но неможах да определя от къде е.
Според продавача колата е на 200к километра "реални".
Някой може ли да ми каже как да разчета VIN - а?
Също така ако може да ми кажете нормално ли е корола на 200к да е с толкова силно износени волан и скоростен лост? Доколкото съм чел Toyota използват качествени материали..., ако това е така, значи колата е на доста повече отколкото пише...
Благодаря Ви предварително за помощта.
Публикувано на: 16 Фев 2008 21:02
от Toyota_DX
в какъв смисъл силно износен трудно се сменяваха скоростите ли , луфт ли е имало или просто топчето на скоростите се е било изтъркало

Публикувано на: 16 Фев 2008 21:43
от blade
Относно скоростния лост, под силно износен имах предвид, че гумата, която покрива скоростния пост - там където влиза в пода (образно казано) беше направо прокъсана на сгъвките. Извинявам се за "ламерското обяснение", но незнам как му се казва....
Публикувано на: 16 Фев 2008 21:49
от Toyota_DX
да разбрах те , няма проблеми

ако в това ти е притеснението че се е изстъркал то се сменя това важното двигателя да е добър или както казвам аз " Колата трябва да отговаря на парата " Иначе на външен вид е мн добра екстра си е .

Публикувано на: 16 Фев 2008 23:37
от racing_fan
Комби ли трябва да е точно?
Публикувано на: 17 Фев 2008 00:29
от blade
Здравейте,
Ами по принцип нямам изискване да е комби

Публикувано на: 17 Фев 2008 02:11
от racing_fan
Аз бих избрал Хечбек. Ако е за семейна кола с 2 деца - с 4 врати, ако не или с 1 дете - с 2 врати. Тази, която ти си пуснал явно е карана доста за да е в такова лошо състояние интериора, особено волана. Не знам с кой мотор е, но дори 1.6 ми се струва прекалено слаб за комби.
Публикувано на: 17 Фев 2008 11:26
от sluchaen_fen
Калъфите за волан силно го състаряват и протъркват. Затова протриването на волана не винаги означава безброй изминати килиметри.
За декодирането на рамата: В полето модел
неправилно си въвел Corolla. Трябвало е да въведеш кодовото означение за модел (букви и цифри), изписано на табелката на производителя.
sluchaen_fen в темата за избор на Корола Е11 написа:VIN = Venicle Identification Number = Идентификационен номер на МПС = Номер на рама (шаси) на МПС
On-line VIN-decoder
http://www.framno.org/
В полето „VIN:“ се попълва номера на рамата, който има точно 17 позиции.
В полето „Model:“ се попълва кодовото означение на модела, изписано на алуминиевата табелка на производителя. Табелката на производителя е алуминиевия етикет в двигателния отсек и може да се види на снимка 135 от файла BG-user_manual_Corolla_1999. Пример за кодово означение на модела: EE111L-ALMDKW.
Ако в полето „Model:“ се попълни „Carina“, „Corolla“, „Avensis“ или друго подобно име на модел Тойота, декодера няма да сработи.
Натиска се бутон "Submit" и декодера показва информацията за Тойотата.
Декодирането на номер на рама на Тойота Корола при кодово означение на модела EE111L-ALMDKW (изписано на алуминиевата табелка на производителя), ще даде следната информация:
Model: EE111L-ALMDKW
Modification: 033 (1997.04 - 1999.10) (период, в който е произвеждана каросерията)
Frame No: EE111-ххххххх (1999.01) (производство м. януари 1999 год.)
Catalog code: 153540 (Corolla hb/lb)
Engine: 4EFE - 1300cc 16-valve dohc efi
Body: LB - Liftback
Grade: TERRA - Terra type
Atm,mtm: MTM - Manual transmission
Gear shift type: 5F - Mtm,5-speed floor shift
Product: JPP - Produced at tmc (японска сглобка)
Driver's position: LHD - Left-hand drive vehicles (ляв волан)
Забележка: „ххххххх“ са последните 7 цифри от номера на рамата. Тази информация по подразбиране се показва в табличен вид. Ако желаете да копирате тази информация във вид на текст, то след въвеждането на данните (номера на рамата и кодовото означение на модела) трябва предварително да селектирате "Plain" в менюто "Vehicle Info" и след това да натиснете бутон "Submit".
Публикувано на: 17 Фев 2008 19:42
от jury
Аз имам такава, но е с мотор 1.3, който въобще не е слаб въпреки, че е комби, а да не говорим за 1.6 /макар, че не разбрах защо тази на линка да е 1.6./ Е стига да не си с амбиции на състезател.
Струва ми се обаче, че цената е малко съмнително ниска, което се потвърждава и от вътрешното състояние както си го описал. Това дори да не означава много километри, означава мурдарско отношение към колата, което в повечето случаи е по зле от многото километри. Не се лъжи по външния вид.
Иначе този модел е перфектен, за две години само масла и филтри + една биалетка, но то по тези пътища....
Публикувано на: 18 Фев 2008 21:54
от blade
Благодаря на всички за отговорите.
Огледах още няколко королки, които бяха по-запазени, така че тази явно не си заслужава.
Това което ми направи впечатление, че тези които не бяха измити имаха теч на масло някъде под двигателя, а и също на капака на двигателя имаше засъхнало масло. Само на една нямаше видим теч, но тя бък беше с измит двигател.
Дали това е нормално за королата?
А също ми направи впечатление, че само един хечбек намерих а другите бяха все комбита.
Направи ми впечатление, че комбитата са произведени в Япония, а хечбека - в Англия. Дали комбитата се правят само в япония или просто на такива съм попаднал.
Благодаря още веднъж на всички за мненията
Публикувано на: 19 Фев 2008 07:30
от jury
Не зная теча на масло около двигателя да е "екстра" за този модел. Поне при мен няма омасляване.
Съветвам те да не си купуваш кола, на която двигателя е мит, че и полиран отгоре на това

Re: Въпрос за Корола
Публикувано на: 19 Фев 2008 08:30
от diver
blade написа:Здравейте,
В момента съм в процес на търсене на Корола 98-99 г.
Не разбирам много много от коли и затова се обръщам към Вас с молба за съвет.
Прегледах темата "Съвети при покупка на Корола Е11 (1997-2001 год)" - много полезна тема, но линка, който е даден за проверка на VIN, не ми изкара нищо за номера на една корола.
Та днес ходих да гледам тази корола:
http://www2.mobile.bg/pcgi/main.cgi?top ... f1=details
VIN : JT172EEB107011397
Направи ми впечатление, че волана е силно износен (направо нямаше парчета от облицовката му). Маншона (незнам дали така се казва точно) на скоростния лост също беше силно износен, направо беше протъркан и прокъсан на места. Салона също беше силно захабен.
Иначе отвън изглеждаше добре. Направи ми впечатление, че надписа Toyota на прозорците отляво беше от външната страна, а отдясно от вътрешната. Нормално ли е това?
Иначе двигателя реботеше според мен равномерно.
Имаше и някакъв теч на масло, но неможах да определя от къде е.
Според продавача колата е на 200к километра "реални".
Някой може ли да ми каже как да разчета VIN - а?
Също така ако може да ми кажете нормално ли е корола на 200к да е с толкова силно износени волан и скоростен лост? Доколкото съм чел Toyota използват качествени материали..., ако това е така, значи колата е на доста повече отколкото пише...
Благодаря Ви предварително за помощта.
Комби от Италия е кофти комбинация. Течове не трябва да има грам. Според описанието ти тая кола е поне на 500000км....
Публикувано на: 19 Фев 2008 21:59
от blade
Кофти работа - оказва се, че нито една от тези дето гледах не са ок :(
Но нищо де - ще продължавам да се оглеждам...
А къде ще ме посъветвате да я заведа на преглед ако харесам някоя?
Публикувано на: 21 Фев 2008 19:19
от dap
И аз карам такава корола вече малко над година и освен консумативи съм сменил гумички вече и на двете цилиндърчета на спирачките отзад + два пъти гарнитура на капака (по скоро да е била менте пъривя път).Мога смело да ти кажа както предполагам и колегите със същите че няма да съжаляваш и за миг.Просто гледай да е Японка и по възможност да не е от Италия

Публикувано на: 21 Фев 2008 20:43
от newmiro
моята е турска и нищо и няма:) даже хубавее:Р скоро ще метна и снимки:РР