Страница 1 от 4
Как да направим шофирането удоволствие?!
Публикувано на: 12 Фев 2008 08:20
от didak
Ние българите обичаме да откриваме всеки път сами "топлата вода". Моля, който има "научно обоснована" информация на тема правилно шофиране - да я сподели. Интересува ме например, как да определя правилното положение на седалката-височина, разстояние до педалите, разстояние до волана, къде и кога е най-правилно да се държи волана...? Как се определя позицията на страничните огледала, какво трябва да се вижда на тях? Има и много други детайли на правилното шофиране /и експлоатация на автомобила/, за които може би греша и след 25 години например ще разбера, че това се прави така, а не иначе, но хайде да изпреварим времето, като споделим полезни съвети!
Публикувано на: 12 Фев 2008 16:03
от ugabuga
naglasiash si gi taka kakto ti e dobre na teb. Ima pravila no te sa po-skoro za sigurnost i sa napraveni za 16-godishni koito sega se uchat da karat
Публикувано на: 12 Фев 2008 16:24
от b_d
Публикувано на: 12 Фев 2008 23:40
от hyankov
Как да направим шофирането приятно... ето я и моята свободна интерпретация:
1. Да се премахнат всички 'спортни' (джанти + ауспух) Civics от пътя
2. Да се забрани на жълтите (виетнамки, китайки и др. напаст) 45 годишни лелички да карат с електрожени на главата (който живее в САЩ знае за какво чудо става дума)
3. Да спрат да карат докато: ядат, бръснат, сресват, говорят по телефона, четат списание (виждал съм и такива!!)
4. Да се оглеждат през рамо преди да сменят лентите
5. Час-пик магически да изчезне
laugh.gif

Публикувано на: 13 Фев 2008 07:02
от Japanese_fever
Absoliutno vqrno.
Dano pove4e hora go pro4etat!
Az taka sum si naglasil poziciqta oshte ot kakto se nau4ih da karam.
Zatova vseki put kato se naloji nqkoj da mi sqda na mqstoto i se 4udi kak se pobiram tam, az sum normalen rust 1.75m
A tuk 4ernite karat sus oblegalka na okolo 160-170* i se podpirat s lakutq na oblegalkite na vratata t. nar. drive on shoulder

laugh.gif .
Otdelno koreikite karat s nosa po4ti oprqn vuv volana.
Za gangsterite i za 4ernite se govori, 4e karat taka za da se kriqt zad B kolonata, ako slu4aino nqkoi reshi da gi strelq.
Razni hora, razni ideali.

Публикувано на: 13 Фев 2008 09:19
от didak
тук намерих още едно мнение, включително и за позицията на страничните огледала:
http://www.grubbsauto.com/technotes/position.html
Публикувано на: 13 Фев 2008 10:24
от jamie
Зависи.
Градско, извънградско, късо разстояние, дълго разстояние ...
Най-общо меките седалки са добри за кратки разстояния (кратко време), после изморяват - твърдите са по-добри за целта. Подлакътниците помагат пак на дълги разстояния с редки смени на предавка.
Ниската позиция (полулегнал) е добра за дълго, в града се иска висока позиция - по-добра видимост.
При дълго каране особено в града (разнообразно, честа смяна на предавки, спиране и тръгване, ако примерно развозваш с колата стоки) е желателно бедрата да са успоредни на земята - такава позиция уморява най-малко.
Публикувано на: 16 Фев 2008 18:18
от ВладиЧ
Позата леко легнал назад със силно изпъната лява ръка сложена върху най-горната част на волана, а дясната ръка да държиш непрекъснато върху скоростният лост е най-вредният и опасен начин да караш кола.

Аз я наричам тази поза "селски бабаит". biggrin.gif Освен че не можеш достатъчно бързо да реагираш при нужда, ами можеш и гръбначно изкривяване да получиш на дясно. biggrin.gif biggrin.gif
Правилната поза е леко сгънати в лактите ръце държат волана от двете страни в средата. С дясната пускаш волана, превключваш и веднага пак го хващаш.
Тези неща е трябвало още на шофьорският курс да ви ги кажат инструкторите.
Който не ми вярва да гледа едно рали по телевизията и да види, че въпреки, че на всеки 5 сек превключват, никой не си държи ръката на скоростният лост и никой не лежи на седалката.

Публикувано на: 16 Фев 2008 18:25
от hyankov
ВладиЧ написа:Позата леко легнал назад със силно изпъната лява ръка сложена върху най-горната част на волана, а дясната ръка да държиш непрекъснато върху скоростният лост е най-вредният и опасен начин да караш кола.

Аз я наричам тази поза "селски бабаит". biggrin.gif Освен че не можеш достатъчно бързо да реагираш при нужда, ами можеш и гръбначно изкривяване да получиш на дясно. biggrin.gif biggrin.gif
Правилната поза е леко сгънати в лактите ръце държат волана от двете страни в средата. С дясната пускаш волана, превключваш и веднага пак го хващаш.
Тези неща е трябвало още на шофьорският курс да ви ги кажат инструкторите.
Който не ми вярва да гледа едно рали по телевизията и да види, че въпреки, че на всеки 5 сек превключват, никой не си държи ръката на скоростният лост и никой не лежи на седалката.

Тъй, тъй... ама на като караш градско не е рали. Пробвал съм да държа волана с 2 ръце - ми не става laugh.gif След 2рата минута ми писна ръката ми да подскача между волана и скоростния лост.
Айде сега, колко от вас го държат с 2 ръце, бъдете честни...
Публикувано на: 16 Фев 2008 18:25
от Toyota_DX
напълно съм съгласен " ВладиЧ " така е най правилно с 2 ръце да се държи волана
Публикувано на: 16 Фев 2008 19:20
от lz2lps
hyankov написа:Айде сега, колко от вас го държат с 2 ръце, бъдете честни...
Аз

- а и знаеш че превключвам доста често и като намалявам слизам през всички предавки и то с heel & toe. Въпрос на свикване е.... Ама като видя накой да държейки волана отдолу (6 часа) и то с една ръка, настръхвам...
Публикувано на: 16 Фев 2008 19:26
от desSs
lz2lps написа:Ама като видя накой да държейки волана отдолу (6 часа) и то с една ръка, настръхвам...
що бе, найш кво ми е удобно така

Публикувано на: 16 Фев 2008 19:37
от hyankov
desSs написа:lz2lps написа:Ама като видя накой да държейки волана отдолу (6 часа) и то с една ръка, настръхвам...
що бе, найш кво ми е удобно така

Чудех се дали да го кажа, ама се боях от публична екзекуция laugh.gif laugh.gif
Публикувано на: 16 Фев 2008 19:39
от lz2lps
desSs написа:lz2lps написа:Ама като видя накой да държейки волана отдолу (6 часа) и то с една ръка, настръхвам...
що бе, найш кво ми е удобно така

Защото движението ти е ограничено само в едната посока... Ако кажеш и че го държиш с дланта надолу

.... При някаква ситуация директно си чупиш ръцета. Волана винаги се хваща от външната страна - с леко отпуснати пръсти, не с цялата длан - не се стиска, но и захвата трябва да е достатъчно здрав. Винаги можеш да си раздвижиш пръстите ако се умориш. Раменете ти трябва да са опрени на седалката, правилната позиция не те кара да се уморяваш.
Аз ползвам следния начин да си наместя седалката - изпъвам си ръцете и като ги сложа над волана, той трябва да е точно под китките. След това проверявам дали мога да включа най-даелчната предавка - 5та в случая. При тази позиция като хванеш волана лактите ти са малко отпуснати и имаш най-голяма свобода на въртене на волана - с двете ръце. По принцип използвам и хващане на волана в позиция 3-9, а не 2-10. Седалката трябва и така да е наместена, че да можеш като натиснеш съединителя спокойно, без да се изпъва целия крак.
Има и един куп техники за въртене на волана, но това е друга тема...
Това всъщност което го написах го пише в всяка книга/ учебник за състезателно каране - а със сигурност там трябва всичко да е възможно най-удобно и позицията да дава максимално чувство, за това което прави колата.
Публикувано на: 16 Фев 2008 19:41
от hyankov
Пък аз паля и карам laugh.gif Без да чета учебници...
