Страница 1 от 1

Pomo6t ne moga da nameraq edin DAT4IK

Публикувано на: 04 Фев 2008 21:00
от StefanGoranov
Toyota Previa 2.4 16V 4WD Dvigatelqt e 2tz_fe 1991 . Tozi dat4ik s namira pod kolektornite trubi rezbata mu e 12 po 1.5 i e za klu4 24 ili 27 qvno e nqkakub temperaturen za6ttoto ila samo edna klema . ima nomer na nego 00578 no ne moga da go otkriq nikade :help: Snimka nqmam vuzmojnost sega da napravq wacko.gif 6te sum vi blagodaren ako mi pomognete s nqkvo info

Публикувано на: 04 Фев 2008 21:22
от kristian
Мно-о-го ми прилича на прословутия ми "knock sensor" ама дай снимка и се надявай да не е сдал багажа.Аз го търсих около 2г.
Ако е така-първо ще усетиш много лошо забиване на колата,и второ би трябвало да се види като грешка ном.52 при сюетване на "check engine"
Виж линка и кажи тва ли ти е чарка:http://info.rockauto.com/SMP/SMPDetail3.html?KS80.html

Публикувано на: 04 Фев 2008 21:29
от StefanGoranov
kristian написа:Мно-о-го ми прилича на прословутия ми "knock sensor" ама дай снимка и се надявай да не е сдал багажа.Аз го търсих около 2г.
Uhaaaaaaaaa mersi backa Napisah v Google Knock sensor i izleze to4no tova koeto tursq. sega pone znam kvo tursq i kak se kazva. dai nekvo info za kakvo sluji to4no ,ot kade moga da namerq i orientirovu4na cena . Moq 100% ne raboti :help:

Публикувано на: 04 Фев 2008 21:48
от slowtraveler
Knock Sensor подава сигнал, когато започнат детонации в двигателя за да може ECU-то да се усети и да намали аванса (усеща вибрациите)....

П.С. на някои руски коли има втори вибро-датчик, който следи 'състоянието на пътя' по вибрациите на купето, и изключва knock senzora, за да не се лъже ЕCU-то при преминаване на някоя дупка...... абе руска работа
biggrin.gif

Публикувано на: 04 Фев 2008 21:50
от kristian
StefanGoranov написа:.............. Moq 100% ne raboti :help:
И как разбра???Незнаеш какво е а знаеш че не работи
ohmy.gif sad.gif
Представлява пиезо микрофон,грубо казано настроен на честотата на детонациите на двигателя.Слуша за детонации и подава сигнал ким ECU-то ,то пък от своя страна намаля предварението на запалването.Целта е избягване на детонациите.Неработенето му води до работа на ECU-то по предварително зададена карта на запалването,с много малък аванс и поради това го усещаш като загуба на мощност.
Аз го купих за 40лв. втора ръка.Много рядко даващ дефек сензор е .
Jamie имаше на GM,но резбата не пасва,трябва да се прави втулка.Иначе доколкото съм чел и питал,сигналите са еднотипни. :thumbsup:

Публикувано на: 04 Фев 2008 21:52
от kristian
slowtraveler написа:.. някои руски коли има втори вибро-датчик, който следи 'състоянието на пътя' по вибрациите на купето, и изключва knock senzora, за да не се лъже ЕCU-то при преминаване на някоя дупка...... абе руска работа
biggrin.gif
Баси тъпизма.Тва само руснак може да го тури.Кво общо има мевду тряскането по дупки и детонациите.Че да турят и един до касетофона...

Публикувано на: 04 Фев 2008 21:56
от slowtraveler
Общото е, че и двете са вибрации.
Явно датчика на детонации при високи нива на външните вибрации започва да се лъже кое е вибрация от детонация, и кое е от дупките, и затова го изключват.. :thumbsup:

Публикувано на: 04 Фев 2008 22:27
от StefanGoranov
ami moq se be6e razglobil na dve mad.gif bakelita se e s4upil i se e prekusna ji4kata vutre mad.gif zaklu4enie sled zamervane NE RABOTI

Публикувано на: 05 Фев 2008 00:43
от rudolf
slowtraveler написа:Общото е, че и двете са вибрации.
Явно датчика на детонации при високи нива на външните вибрации започва да се лъже кое е вибрация от детонация, и кое е от дупките, и затова го изключват.. :thumbsup:
офф-топик:
подозирам че това е наложено от локалния релеф на пътя,и техничско решение,,,а и народопсихологията на водачите-в смисъл: ако в германия има една дупка--германеца ще намали и дори и вибрация да върне аванса-няма да му трябва мощност на автомобила
докато ако пътя си е само дупки--човек му пада пердето и си кара нормално колата biggrin.gif

п.с. явно са имали проблеми с филтрацията на кнока и заобиколно са изхитрували

Публикувано на: 05 Фев 2008 07:20
от kristian
StefanGoranov написа:...zaklu4enie sled zamervane NE RABOTI
Този датчик не се мери.Или по-точно единствено с осцилоскоп мовеш да разбереш дали работи.С нормален уред само трябва да се констатира липсата на проводимост м/у изводаи корпус.
Сега хуквай по моргите.Има два модела по тойотите.Единият е твоя ,другият е с два края и е като геврек(с дупка по средата)За нов тук в БГ ми искаха 400лв.Из нета цените навън са около 120-150 $