Страница 1 от 2
Държи високи обороти-1200, след почистване на дросела
Публикувано на: 01 Фев 2008 19:58
от max-2
От доста време (няколко месеца) педала на газта залепяше след отнемане на газта, след което при натискане изискваше по-голямо усилие и след като отлепи даваше рязка газ-малко неприятно за шофиране в градски условия. Установих, че задържането е в самия дросел, а не в жилото и ли някъде другаде. Свалих маркуча м/у възд. филтър и дросела, внимателно изчистих с коресилин и парцал-имаше много чернилка. Задържането изчезна, но оборотите на загрял двигател са 1200. Карал съм 5-6 км., дали компютъра ще ги нормализира, или да го рестартирам? Клапата работи много добре, свободно стига до ограничителния винт при затворено положение, който също не е пипан, не е хлабава, няма луфт, нищо друго не е пипано по колата. При почистването отворих клапата докрай и я подпрях с изолацията на едни клещи към рейката на дюзите, не съм напъвал повече от силата ня пружината?
Ясно е, че мотора получава повече въздух, отколкото преди, освен ако клапата не затваря нацяло и няма отношение към празния ход на мотора.

Публикувано на: 01 Фев 2008 20:16
от ugabuga
mi butni vintcheto ogranichitel i si naglasi oborotite, kav e problema?
Moje bi prednia put kato e bila naglasiana e imalo bokluci i e zatvariala po dobre? ninam.
Публикувано на: 01 Фев 2008 20:42
от max-2
По принцип избягвам да пипам без да знам
Публикувано на: 01 Фев 2008 21:07
от agent dust
ugabuga ти казва правилно - махни тръбите на въздушният филтър и виж дали при затворено положение дроселната клапа уплътнява напълно. провери и вакуумите около дроселът, виж дали оста му не е хлабава. при нас с АЕ-тата проблеми с празният ход или леката газ има по три причини: хлабав дросел - не може да уплътни напълно; стопер винта неправилно навит и кпапата не затваря напъолно - съответно ТПС-а не е калибриран, а праният ход не е нагласен. третата причина е едно демпферче, което предпазва дроселът да не се "тресне" като пуснеш газта - то с годините клеясва и задържа. аз в момента държа 900об само като елиминирам въпросното демпферче, а лятото няма проблеми. просто от студа се вкоравява и подпира дроселът
ако питаш мен - няма никакви проблеми да държиш 1200об на празен ход, важно е оборотомерът да не играе. по-високи обороти, по-високо налягане на маслото.
Публикувано на: 01 Фев 2008 21:44
от max-2
Значи клапата трябва да е затворена нацяло, т. е. минимално отворена, колкото да не заклинва, за да може системата за празен ход да си коригира успешно оборотите? Иначе досега не съм имал проблем тпс-а си дава инфо за затворена клапа, най-добре се усеща с пуснат климатик как падат оборотите на скорост до под 1500 някъде и се пуска гориво след това.
Публикувано на: 01 Фев 2008 22:08
от rudolf
max-2 написа:Значи клапата трябва да е затворена нацяло, т. е. минимално отворена, колкото да не заклинва, за да може системата за празен ход да си коригира успешно оборотите? Иначе досега не съм имал проблем тпс-а си дава инфо за затворена клапа, най-добре се усеща с пуснат климатик как падат оборотите на скорост до под 1500 някъде и се пуска гориво след това.
трябва да е напълно затворена,без никакъв ограничител да я придържа и да има процеп.,,,ако е изправна -не заклинва... има дупчици през който минава празния ход когато клапата е напълно затворена...
твойта не седи ли напълно затворена когато е в покой??...виш си сякакви гумини маркучета,,вакуми ,серво,, след клапата да не дърпа от там,,,
Публикувано на: 01 Фев 2008 22:34
от max-2
rudolf написа:max-2 написа:Значи клапата трябва да е затворена нацяло, т. е. минимално отворена, колкото да не заклинва, за да може системата за празен ход да си коригира успешно оборотите? Иначе досега не съм имал проблем тпс-а си дава инфо за затворена клапа, най-добре се усеща с пуснат климатик как падат оборотите на скорост до под 1500 някъде и се пуска гориво след това.
трябва да е напълно затворена,без никакъв ограничител да я придържа и да има процеп.,,,ако е изправна -не заклинва... има дупчици през който минава празния ход когато клапата е напълно затворена...
твойта не седи ли напълно затворена когато е в покой??...виш си сякакви гумини маркучета,,вакуми ,серво,, след клапата да не дърпа от там,,,
Не знам дали е напълно затворена, защото не съм я свалял, на място я чистих, а там не се вижда. Утре ще гледам маркучите първо.
Публикувано на: 01 Фев 2008 22:38
от max-2
maggkrabar написа:ugabuga ти казва правилно - махни тръбите на въздушният филтър и виж дали при затворено положение дроселната клапа уплътнява напълно. провери и вакуумите около дроселът, виж дали оста му не е хлабава. при нас с АЕ-тата проблеми с празният ход или леката газ има по три причини: хлабав дросел - не може да уплътни напълно; стопер винта неправилно навит и кпапата не затваря напъолно - съответно ТПС-а не е калибриран, а праният ход не е нагласен. третата причина е едно демпферче, което предпазва дроселът да не се "тресне" като пуснеш газта - то с годините клеясва и задържа. аз в момента държа 900об само като елиминирам въпросното демпферче, а лятото няма проблеми. просто от студа се вкоравява и подпира дроселът
ако питаш мен - няма никакви проблеми да държиш 1200об на празен ход, важно е оборотомерът да не играе. по-високи обороти, по-високо налягане на маслото.
Къде е това демпферче и какво представлява?
Публикувано на: 01 Фев 2008 23:30
от agent dust
ми намира се на дроселът, около вилката на жилото. с ръка раздвижи дроселът и ще го видиш - ако изобщо имаш такова де, има го на по-старите модели, нови тойоти изобщо не съм виждал отблизо. аз като си карам градско го изключвам да не ми мени обороти(вдигам много шум и не е добре куките да ме чуват), ама за писта го оставям да работи щото така или иначе под 5000 не пада, а не е добре дроселът да се тресва рязко на високи обороти. ако направиш една снимка на дроселът да се види как ти е конфигурацията ще е по-лесно.
Публикувано на: 03 Фев 2008 00:33
от max-2
Eto snimki na дросела
Публикувано на: 03 Фев 2008 00:49
от max-2
Днес, след като покарах около 5 км, с работа на място преди това (преглеждах маркучите и следих термостата дали работи коректно), падна на 1000 оборота. В интерес на истината в последно време карината си държеше около 950 оборота, което аз го отдавах на студеното време и късите разстояния-3-4 километра на палене. Но сега тези 950 са 1200 (след почистването). Иначе винаги е държала точно по средата м/у 500 и 1000, само ако е голяма жега посред лято е отивала по-близо до 500.
Смятам да покарам така около 1 седмица преди да предприема пипане на винта или ходене на диагностика.
Сешам се, че лятото един от маркучите за вентилация на картера леко омасляваше и се питам дали не дърпа въздух от него.
Публикувано на: 03 Фев 2008 00:57
от max-2
Тука се сещам за Случаен фен, който искаше да си вдигне оборотите малко-ето това е начина-дросела трябва да е чист! Колата стана по-пъргава и рязка на ниски обороти.
Иначе според мен тези коли не трябва да се пипат за щяло и нещяло и (или) от сульо и пульо (в случая аз).
Публикувано на: 03 Фев 2008 17:56
от ugabuga
Tva ne e drosela a prujinata mu. Pogledni samata klapa.
Публикувано на: 04 Фев 2008 10:19
от ceko26
Не пипай опорния винт на дросела.Дросела в затворено положение не трябва да е напълно затворен.Нагласена е заводски на определен градус.
Купи си спрей за карбуратор със сламка.
Махни маркуча от филтъра и пръскай директно дроселовата клапа. Махни всички чернилки ,а след това в дупчиците около клапата. И след 2-3 мин пали двигателя.
И сподели резултата .
Публикувано на: 05 Фев 2008 00:46
от agent dust
нещо се бъркаш. дроселът трябва да е затворен - има си отделна система за въздух при затворен дросел. тва не е лада че празният ход да е през клапата на дроселът. и човекът казва, че дрослеът е почистен!