Страница 1 от 2

Уред за показване количеството на бензина!

Публикувано на: 01 Фев 2008 13:06
от drago_1
Здравейте колеги, интересува ме дали някой е обърнал внимание на това когато примерно имам половин резервоар бензин в королата и съм в движение стрелката си стой нормално в средата, но щом спра за повече време и колата работи на место стрелката се покачва. нормално ли е и с каква цел е това?

Благодаря

Re: Уред за показване количеството на бензина!

Публикувано на: 01 Фев 2008 15:29
от rudolf
drago_1 написа:Здравейте колеги, интересува ме дали някой е обърнал внимание на това когато примерно имам половин резервоар бензин в королата и съм в движение стрелката си стой нормално в средата, но щом спра за повече време и колата работи на место стрелката се покачва. нормално ли е и с каква цел е това?

Благодаря
незнам колата,,но според мен е нормално-да не мери нормално...
аз не съм имал кола която да мери точно,,,

Публикувано на: 01 Фев 2008 16:03
от drago_1
не колега идея е дали не показва количеството бензин спрямо момнетния разход!

Публикувано на: 01 Фев 2008 16:31
от ugabuga
i az ne sam karal kola deto da pokazva tochno. Ne moga da razbera kvo mu e tolkova trudnoto da napraviat edin ured deto da e tochen?!

Публикувано на: 01 Фев 2008 17:01
от rudolf
ugabuga написа:i az ne sam karal kola deto da pokazva tochno. Ne moga da razbera kvo mu e tolkova trudnoto da napraviat edin ured deto da e tochen?!
аз не съм карал кола дет да държи температурата -еднаква,,,ние за бензиномера се чудим:)

Публикувано на: 01 Фев 2008 17:03
от rudolf
drago_1 написа:не колега идея е дали не показва количеството бензин спрямо момнетния разход!
не мисля.. на място моментния разход в какво го смяташ--в километри или в времетраене?

Публикувано на: 01 Фев 2008 17:07
от extel
ugabuga написа:i az ne sam karal kola deto da pokazva tochno. Ne moga da razbera kvo mu e tolkova trudnoto da napraviat edin ured deto da e tochen?!
Ами трудното му е, че отчита ниво на течност, която се движи в зависимост от движението на автомобила и наклона на пътя, но не е чак толкова важно да цепи милилитъра rolleyes.gif ! При старите автомобили, обикновено има проблем с този уред , иначе карам 3-4 чисто нови автомобила и там няма никакъв проблем.

Иначе идеята за моментния разход е абсолютен абсурд!!! Има си друг уред, които отчитат моментния разход- РАЗХОДОМЕР и той няма нищо общо с нивомера на горивото в резервоара, а също така някой автомобили имат трети уред наречен економайзер, който показва дали се кара в икономичен режим или не!

Ти колега по-скоро имаш някакъв проблем с твоя нивомер, както и аз :thumbsup: !

Публикувано на: 01 Фев 2008 17:27
от mitoko
extel написа:
ugabuga написа:i az ne sam karal kola deto da pokazva tochno. Ne moga da razbera kvo mu e tolkova trudnoto da napraviat edin ured deto da e tochen?!
Ами трудното му е, че отчита ниво на течност, която се движи в зависимост от движението на автомобила и наклона на пътя, но не е чак толкова важно да цепи милилитъра rolleyes.gif ! При старите автомобили, обикновено има проблем с този уред , иначе карам 3-4 чисто нови автомобила и там няма никакъв проблем.

Иначе идеята за моментния разход е абсолютен абсурд!!! Има си друг уред, които отчитат моментния разход- РАЗХОДОМЕР и той няма нищо общо с нивомера на горивото в резервоара, а също така някой автомобили имат трети уред наречен економайзер, който показва дали се кара в икономичен режим или не!

Ти колега по-скоро имаш някакъв проблем с твоя нивомер, както и аз :thumbsup: !
разходомера и иконамайзера не са ли едно и също unsure.gif
на трабантите го има, и се състои от 2 части - едното е подобно на водомер и седи на маркуча за бензина, и праща инфо към уреда на таблото на което има диоди с различен цвят (зелени , жълти , червени) и по тях се ориентира водача колко ти е моментния разход...

Публикувано на: 01 Фев 2008 17:59
от Scott
mitoko написа:разходомера и иконамайзера не са ли едно и също unsure.gif ...
Разходомер - уред или устройство, показващо разхода (на автомобила). Икономайзер(иконостат) - обогатителен клапан в карбуратор. Иконометър - уред или устройство, показващо икономията, т.е. дали двигателя работи в икономичен режим.

Публикувано на: 01 Фев 2008 18:07
от Scott
ugabuga написа:i az ne sam karal kola deto da pokazva tochno. Ne moga da razbera kvo mu e tolkova trudnoto da napraviat edin ured deto da e tochen?!
Точността на уреда се определя от формата на резервоара. Повечето автомобили имат разлати плитки съдове с неправилно сечение за резервоари. Единствения параметър, който може да се мери точно е нивото на течността, и то е право пропорционална на обема само ако сечението е равномерно. По-скъпите автомобили имат естествено по-точни измервателни уреди с нелинейна зависимост, но за практически цели точност от порядъка на 10-15% е напълно достатъчна.

Публикувано на: 01 Фев 2008 21:10
от agent dust
моят открай време не показва точно когато изобщо показва де, щото понякога си взима отпуска - винаги показв по-малко отколкото има всъщност, а лампата ми никога не е светкала. много важно

Публикувано на: 01 Фев 2008 21:14
от racing_fan
И моя бензиномер лъже. Има го тоя момент с вдигането на стрелката след спиране. Има и друго - пътувам на някъде извънградско, стрелката се отклонява малко. Викам си ква икономична кола. Стигам на мястото и спирам. На другия ден тръгвам на обратно по същия път и стрелката с 2-3 пъти по-бързи темпове пада надолу....

Публикувано на: 02 Фев 2008 00:56
от slowtraveler
Scott написа:Разходомер - уред или устройство, показващо разхода (на автомобила). Икономайзер(иконостат) - обогатителен клапан в карбуратор. Иконометър - уред или устройство, показващо икономията, т.е. дали двигателя работи в икономичен режим.
Ето един човек, дето не е отсъствал от часовете по устройство на автомобила :thumbsup:
Нивомера в резервоара е или поплавъчен (като на казанче на тоалетна) или мери съпротивление/капацитет.
При всички случаи в резервоара горивото се плацика насам натам, има вълни и т.н.
От това поплавъка се люлее насам натам или вълните плискат датчика и го мокрят неравномерно.
Наклона също влияе.
Затова стрелката на дисплея е направена много инертна, за да филтрира тези флуктоации, но не могат да филтрират по-продължителен наклон. Тогава самия датчик се установява в друго положение.

П.С. ако обяснението е неясно се обърнете към Св Трифон Зарезан tongue.gif tongue.gif

Публикувано на: 02 Фев 2008 10:24
от dap
racing_fan написа:И моя бензиномер лъже. Има го тоя момент с вдигането на стрелката след спиране. Има и друго - пътувам на някъде извънградско, стрелката се отклонява малко. Викам си ква икономична кола. Стигам на мястото и спирам. На другия ден тръгвам на обратно по същия път и стрелката с 2-3 пъти по-бързи темпове пада надолу....
и при моята е така.пълня резервоара до горе, стрелката много дълго врме стои в най горно положение и после изведнъж почва да пада с бързи темпове докато не стигне долу и отново започва да си пада бавно biggrin.gif

Публикувано на: 02 Фев 2008 12:09
от rudolf
dap написа:
racing_fan написа:И моя бензиномер лъже. Има го тоя момент с вдигането на стрелката след спиране. Има и друго - пътувам на някъде извънградско, стрелката се отклонява малко. Викам си ква икономична кола. Стигам на мястото и спирам. На другия ден тръгвам на обратно по същия път и стрелката с 2-3 пъти по-бързи темпове пада надолу....
и при моята е така.пълня резервоара до горе, стрелката много дълго врме стои в най горно положение и после изведнъж почва да пада с бързи темпове докато не стигне долу и отново започва да си пада бавно biggrin.gif
наред с неправилните форми на резервоарите,,си представете една част от окръжност по която се движат повечето поплаваци...нормално е в средно положение да е най чувствително,,,докато в горно и долно да има по малък ход..според мен..