Страница 1 от 2

Въпрос: При студен двигател,

Публикувано на: 28 Яну 2008 12:57
от Green LIght
когато сме принудени да чакаме на място дълго време (например 5-10 минути), как е по добре- да изключим двигателя или да го оставим да работи на празен ход.
Аз всяка сутрин оставям лапешора на детска градина, която е на 500метра от нас и изчаквам жена ми. Та чудя се, кое е по- добре за двигателя - да го загася и да стартирам пак или да го оставя да си работи? Колата ми е D4D Авенсис 2007ма година, макар че аз питам принципно, от любопитство.

Публикувано на: 28 Яну 2008 13:14
от max-2
Да работи :thumbsup:

Публикувано на: 28 Яну 2008 16:17
от spiritch
По-добре е да работи. Един студен старт износва двигателя много повече от навъртяните километри.

Публикувано на: 28 Яну 2008 20:13
от ugabuga
da raboti no samo dokato zagree. sled tova samo habish benzin

Публикувано на: 28 Яну 2008 20:48
от slowtraveler
ugabuga написа:da raboti no samo dokato zagree. sled tova samo habish benzin
Ей тея хамериканци не разбраха, че има и друго гориво освен бензина tongue.gif

За дизела и за турбото е още по-непрепоръчително да го гасиш за малко, щото по принцип е по-температурно натоварен, гори малко, а и при гасене турбото ти се маже по-лошо докато спре...

Публикувано на: 29 Яну 2008 15:43
от ceko26
Да се гаси. Този двигател на място и температура около 0гр. не загрява на обороти.А за турбото и катализатора не е добре да работи дълго на обороти.За децата ни също е вредно.

Публикувано на: 29 Яну 2008 17:27
от slowtraveler
ceko26 написа:Да се гаси. Този двигател на място и температура около 0гр. не загрява на обороти.А за турбото и катализатора не е добре да работи дълго на обороти.За децата ни също е вредно.
Кое е по-вредно - 5 минути работа с работещ катализатор и установен режим на двигателя, или палене(при което горенето съвсем не отговаря на нормите), след което още 5 минути караш без катализатор (щото още няма да е подгрял и да си влезе в режим).
Нито за турбото нито за катализатора има проблем при работа на празен ход - оборотите на турбото спадат, а мазането си остава. Затова има и турботаймери - ако турбото е било развъртяно на високи обороти, колата се оставя да поработи 0.5-1 минута на празен ход за да се охлади турбото и да му спаднат оборотите.
Вярно е, че за тея дизели се оплакват хората от по-бавно загряване, но ако не загрява на празен ход при 0С сигурно имаш проблем с термостата.

Публикувано на: 30 Яну 2008 09:00
от ceko26
Да беше прочел заглавието на темата нямаше да обясняваш как е при установен режим на двигателя и ,ако си подгрявал д4д зимата на ниски обороти нямаше да да ми препоръчваш нов термостат.
За работа на място прочети в сервизното упътването.

Публикувано на: 30 Яну 2008 16:55
от Green LIght
ceko26 написа:Да беше прочел заглавието на темата нямаше да обясняваш как е при установен режим на двигателя и ,ако си подгрявал д4д зимата на ниски обороти нямаше да да ми препоръчваш нов термостат.
За работа на място прочети в сервизното упътването.
В сервизното упътване пише, че колата загрява в движение, а не на празен ход, което чисто и просто значи, да палиш и тръгваш, вместо да почакаш да загрее, като в лада. От тук не може да се направи извод за ситуацията, която описвам. Кое е по- добре за самия двигател неколкократно (редукцио ат абсурдум - многократно) запалване, без колата да е загряла или работа на празен ход. Тук съм чел много задълбочени разсъждения за начина на работа на комън рийл двигатели, различни режими на работа и двигатели въобще, може би и тоя казус ще ви бъде интересен. На мен ми е любопитно.
П.П. В книжката още пише, че за тежък режим на работа на двигателя се смята такъв, при който в студен климат, колата пътува ежедневно на кратки разстояния до 4 км. Когато пред детската градина изгасям двигателя, не го ли вкарвам в тоя режим?

Публикувано на: 30 Яну 2008 17:00
от Green LIght
slowtraveler написа:... Затова има и турботаймери - ако турбото е било развъртяно на високи обороти, колата се оставя да поработи 0.5-1 минута на празен ход за да се охлади турбото и да му спаднат оборотите..
Това от самосебе ли става, сори за тъпия въпрос? Изключвам двиателя, а таймера върти турбото малко време(да, де - не той го върти, а там, как се казва - отлага изключването за половин минута), или аз, самия трябва да остава колата да поработи известно време след като съм карал с да речем 180 км/ч.?

Публикувано на: 30 Яну 2008 18:01
от PESHO OT MARS
Аз съм твърдо за това колата да работи на място. Не се сещам за причина да загасиш дизел и след 10 мин. да го запалиш отново.
1. Намаляваш с един път на ден износването на стартера, респективно натоварването на акумулатора.
2. Това което колегите описаха по отношение на турбокомпресора.
3. Все си мисля да изкарам тези 10 мин. по-комфортно с парно.

Публикувано на: 30 Яну 2008 18:07
от PESHO OT MARS
ceko26 написа:Да се гаси. Този двигател на място и температура около 0гр. не загрява на обороти.А за турбото и катализатора не е добре да работи дълго на обороти.За децата ни също е вредно.
Все си мисля че ще е много по-полезно за децата ако се премахне акциза за пропан-бутана и метана. Така че хората каращи дърти дараци поне по-този начин да са малко по екологични. Защото каквото и да си говорим колата при този смотан градски транспорт си е необходимост и няма скоро да се откажа от нея. Скоро няма да видя нова кола но и няма да чакам 1 час някакъв замръзнал отвътре автобус който дори не се знае дали ще го има вобще (като дали ще го има или не независи от движението по пътищата т.е. не колите са му пречка да се движи)

Re: Въпрос: При студен двигател,

Публикувано на: 30 Яну 2008 19:00
от rudolf
Green LIght написа:когато сме принудени да чакаме на място дълго време (например 5-10 минути), как е по добре- да изключим двигателя или да го оставим да работи на празен ход.
Аз всяка сутрин оставям лапешора на детска градина, която е на 500метра от нас и изчаквам жена ми. Та чудя се, кое е по- добре за двигателя - да го загася и да стартирам пак или да го оставя да си работи? Колата ми е D4D Авенсис 2007ма година, макар че аз питам принципно, от любопитство.
1.практически-няма значение( минимално,което няма се отрази на джоба или екологията)
2.теоритично- какво значение има,кат практически-няма??

Публикувано на: 30 Яну 2008 20:04
от slowtraveler
Green LIght написа:
slowtraveler написа:... Затова има и турботаймери - ако турбото е било развъртяно на високи обороти, колата се оставя да поработи 0.5-1 минута на празен ход за да се охлади турбото и да му спаднат оборотите..
Това от самосебе ли става, сори за тъпия въпрос? Изключвам двиателя, а таймера върти турбото малко време(да, де - не той го върти, а там, как се казва - отлага изключването за половин минута), или аз, самия трябва да остава колата да поработи известно време след като съм карал с да речем 180 км/ч.?
Някои аларми имат тази функция - двигателя остава да работи 30-60 или 90 секунди след като си завъртял ключа.
Ако нямаш такава функция се препоръчва да оставиш двигателя да поработи на празен ход....

Публикувано на: 30 Яну 2008 20:17
от ceko26
Сигурно си забелязал че за тези 5-10 мин нито ти загрява двигателя нито духа топло парното.Ако пътуването ти е само по 4 км. смятай, че двигателя ти работи при най-тежъкия режим.
За колегата от Марс причини да не работи дизела 10 мин. - трупане на нагар по-перката на турбото и задръстване на катализатора.