Страница 1 от 1

Скоростна кутия Авенсис Т22

Публикувано на: 17 Яну 2008 15:37
от slowtraveler
Та от начало:
От преди няколко седмици започнах да дочувам слаб звук при ускорение (предимно на втора скорост), като звука наподобяваше на двигател, работещ на три цилиндъра (бърбучкане)...
По принцип звука не бе дразнещ, беше много тих и се маскираше от вентилатора на купето.
Последните два топли дни климатроника намали оборотите на вентилатора и що да чуя - потропване в такт с оборотите на колата (4-5 почуквания на оборот), което не зависи от това дали колата е на скорост или по инерция....
Днес отидох до сервиза (почукването прогресивно се увеличава).
В сервиза твърдо заложиха на скоростна кутия (което е вероятно, защото се чува някъде точно пред шофьорското място).
Авенсиса е на около 80х.км...
На около 15х.км сервиза отваряха гаранционно кутията за смяна на някакви лагери. Имаше и едно тракане при задна скорост, заради което смениха съединител и аксиален лагер и май пипаха някаква планка ?!?!?!?
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и по принцип проблемна ли е скоростната кутия на Авенсиса?
Авенсиса е седан Т22 3ZZ-FE (110к.с.).

Публикувано на: 22 Яну 2008 20:36
от slowtraveler
Днес бях в сервиза да видя разглобената кутия....
Единия от лагерите беше тотално разкапан (май на първичния вал).
Освен това имаше следи по зъбите на диференциала от неправилна работа (неравномерно износване) и според сервиза трябва да се замени....
Не ми се правеше независим замер на диференциала, щото колата ми трябва, пък и се чуваше съвсем слабо виене от там, така че поръчах нов.
Общо взето - рекламираната издържливост на тойота не се прояви при мен......
Още повече ме учуди изказването на 'специалистите' в сервиза, че 'на тея по-старите авенсиси на около 80-90х.км трябва да им се преглеждат диференциалите и да им се регулира допуска на зъбчатките'......?!?!?!
Ясно ми е, че юнака ме взе за канарче, ама нейсе....
Също така е вярно, че на предишния ми опел астра никъде в инструкцията не пишеше да се гледа скоростна кутия, нито да се сменя масло там, като пишеше, че оригиналното масло ще издържи живота на механизма. Докато в инструкцията на Авенсиса си пише 'проверка на маслото на 75х.км'.....

Вярно, че Авенсиса си е английски, ама щом тойота си е дала името, трябва да следи качеството....
Наистина се замислям дали следващата ми кола да е Тойота или да сменя марката....


mad.gif

Публикувано на: 22 Яну 2008 20:39
от jamie
Тоя в сервиза е бил ИДИОТ :whistle:
Много вероятно и диф-а да не е бил за смяна ама както казваш - карай ....

Публикувано на: 22 Яну 2008 21:06
от slowtraveler
Дифа беше тръгнал, но наистина можеше да изкара още поне 50х.км, ама така и така всичко е разхвърляно.......
Освен следите по зъбите имаше и доста голям аксиален луфт на планетарните зъбчатки, но не го загледах дали има центровка с винт или се сменят шайби....
При всички случаи стария ще си го прибера, ако на някой му потрябва за решаване на авариен проблем....

Публикувано на: 22 Яну 2008 22:20
от jim_beam
@slowtraveler

хонда акорд е бензиновата кола без проблеми,препоръчвам ти актуалния модел след 2003г. с 2.0 vtec мотор,made in japan e.
и при всички случаи да не бара който не трябва,иначе се побългарява всичко! wink.gif

Публикувано на: 23 Яну 2008 18:16
от slowtraveler
Хондата не съм я карал, и затова се заглеждам към Мазда6 - новата ми хареса доста, а старата си беше No.1 по безпроблемност.

Публикувано на: 23 Яну 2008 23:30
от jim_beam
предишната ми кола беше мазда6,чисто нова от магазина.карах я 4 месеца и 4000км.
вземи хондата,по-скъпа е,но има защо! тия от сервиза със сигурност ще ти забравят физиономията а и не мисля,че после някога ще смениш марката! :thumbsup:

Публикувано на: 24 Яну 2008 00:42
от LEXUS
Toyota Avensis,Mazda 6,Honda Accord-това са най-здравите коли в този клас.Която и да вземеш,няма да сбъркаш.
За ск.ти кутия.,по мое мнение, неспазването на проверката и смяната на маслото е довело до износване на лагерите,дифа ти ИЗОБЩО не е трябвало да сменяш,защото няма как да знаеш колко хиляди км. ще издържи,при добра подръжка,смяна на масло според предписанието ,най-вероятно не би имал проблеми със ск.кутия,диф и т.н..Т.е. сменил си излишна част според мен.Масов проблем със ск.кутии на Авенсис няма.
А и за най-малкия шум не е редно да се отваря ск.кутия.

Публикувано на: 24 Яну 2008 09:41
от slowtraveler
Lexus - Авенсиса тъкмо стана на 80х.км wacko.gif wacko.gif
За какви проверки, смени и т.н. ми разправяш?!?!?
Наистина не съм чел по форумите за проблемна ск.кутия, но явно на мен такава ми се е случила.
При смяната на двг масло на 75х.км преди 2 месеца им казах в сервиза да проверят маслото и в ск.кутия.
Не знам дали наистина са го проверявали тогава, но като диагностицираха проблема в сервиза, масло в ск.кутия имаше по нормата.
За дифа - имам такива съмнения, че малко прибързах със смяната ама нейсе wacko.gif Не знам дали заради лоша заводска центровка или нещо друго, но зъбите бяха доста неравномерно износени до границата на циментацията.
Относно 'малкия' шум - шума от лагера не беше малък, а и след като видях лагера се убедих, че въобще не съм прибързал...
А тъй-като с Авенсиса вече се опарих, затова се замислям за друга марка, с кола в този клас.

Публикувано на: 24 Яну 2008 17:43
от Aleksandar
LEXUS написа:Toyota Avensis,Mazda 6,Honda Accord-това са най-здравите коли в този клас.Която и да вземеш,няма да сбъркаш.
...
Бих добавил и Нисан Примера. А от тези коли всяка е безпроблемна докато не си го помислиш, после се заема дявола wacko.gif
Иначе в страните с най-ужасни пътища /Азия, Африка/ съм виждал да карат само Тойота и по малко Нисан и Митсубиши. Нито Хонда, ни Мазда. А за другите само инцидентно. Не те съветвам да загърбваш Тойота, ама ти си знаеш

Публикувано на: 02 Фев 2008 01:26
от slowtraveler
Та така - излязох от бокса със сменен диференциал и лагер.
По звука ми се струва, че стария лагер има единично нараняване по вътрешния пръстен ..
Стария диференциал има доста големи луфтове на зъбчатките, които са към полуоските (аксиално зъбчатките се преместват около 0.8- 1.0мм).
Някой има ли идея от какво може да се е получило такова износване за само 80х.км.....
Маслото е проверявано...