Страница 1 от 1

Тойота RAV 4

Публикувано на: 06 Яну 2008 12:26
от sauber
Здравейте ! ! !

Интересува ме, информацията която можете да ми дадете за Тойота RAV 4. Става въпрос за по старичката версия, тези който са 94- 00 година. Как съм от към ходова част, двигател ? Забележки и слаби места ? От коя година бихте препоръчали и с какъв двигател точно ?

Блгодаря предварително...

С уважение Александър Добрев :)

Re: Тойота RAV 4

Публикувано на: 06 Яну 2008 13:27
от diver
sauber написа:...От коя година бихте препоръчали и с какъв двигател точно
Доколкото знам, тази е само с 2000/16в бензин, та от към двигатели нямаш избор. По думите на разбирачи като проходимост е по-добре спрямо последната, но е далеч от оффроуд машина. Аз съм карал само старата, и на една Витошка полянка с тревица, бая зор видя;) Здрава безпроблемна паркетка. Мисля, че конкретна година няма, щото си зависи от предишния душманин. Кола 94 може да е в по-добро състояние от кола 2000г. За тва търпеливичко гледаш, някъде седи и те чака ;)

Публикувано на: 07 Яну 2008 20:58
от to6to
И аз се чудя за едно рав-че 98г дългата база и прочетах всичко по темата и никои не казва постоянно ли е зацепено 4х4-то или само като превърти??? Ако някой знае мерси предварително! А и имат ли наистина тия от 98-ма блокаж?

Публикувано на: 14 Яну 2008 21:28
от getsov
to6to написа:И аз се чудя за едно рав-че 98г дългата база и прочетах всичко по темата и никои не казва постоянно ли е зацепено 4х4-то или само като превърти??? Ако някой знае мерси предварително! А и имат ли наистина тия от 98-ма блокаж?
Моделите с ръчна СК имат ел блокаж на средния диф.
системата е Symmetrical AWD. Мисля, че при нужда прехвърля въртящ момент на задните колела, чрез вискомуфа.
Ако греша, нека някой ме поправи

Публикувано на: 14 Яну 2008 22:34
от Scott
to6to написа:И аз се чудя за едно рав-че 98г дългата база и прочетах всичко по темата и никои не казва постоянно ли е зацепено 4х4-то или само като превърти??? Ако някой знае мерси предварително! А и имат ли наистина тия от 98-ма блокаж?
Зацепено е постоянно, чрез виско-муфа. Това означава, че докато скоростта на въртене на предния и задния диференциали е еднаква, предните колела са двигателни, а задните се въртят паразитно, т.е. разпределението на въртящия момент е прибл. 100% отпред, 0% отзад. Казвам приблизително, защото все пак минимално усилие се предава и през виско-муфата. В момента, когато предните колела пробоксуват, скоростите на двата диференциала стават различни и виско-муфата сработва (представи си два диска, намазани с мед, на една ос, които се трият един срещу друг). Тогава до 50% от въртящия момент може да се предаде на задния диференциал, респ. задните колела.
Дори и да има заключване на средния диференциал(виско-муфата), ако и двата диференциала (предния и задния) са 'отворени', то колата ще закъса, ако две от страничните колела боксуват. Има някои модели с LSD заден диференциал (опция), те биха могли да издрапат в тази ситуация.

Публикувано на: 15 Яну 2008 09:33
от slowtraveler
РАВ-ката има заключване на средния диференциал. В инструкцията на новата равка пише, че заключва 60% / 40% предни/задни.
На старата съм закъсвал при диагонално преминаване на голям ров - по една гума от всеки мост се въртеше във въздуха....
Но не знам на новата с тракшън контрол дали не се решава въпроса 'по втория начин' - тракшъна да се опита да изравни скоростите на колелетата по мостове....

Публикувано на: 15 Яну 2008 14:19
от Scott
slowtraveler написа:На старата съм закъсвал при диагонално преминаване на голям ров - по една гума от всеки мост се въртеше във въздуха...
Това е по-скоро проблем на липсата на цели мостове и рама, но си е така - едно предно и едно задно колело 'в калта' и си дотам, дори и със заключен централен диференциал
slowtraveler написа:Но не знам на новата с тракшън контрол дали не се решава въпроса 'по втория начин' - тракшъна да се опита да изравни скоростите на колелетата по мостове....
Точно така е подходено - скоростите на различните колела се следят непрекъснато и се регулират с индивидуално усилие на всеки спирачен апарат.

Публикувано на: 15 Яну 2008 18:15
от ВладиЧ
При новите коли се използват разни "хитрости" за измъкване от заседналото положение. Защото при двигателни две колела ( без значение предни, или задни) едното тегли, а другото е водимо. При 4х4 едно тегли отзад и едно отпред. Или на нормална предавка тегли едно колело, а на 4х4 теглят две колела. Това че е 4х4 не значи че теглят и четирите колела... И когато точно тези две теглещи колела от схемата 4х4 увиснат във въздуха и нямат сцепление тогава и колата "увисва". :help: И точно тогава влизат в сила разни "хитри" електронни и механични системи и блокажи за да те измъкнат. biggrin.gif
За който ги има в колата си разбира се.wink.gif