Впечатления от моята Toyota
Публикувано на: 30 Дек 2007 19:44
Предлагам който има възможност да драсне по някой ред за своята Тойота. Може би с това ще помогнем на тези, които се двоумят дали да си купят именно Тойота.
Когато си купих Яриса (1,3 - 2007) първото нещо за което ме питаха приятели и познати беше разходът на гориво.
Колата я имам от август 2007, до сега съм навъртял 3600 км.
Когато след първия месец направих равносметка за минатите км и налятото гориво, средният разход за първите 1200км е 7,13 л /100 км.
Подробностите:
Първото ми извънградско пътуване беше до Козлодуй(в София вече бях навъртял 500 км) средна скорост - 87, среден разход 5,5, понакога включвах климатика, бяхме аз жената и детето с доста багаж.
До Своге неогдавна ми даде 4,8 отиване и връщане, но определено нямаше движение и карах изключително спокойно
В София
ситуацията е следната: Ако не нервнича - 6,9 понякога 7,2, но не дай боже да се налага нещо спешно -9,6 до 10,1. Средния разход градско около 8л/100км.
За 1 месец - 1190 км (градско 758, извънградско 432), налял съм 84,91 л безоловен 95 предимно от ОМV.
Возията:
Стегнато окачване - в завоите е стабилна и се чувствам уверено.В движение по паваж купето не дрънчи и не тропкат евтини пластмаси. Воланът с електро усилвателя води колата леко и реагира моментално.
Спирачката и съединителят
са леки и не създават затруднения при управлението, за разлика от един Пасат комби петица който карах наскоро - и двата педала бяха по-тежки и сякаш по-бавно реагираха. ABS+Brake assistant са много полезна комбинация, особено е препоръчителна за хора които не са все още опитни шофьори. Асистентът усеща ко га спирачката се натиска рязко и съдздава допълнителен натиск.
Двигателят
със своите 87 коня при нужда ме издърпва като задминавам, с повечко обороти наистина, но определено не се задъхва. По магистрала Тракия на равно (около Пазарджик) с лекота стига до 170 и усещането е, че може да стигне и 180, но закова на 172 и не мръдна. По правата трилентова отсечка на връщане от Пловдив, преди Църна маца по наклона лепна 183, но предполагам че помогна и попътния вятър
.
Купето
не е натъпкано с лукс, но всичко си е на място. Много ме кефи CD-то, което не ограничено от стандартните размери на обикновенните плеъри при които се налага да търсиш натъпканите едно до друго дребни бутончета, освен това качеството на звука и мощността са много добре балансирани - няма доловими изкривявания в случаите когато се кефя и го надувам почти на МАХ.
Колата е двувратка но на мен ми допада. Когато отварям голямата врата изглежда по-спортно, но определено за семействата с деца бих препоръчал четиривратката.
Багажникът...
аз съм против споровете за големината на багажниците: работата е там , че колкото и голям да е багажникът на вашата кола, винаги ще има ситуация при която багажът ще е с един сак повече от вместимоста на багажника ви (това е по законите на всемирната гадост). Иначе обемът на купето е много гъвкаво решен - задните седалки могат да се плъзгат напред-назад в рамките на 15 см, а когато облегалките им се сгънат напред хоризонтално се образува изцяло равен под на обема зад предните седалки.
Знам, че скептиците ще кажат - не може да няма недостатъци. Сигурно има недостатъци... това което бих отнесъл към недостатъците: При ляв зявой(проличава особено при завоите до Копитото, или до Своге) предната лява колонка пречи на видимостта и се налага така да се каже да задничам.
За сега това са първите впечатления, с удоволствие ще отговоря на допълнителни въпроси.
Когато си купих Яриса (1,3 - 2007) първото нещо за което ме питаха приятели и познати беше разходът на гориво.
Колата я имам от август 2007, до сега съм навъртял 3600 км.
Когато след първия месец направих равносметка за минатите км и налятото гориво, средният разход за първите 1200км е 7,13 л /100 км.
Подробностите:
Първото ми извънградско пътуване беше до Козлодуй(в София вече бях навъртял 500 км) средна скорост - 87, среден разход 5,5, понакога включвах климатика, бяхме аз жената и детето с доста багаж.
До Своге неогдавна ми даде 4,8 отиване и връщане, но определено нямаше движение и карах изключително спокойно
В София
ситуацията е следната: Ако не нервнича - 6,9 понякога 7,2, но не дай боже да се налага нещо спешно -9,6 до 10,1. Средния разход градско около 8л/100км.
За 1 месец - 1190 км (градско 758, извънградско 432), налял съм 84,91 л безоловен 95 предимно от ОМV.
Возията:
Стегнато окачване - в завоите е стабилна и се чувствам уверено.В движение по паваж купето не дрънчи и не тропкат евтини пластмаси. Воланът с електро усилвателя води колата леко и реагира моментално.
Спирачката и съединителят
са леки и не създават затруднения при управлението, за разлика от един Пасат комби петица който карах наскоро - и двата педала бяха по-тежки и сякаш по-бавно реагираха. ABS+Brake assistant са много полезна комбинация, особено е препоръчителна за хора които не са все още опитни шофьори. Асистентът усеща ко га спирачката се натиска рязко и съдздава допълнителен натиск.
Двигателят
със своите 87 коня при нужда ме издърпва като задминавам, с повечко обороти наистина, но определено не се задъхва. По магистрала Тракия на равно (около Пазарджик) с лекота стига до 170 и усещането е, че може да стигне и 180, но закова на 172 и не мръдна. По правата трилентова отсечка на връщане от Пловдив, преди Църна маца по наклона лепна 183, но предполагам че помогна и попътния вятър

Купето
не е натъпкано с лукс, но всичко си е на място. Много ме кефи CD-то, което не ограничено от стандартните размери на обикновенните плеъри при които се налага да търсиш натъпканите едно до друго дребни бутончета, освен това качеството на звука и мощността са много добре балансирани - няма доловими изкривявания в случаите когато се кефя и го надувам почти на МАХ.
Колата е двувратка но на мен ми допада. Когато отварям голямата врата изглежда по-спортно, но определено за семействата с деца бих препоръчал четиривратката.
Багажникът...
аз съм против споровете за големината на багажниците: работата е там , че колкото и голям да е багажникът на вашата кола, винаги ще има ситуация при която багажът ще е с един сак повече от вместимоста на багажника ви (това е по законите на всемирната гадост). Иначе обемът на купето е много гъвкаво решен - задните седалки могат да се плъзгат напред-назад в рамките на 15 см, а когато облегалките им се сгънат напред хоризонтално се образува изцяло равен под на обема зад предните седалки.
Знам, че скептиците ще кажат - не може да няма недостатъци. Сигурно има недостатъци... това което бих отнесъл към недостатъците: При ляв зявой(проличава особено при завоите до Копитото, или до Своге) предната лява колонка пречи на видимостта и се налага така да се каже да задничам.
За сега това са първите впечатления, с удоволствие ще отговоря на допълнителни въпроси.