Страница 1 от 6
Шум от двигателя и смяна на масло
Публикувано на: 28 Дек 2007 02:39
от hyankov
Здравейте.
При следните условия:
* 4та или 5та скорост (а понякога и 3та)
* На около 2,000 оборота
* Не-натиснат педал на газта
* Лек наклон на пътя
Имах следния шум от двигателя, от гледна точка на шофьора:
Отпред, малко вдясно, все едно трака ламарина в ламарина. На нивото на левия глезен на предния пътник. Като колкото по-ниска ми беше скороста (съответно и оборотите), на висока предавка, толкова по-силно се чуваше...
Търсихме го източника на тоя звук... нямаше нищо разхлабено, всичко изглеждаше ок.
Днес смених маслото и шума изчезна

М/у др., при резки маневри и рязко спиране, лампата на маслото ми светваше за секунда-две. Явно му беше ниско нивото... сигурно гори по малко, защото не виждам да тече.
Някой има ли идеи какво може да е било? Да не би нещо да е напът да се прецака тотално?
Мерси.
Публикувано на: 28 Дек 2007 20:56
от agent dust
ми скоро време може и да правиш мотор. щом лампата на маслото е присветнала... огледайте колата за течове
Re: Шум от двигателя и смяна на масло
Публикувано на: 28 Дек 2007 21:18
от rudolf
hyankov написа:Здравейте.
При следните условия:
* 4та или 5та скорост (а понякога и 3та)
* На около 2,000 оборота
* Не-натиснат педал на газта
* Лек наклон на пътя
Имах следния шум от двигателя, от гледна точка на шофьора:
Отпред, малко вдясно, все едно трака ламарина в ламарина. На нивото на левия глезен на предния пътник. Като колкото по-ниска ми беше скороста (съответно и оборотите), на висока предавка, толкова по-силно се чуваше...
Търсихме го източника на тоя звук... нямаше нищо разхлабено, всичко изглеждаше ок.
Днес смених маслото и шума изчезна

М/у др., при резки маневри и рязко спиране, лампата на маслото ми светваше за секунда-две. Явно му беше ниско нивото... сигурно гори по малко, защото не виждам да тече.
Някой има ли идеи какво може да е било? Да не би нещо да е напът да се прецака тотално?
Мерси.
не е повдигач??
колеги бутален болт така ли чука??
Публикувано на: 28 Дек 2007 21:35
от lz2lps
Аз не разбирам много от двигатели - ама ето моето предположение:
Разбрах че шума идва от страна на ремъците. Доколкото знам там някъде е и маслената помпа.
Лампата на маслото присветва - а тя е вързана към датчика за налягане на маслото.
Като събера 1+1 - моето предположение е маслена помпа.
Ако беше нещо вътрешностите на двигателя - биелни, бутални болтове, лагери - предполагам че щеше да трака постоянно...
Re: Шум от двигателя и смяна на масло
Публикувано на: 28 Дек 2007 21:54
от alokin
Днес смених маслото и шума изчезна

М/у др., при резки маневри и рязко спиране, лампата на маслото ми светваше за секунда-две. Явно му беше ниско нивото... сигурно гори по малко, защото не виждам да тече.
Някой има ли идеи какво може да е било? Да не би нещо да е напът да се прецака тотално?
Аз имах навремето подобно чукане в двигателя, служебен Volkswagen Transporter 1988... след като смених маслото (някой преди мен беше сипал Диона) с такова каквото ми препоръчаха от официалния сервиз на Volkswagen, тракането изчезна и не съм имал проблеми с двигателя. Виж пресвяткването на лампичката не мога да обясня уверено.
Публикувано на: 28 Дек 2007 22:01
от hyankov
Ами... ако не се появи това тракане до следващата смяна на маслото... ще слагам по-качествено. Сега карам на най-обикновенния Pennzoil - това сипват в JiffyLube.
Иначе ако се появи... не знам, сигурно смяна на маслената помпа, както предлага Любо

Публикувано на: 28 Дек 2007 22:08
от alokin
hyankov написа:Ами... ако не се появи това тракане до следващата смяна на маслото... ще слагам по-качествено. Сега карам на най-обикновенния Pennzoil - това сипват в JiffyLube.
Иначе ако се появи... не знам, сигурно смяна на маслената помпа, както предлага Любо

Не вярвам да е маслена помпа, но се довери на maggkrabar, той е с повече опит, и се ориентирай към по качествените масла, при вас в Калифорния вероятно качеството на маслото расте пропорционално на цената, не ми се вярва да имате ментета ....
Публикувано на: 28 Дек 2007 22:41
от agent dust
по-добре направо иди за смяна на маслената помпа като застраховка! трябва да се премери с манометър и какво е налягането на маслото. става много лесно, манометъра се завива на мястото на масленият датчик. и редовно си проверявай маслото, не оставяй така колата без масло. създай си навик да го проверяваш на всеки два-три дена.
Публикувано на: 28 Дек 2007 23:27
от lz2lps
И най - важното Ицо
Слагай масло дето знаеш какво е

- не Penzoil дето мексиканеца в Santa Ana е източил отнякъде laugh.gif
Mobil 1, Motul - не са много по-скъпи...
Публикувано на: 28 Дек 2007 23:51
от hyankov
Поръсвам си косата с пепел и слушам и изпълнявам laugh.gif Ке слагаме Мобил 1 некст тайм, да видим дали ще има разлика

Публикувано на: 29 Дек 2007 01:58
от lz2lps
И някой да не скочи ей сега за Mobil 1

. В САЩ сигурно има разлика от ментетата които продават в България. Едно време четох различни статии за качествата на различните масла. На едно от първите места беше пълната синтетика на Mobil 1. Повечето от собствениците на Acura/Honda Integra карат с такова и са много доволни. А това е двигател с ограничител на 8100 оборота и се сещате как се кара Хонда

(може би и Toyota laugh.gif) - до ограничител. Другото масло беше Amsoil.
За България може би за момента едно от хубавите масла е Motul (аз лично карам с полусинтетика Motul 6100 - мисля беше към 69лв за 4 литра там откъдето го купувам). За по-износени двигатели не е препоръчителна пълната синтетика, понеже идва малко тънко.
Най-основното нещо обаче е да се сменя маслото по-често. За високооборотни двигатели съм чел че го сменят на около 5000км.
Публикувано на: 29 Дек 2007 04:35
от Japanese_fever
lz2lps написа:И някой да не скочи ей сега за Mobil 1

. В САЩ сигурно има разлика от ментетата които продават в България. Едно време четох различни статии за качествата на различните масла. На едно от първите места беше пълната синтетика на Mobil 1. Повечето от собствениците на Acura/Honda Integra карат с такова и са много доволни. А това е двигател с ограничител на 8100 оборота и се сещате как се кара Хонда

(може би и Toyota laugh.gif) - до ограничител. Другото масло беше Amsoil.
Ami tuk w dealer-ite na Honda prodavat Mobil, a do kolkoto znam Toyotite gi karat s Castrol.
I dwete masla sa mnogo dobri.
Az moqta q karam sega s Castrol GTX za dvigateli nad 100K i sum mnogo dowolen.
Masloto go proverqvam na vsqka 1-2 sedmici.
I za Amsoil si prav.
Публикувано на: 29 Дек 2007 23:33
от ugabuga
sigurno niakva lamarina okolo auspuha ti traka da ti kaja i kato sa se mahnali vibraciite sled smianata na masloto veche niama takiva rezonansi i ne vibrira ....
A otnosno lampata na masloto ... ueue maue ... ti ne go li gledash tva maslo?
TIa ti e izgorila poveche ot 1L za da pochne da sviatka kato spirash riazko i t.n.
Re: Шум от двигателя и смяна на масло
Публикувано на: 30 Дек 2007 01:05
от rudolf
rudolf написа:hyankov написа:Здравейте.
При следните условия:
* 4та или 5та скорост (а понякога и 3та)
* На около 2,000 оборота
* Не-натиснат педал на газта
* Лек наклон на пътя
Имах следния шум от двигателя, от гледна точка на шофьора:
Отпред, малко вдясно, все едно трака ламарина в ламарина. На нивото на левия глезен на предния пътник. Като колкото по-ниска ми беше скороста (съответно и оборотите), на висока предавка, толкова по-силно се чуваше...
Търсихме го източника на тоя звук... нямаше нищо разхлабено, всичко изглеждаше ок.
Днес смених маслото и шума изчезна

М/у др., при резки маневри и рязко спиране, лампата на маслото ми светваше за секунда-две. Явно му беше ниско нивото... сигурно гори по малко, защото не виждам да тече.
Някой има ли идеи какво може да е било? Да не би нещо да е напът да се прецака тотално?
Мерси.
не е повдигач??
колеги бутален болт така ли чука??
пак бих греда,,,ае оставете ме веднъж да позная де

Публикувано на: 30 Дек 2007 03:43
от hyankov
ugabuga написа:sigurno niakva lamarina okolo auspuha ti traka da ti kaja i kato sa se mahnali vibraciite sled smianata na masloto veche niama takiva rezonansi i ne vibrira ....
A otnosno lampata na masloto ... ueue maue ... ti ne go li gledash tva maslo?
TIa ti e izgorila poveche ot 1L za da pochne da sviatka kato spirash riazko i t.n.
Ми честно казано не го следих до сега ...

Но от друга страна, скоро ми напомниха, лампата не е ли датчик към налягането, не към нивото? Или то излиза на практика едно и също? Защото пък колата въобще не дими, може ли да гори толкова масло. Ами ще го засичам сега... да видим дали намалява laugh.gif Иначе лампата мноооого рядко светва и то много за кратко, вече на края на живота на маслото.