Страница 1 от 4

Питане

Публикувано на: 28 Ное 2007 14:35
от Marina
От един месец карам новичък Авенсис, но откакто стана студено имам следния "проблем" (Слагам го в кавички защото нищо не разбирам от коли и не съм сигурна дали е точно проблем). Сутрин когато запаля колата държи много високи обороти - ок 2000, което ми се вижда странно.
Никога досега не ми се е налагало да се грижа за автомобил и доста се притеснявам, така, че не ме линчувайте ако въпроса ми ви се вижда смешен.

П.П. Опитах се да намеря нещо по въпроса с търсачката, но не успях. Може би не търся правилно.

Публикувано на: 28 Ное 2007 15:20
от Petar
Ami normalno e da dyrji po-visoki oboroti tyi kato e studeno kato zagree dvigatelia triabva da spadat do 750-850 oborota

Публикувано на: 29 Ное 2007 06:31
от LordDigital
Около 2000 ми звучи прекалено общо - колко по-точно са?

Публикувано на: 29 Ное 2007 06:36
от Marina
LordDigital написа:Около 2000 ми звучи прекалено общо - колко по-точно са?
Между 1800 и 2100. И не падат бързо, а като тръгна, колата, без да давам газ се изстрелва като тапа.

Публикувано на: 29 Ное 2007 06:43
от LordDigital
Marina написа:
LordDigital написа:Около 2000 ми звучи прекалено общо - колко по-точно са?
Между 1800 и 2100. И не падат бързо, а като тръгна, колата, без да давам газ се изстрелва като тапа.
Над 2000 според мен не може да бъде нормално ,освен ако това е нещо спедифично за модела ми звучи като проблем. Не съм запознат баш със Авенсисте - нека некои дето има същата да каже какви са му оборотите във студени дни преди да тръгнеш да се опалваш за гаранционнен проблем...

Публикувано на: 29 Ное 2007 07:22
от Xeku
2000 оборота си е нормално при минусови температури, но ако ги държи повече от минута, или изобщо не паднат под 1000 до 2-3 мин, трябва да се търси проблема в датчика за студен старт.

Публикувано на: 29 Ное 2007 08:37
от boikovz
Аз съм с новата Корола и сутрин оборотите отиват до към 2000 об/мин, но това е само за към 10-15 сек. след това падат плавно до към 1200 и държи така докато загрее двигателя до температура близка до работната. Гледам да изчаквам около 2 мин. преди да тръгна (не, че го препоръчват някъде, но по навик).

Публикувано на: 29 Ное 2007 09:56
от jamie
2000 са си ОК.
Тая сутрин май е било -8С. Палиш мотора, излизаш да остържеш леда от стъклата докато си пуснал парното на СТУДЕНО да обдухва предното стъкло максимално. 1-2 минути и хайде по трасето :thumbsup:

Публикувано на: 29 Ное 2007 09:56
от Xeku
Медицината отдавна е отрекла загряването на място! Най-доброто е движение на относително висока предавка с малко газ (ниски обороти), но пък е грехота да не палнеш колата докато я чистиш от скреж, или сняг! rolleyes.gif

Публикувано на: 30 Ное 2007 09:29
от ceko26
Да запалиш колата и да стържеш лед не е добре за скоростната кутия, защото зъбните колела не се въртят и маслото си стои на дъното, а се върти само вала на съединителя на сухо.
Медицината е доказала ,че е по-добре да запалиш колата да изчакаш 30 сек. и да потеглиш. По възможност да избереш път с изкачване за да загрее по-бързо колата и да се кара м/у 2-3 хил. об.

Публикувано на: 30 Ное 2007 09:53
от Marina
Благодаря на всички! По отговорите ви съдя, че явно нямам проблем и излишно се притеснявам. Не стържа леда по стъклата, поливам с вода или разредена течност за чистачки (за -40 градуса), според това доколко са замръзнали. Така че времето от запалването до тръгването ми е не повече от 1 мин. Явно ще трябва да свикна с тези обороти.

Публикувано на: 30 Ное 2007 10:25
от boikovz
ceko26 написа:Да запалиш колата и да стържеш лед не е добре за скоростната кутия, защото зъбните колела не се въртят и маслото си стои на дъното, а се върти само вала на съединителя на сухо.
Медицината е доказала ,че е по-добре да запалиш колата да изчакаш 30 сек. и да потеглиш. По възможност да избереш път с изкачване за да загрее по-бързо колата и да се кара м/у 2-3 хил. об.
Абсолютно погрешно! Бих ти препоръчал да прочетеш някой материал за устройството и работата на скоростната кутия. При положение неутрал на скоростният лост всички зъбни колела в скоротната кутия се въртят, само дето не предават въртящият момент към колелата защото муфата която свързва дадената предавка с вала към диференциала не е зацепена.
Това е линк към една страница която нагледно показва работата на скоростната кутия при работещ двигател. Ако имаш познания по английски можеш да се запознаеш с подробности:
click

Публикувано на: 30 Ное 2007 15:43
от ceko26
Ясно, грешката е моя!Сайта е много хубав и нагледен.Скоростите който разглобявах преди време бяха наобратно.
Забелязах на моята кола ,че като я запаля сутрин и пусна съединителя се появява едно леко виене докато си изстържа стъклата 2-3 мин. , изчезва като го натисна или преместя колата метър-два на скорост.Сигурно като се завърти диференциала нещо се смазва и виенето изчезва до следващата сутрин.

Публикувано на: 30 Ное 2007 16:01
от boikovz
При мен имаше някакво леко виене на неутрал на старата ми кола и ми бяха казали че е от съединителя, защото като го натиснеш и то изчезва. Но я карах така повече от 50 000км без никакви усложнения. Когато включиш на скорост и или изчезваше или другият шум ставаше по-голям и не му обръщах внимание.

Публикувано на: 30 Ное 2007 16:21
от jamie
Така вие лагер на първичен вал по принцип.