Страница 1 от 2
Прекъсване 4A-FE
Публикувано на: 09 Май 2005 15:13
от the_rider
Колеги помагайте, че съвсем се вбесих. Незнам дали си спомняте есента се оплаквах, че ми прекъсва двг-то. Като седи на празен ход оборотите падат, започва да тресе леко и след това сама ги възстановява. Като е на ход започва да тресе и загубва част от мощността, в един момент сама се оправя и поема, не се влияе от това с колко газ си и какво е натоварването, прави го във всички режими.. Тогава смених горивен филтър и за известно време беше изчезнало, но...уви, сега се появи пак и то още по-зле. Имам чувството че го прави когато загрее хубаво. На студено почти не го прави. Почистих свещите и кабелите въпреки, че изглеждаха добре, гледах на тъмно, не прескача искра между кабелите. Сега ще сменя и свещите с нови /88 кинта за ниподенсо платинени

/, но вече се панирам дали няма някакъв по-друг проблем, щото след почистване на свещите и корекция на разстоянието до електрода поне за момент би трябвало да се оправя, а то никакъв ефект нямаше /правих го на път

/
Когато прекъсва не свети лампа ...а и втория въпрос - щом не ми светва жълтата лампа, значи ли че при диагностика компютъра няма да е засекъл грешки?
Публикувано на: 09 Май 2005 15:43
от jamie
Не бързай да сменяш свещите. Опитай без да е загряла колата (нали тогава не прави този ефект) с един пулверизатор да пръскаш леко по кабелите и капачката на делкото. Ако го направи ефекта докато пръскаш - знаеш какво да сменяш :-)
Публикувано на: 09 Май 2005 16:15
от the_rider
Тц, не е свързано с влагата. Прави го най-вече при горещо време, макар, че и това не абсолютно категорично. Например почти цяла зима не ми го е правила. А дори като притриса ако започна да свалям един по един кабелите на свещите оброротите падат при всяка свещ - сиреч немога да я изолирам така. А свещите ще ги сменя щото им дават живот 100 000 км. и ако се вярва на километража /а аз нямам основания да не му вярвам/ в момента са на 99 456.8749574666..(6)
Публикувано на: 09 Май 2005 16:18
от jamie
Е, щом смяната е че им е време - сменяй.
Нямах предвид да е от влага - а просто така да откриеш дали има напукан кабел или спукана капачка на делко. Според мен става въпрос за проблем в запалването - комутатор и бобина са следващите заподозрени :-)
Публикувано на: 09 Май 2005 17:40
от the_rider
jamie написа:Е, щом смяната е че им е време - сменяй.
Нямах предвид да е от влага - а просто така да откриеш дали има напукан кабел или спукана капачка на делко. Според мен става въпрос за проблем в запалването - комутатор и бобина са следващите заподозрени :-)
И аз мисля че проблема е в запалването. Капачката също я свалях. След почистване с бензин изглеждаше като нова. Нямаше никакви следи от напукване. Комутатора и бобината могат ли ту да работят ту не?? В същност комутатора кво е

? и кво прай??

Публикувано на: 09 Май 2005 17:43
от jamie
Комутатора ти взима един вход макс. 5 волта и управлява първичната намотка на бобината (400-500 волта). Примерно - това е един транзистор в ключов режим - електронен ключ.
Може да прегрява ? Може и бобината да има проблем с температурите ?
ПП: Пукнатините може дори да не ги виждаш - и да правят проблем.
Публикувано на: 09 Май 2005 23:52
от otvorkoto
Na men tochno takiva simptomi mi e daval razvalen map-sensor na injectiona.
Worth checking

Публикувано на: 10 Май 2005 09:13
от the_rider
otvorkoto написа:Na men tochno takiva simptomi mi e daval razvalen map-sensor na injectiona.
Worth checking

е кажи нещо повече де.. как се проверява тоя сензор?? и няма ли да светне лампата на таблото ако проблема е в инжекциона??
Публикувано на: 10 Май 2005 23:09
от otvorkoto
Ami kak - zakarah kolata v serviza na Dunev, kazah im simptomite, te pochnaha da testvat razlichnite componenti - injection, ECU i t.n, izgoriha 1 rezervoar benzin i nay-nakraya stignaha do map-sensora, smeniha go i neshtata se opraviha.
Sega se seshtam, edin ot priznacite, koito izleze na stenda beshe, che nivoto na CO v izgorelite gazove beshe super visoko.
Map-sensora e edna chudesia, koyato na bazata na natovarvaneto na dvigatelia, polojenieto na pedala na gazta i oborotite kazva na injectiona kolko tochno benzin da pusne. Pri sastezatelnite ECU-ta tova se pravi ot edna tablica (map) v ECU-to. Pri po-prostite dvigateli toya map e obedinen sas senzora. Ne znam kak tochno raboti, ama may kato ne raboti puska benzin kakto mu padne
Sushto taka tova mi se sluchi ne na Toyotata, a na Ford-a, taka che ne moga da posocha fizicheski kade go toya sensor pri Toyota.
Публикувано на: 11 Май 2005 00:54
от JoroBoy
Az sum smenial komutatora mi na prednata kola.......samo,che pri neia simptomite biaha che shtom zagree i napravo si zagasva i sled tva nema palene doakto ne poistine!Imashe edin sluchai deto za da mina rastoinie ot 10-ina km spirah na vseki 2 i polivah komutatora s voda........inache dokat razbera ot kvo mi go prai smenih kabeli,sveshti,kapachki.....a to se okaza tupia komutator...dotogava daje ne znaeh,che imam takuv!!!Upseh!!!
Публикувано на: 11 Май 2005 09:19
от the_rider
Значи, не е от свещите...смених ги и след 20-30 км пак прекъсна. като върви върви ка то хала обаче като прекъсне...
Давайте други идеи щото явно ше се ходи на диагностика, ама чак другия месец, че сега имам проблеми с кешфлоу-а.
Публикувано на: 11 Май 2005 11:22
от jamie
Райдър, намери ударена/в морга кола с 4АФЕ и му купи бобина и комутатор - дори твоите да се окажат здрави - добре е да си имаш резервни. Не вярвам да ти искат кой-знае колко пари.
Публикувано на: 15 Май 2005 21:24
от LEXUS
jamie написа:Райдър, намери ударена/в морга кола с 4АФЕ и му купи бобина и комутатор - дори твоите да се окажат здрави - добре е да си имаш резервни. Не вярвам да ти искат кой-знае колко пари.
mene ne ni se vyarva na toyota da ne y rabotyat komutator i bobina,pone ne sam chuval.vyj sy goryvnia fyltar,na moita kato y be6e se zadrastyl,gasne6e v dvyjenye,ako ne e ot nego,nai-dobre hody na dyagnostyka!!!-da ya pregleda chicho doctor!!

ama y shtom ne ty svety lampata,nyama da se pla6y6,problema nyama da e seryozen. biggrin.gif
Публикувано на: 16 Май 2005 09:19
от the_rider
LEXUS написа:jamie написа:Райдър, намери ударена/в морга кола с 4АФЕ и му купи бобина и комутатор - дори твоите да се окажат здрави - добре е да си имаш резервни. Не вярвам да ти искат кой-знае колко пари.
mene ne ni se vyarva na toyota da ne y rabotyat komutator i bobina,pone ne sam chuval.vyj sy goryvnia fyltar,na moita kato y be6e se zadrastyl,gasne6e v dvyjenye,ako ne e ot nego,nai-dobre hody na dyagnostyka!!!-da ya pregleda chicho doctor!!

ama y shtom ne ty svety lampata,nyama da se pla6y6,problema nyama da e seryozen. biggrin.gif
Смених филтъра есента. След него каточели се пооправи за известно време, но наскоро пак почна, обикновено като я подкарам първите 30-40 км. не го прави а зимата не бях пътувал особено и може затова да не се е проявявало, а не от филтъра. Пазя си и стария филтър, верно поизлезе някаква мръсотия от него, но не кой знае колко и сега като духна в него си е съвсем проходим. Отварях и помпата в резервоара - фсичко свети като ново, няма мръсотии, няма ръжди, няма нищо

Публикувано на: 16 Май 2005 22:14
от otvorkoto
Ridere, vodi li ya na stend/diagnostika? ako imash visoki CO ili NOC => problem s gorivovazdushnata smes.