Страница 1 от 2

Прекъсване 4A-FE

Публикувано на: 09 Май 2005 15:13
от the_rider
Колеги помагайте, че съвсем се вбесих. Незнам дали си спомняте есента се оплаквах, че ми прекъсва двг-то. Като седи на празен ход оборотите падат, започва да тресе леко и след това сама ги възстановява. Като е на ход започва да тресе и загубва част от мощността, в един момент сама се оправя и поема, не се влияе от това с колко газ си и какво е натоварването, прави го във всички режими.. Тогава смених горивен филтър и за известно време беше изчезнало, но...уви, сега се появи пак и то още по-зле. Имам чувството че го прави когато загрее хубаво. На студено почти не го прави. Почистих свещите и кабелите въпреки, че изглеждаха добре, гледах на тъмно, не прескача искра между кабелите. Сега ще сменя и свещите с нови /88 кинта за ниподенсо платинени wacko.gif /, но вече се панирам дали няма някакъв по-друг проблем, щото след почистване на свещите и корекция на разстоянието до електрода поне за момент би трябвало да се оправя, а то никакъв ефект нямаше /правих го на път :censored: /
Когато прекъсва не свети лампа ...а и втория въпрос - щом не ми светва жълтата лампа, значи ли че при диагностика компютъра няма да е засекъл грешки?

Публикувано на: 09 Май 2005 15:43
от jamie
Не бързай да сменяш свещите. Опитай без да е загряла колата (нали тогава не прави този ефект) с един пулверизатор да пръскаш леко по кабелите и капачката на делкото. Ако го направи ефекта докато пръскаш - знаеш какво да сменяш :-)

Публикувано на: 09 Май 2005 16:15
от the_rider
Тц, не е свързано с влагата. Прави го най-вече при горещо време, макар, че и това не абсолютно категорично. Например почти цяла зима не ми го е правила. А дори като притриса ако започна да свалям един по един кабелите на свещите оброротите падат при всяка свещ - сиреч немога да я изолирам така. А свещите ще ги сменя щото им дават живот 100 000 км. и ако се вярва на километража /а аз нямам основания да не му вярвам/ в момента са на 99 456.8749574666..(6)

Публикувано на: 09 Май 2005 16:18
от jamie
Е, щом смяната е че им е време - сменяй.
Нямах предвид да е от влага - а просто така да откриеш дали има напукан кабел или спукана капачка на делко. Според мен става въпрос за проблем в запалването - комутатор и бобина са следващите заподозрени :-)

Публикувано на: 09 Май 2005 17:40
от the_rider
jamie написа:Е, щом смяната е че им е време - сменяй.
Нямах предвид да е от влага - а просто така да откриеш дали има напукан кабел или спукана капачка на делко. Според мен става въпрос за проблем в запалването - комутатор и бобина са следващите заподозрени :-)
И аз мисля че проблема е в запалването. Капачката също я свалях. След почистване с бензин изглеждаше като нова. Нямаше никакви следи от напукване. Комутатора и бобината могат ли ту да работят ту не?? В същност комутатора кво е unsure.gif ? и кво прай?? unsure.gif

Публикувано на: 09 Май 2005 17:43
от jamie
Комутатора ти взима един вход макс. 5 волта и управлява първичната намотка на бобината (400-500 волта). Примерно - това е един транзистор в ключов режим - електронен ключ.
Може да прегрява ? Може и бобината да има проблем с температурите ?
ПП: Пукнатините може дори да не ги виждаш - и да правят проблем.

Публикувано на: 09 Май 2005 23:52
от otvorkoto
Na men tochno takiva simptomi mi e daval razvalen map-sensor na injectiona.
Worth checking dry.gif

Публикувано на: 10 Май 2005 09:13
от the_rider
otvorkoto написа:Na men tochno takiva simptomi mi e daval razvalen map-sensor na injectiona.
Worth checking dry.gif
е кажи нещо повече де.. как се проверява тоя сензор?? и няма ли да светне лампата на таблото ако проблема е в инжекциона??

Публикувано на: 10 Май 2005 23:09
от otvorkoto
Ami kak - zakarah kolata v serviza na Dunev, kazah im simptomite, te pochnaha da testvat razlichnite componenti - injection, ECU i t.n, izgoriha 1 rezervoar benzin i nay-nakraya stignaha do map-sensora, smeniha go i neshtata se opraviha.

Sega se seshtam, edin ot priznacite, koito izleze na stenda beshe, che nivoto na CO v izgorelite gazove beshe super visoko.

Map-sensora e edna chudesia, koyato na bazata na natovarvaneto na dvigatelia, polojenieto na pedala na gazta i oborotite kazva na injectiona kolko tochno benzin da pusne. Pri sastezatelnite ECU-ta tova se pravi ot edna tablica (map) v ECU-to. Pri po-prostite dvigateli toya map e obedinen sas senzora. Ne znam kak tochno raboti, ama may kato ne raboti puska benzin kakto mu padne smile.gif

Sushto taka tova mi se sluchi ne na Toyotata, a na Ford-a, taka che ne moga da posocha fizicheski kade go toya sensor pri Toyota.

Публикувано на: 11 Май 2005 00:54
от JoroBoy
Az sum smenial komutatora mi na prednata kola.......samo,che pri neia simptomite biaha che shtom zagree i napravo si zagasva i sled tva nema palene doakto ne poistine!Imashe edin sluchai deto za da mina rastoinie ot 10-ina km spirah na vseki 2 i polivah komutatora s voda........inache dokat razbera ot kvo mi go prai smenih kabeli,sveshti,kapachki.....a to se okaza tupia komutator...dotogava daje ne znaeh,che imam takuv!!!Upseh!!!

Публикувано на: 11 Май 2005 09:19
от the_rider
Значи, не е от свещите...смених ги и след 20-30 км пак прекъсна. като върви върви ка то хала обаче като прекъсне... mad.gif mad.gif
Давайте други идеи щото явно ше се ходи на диагностика, ама чак другия месец, че сега имам проблеми с кешфлоу-а.

Публикувано на: 11 Май 2005 11:22
от jamie
Райдър, намери ударена/в морга кола с 4АФЕ и му купи бобина и комутатор - дори твоите да се окажат здрави - добре е да си имаш резервни. Не вярвам да ти искат кой-знае колко пари.

Публикувано на: 15 Май 2005 21:24
от LEXUS
jamie написа:Райдър, намери ударена/в морга кола с 4АФЕ и му купи бобина и комутатор - дори твоите да се окажат здрави - добре е да си имаш резервни. Не вярвам да ти искат кой-знае колко пари.
mene ne ni se vyarva na toyota da ne y rabotyat komutator i bobina,pone ne sam chuval.vyj sy goryvnia fyltar,na moita kato y be6e se zadrastyl,gasne6e v dvyjenye,ako ne e ot nego,nai-dobre hody na dyagnostyka!!!-da ya pregleda chicho doctor!! rolleyes.gif ama y shtom ne ty svety lampata,nyama da se pla6y6,problema nyama da e seryozen. biggrin.gif

Публикувано на: 16 Май 2005 09:19
от the_rider
LEXUS написа:
jamie написа:Райдър, намери ударена/в морга кола с 4АФЕ и му купи бобина и комутатор - дори твоите да се окажат здрави - добре е да си имаш резервни. Не вярвам да ти искат кой-знае колко пари.
mene ne ni se vyarva na toyota da ne y rabotyat komutator i bobina,pone ne sam chuval.vyj sy goryvnia fyltar,na moita kato y be6e se zadrastyl,gasne6e v dvyjenye,ako ne e ot nego,nai-dobre hody na dyagnostyka!!!-da ya pregleda chicho doctor!! rolleyes.gif ama y shtom ne ty svety lampata,nyama da se pla6y6,problema nyama da e seryozen. biggrin.gif
Смених филтъра есента. След него каточели се пооправи за известно време, но наскоро пак почна, обикновено като я подкарам първите 30-40 км. не го прави а зимата не бях пътувал особено и може затова да не се е проявявало, а не от филтъра. Пазя си и стария филтър, верно поизлезе някаква мръсотия от него, но не кой знае колко и сега като духна в него си е съвсем проходим. Отварях и помпата в резервоара - фсичко свети като ново, няма мръсотии, няма ръжди, няма нищо mellow.gif

Публикувано на: 16 Май 2005 22:14
от otvorkoto
Ridere, vodi li ya na stend/diagnostika? ako imash visoki CO ili NOC => problem s gorivovazdushnata smes.