Страница 1 от 2

Imam II tehn. vuprosa ...

Публикувано на: 16 Апр 2005 22:25
от Japanese_fever
no tuj kato sa mnogo elementarni i ne sa za forum "Tehn. vuprosi" gi pi6a tuk:

I Kak to4no se opredelq psi-to na Turbocharger-a(Turbo-kompresora) i kak stava tova "naduvane" na psi-to?!?

II Kakvo to4no e offset na djantata? Koj e polojitelen(+) i koj otricatelen, i v kakvo se izmerva?!?

Blagodrq predvaritelno!
Nadqvam se ne samo az ne znam kakvi sa tezi raboti?!? rolleyes.gif

Re: Imam II tehn. vuprosa ...

Публикувано на: 16 Апр 2005 23:05
от punkara
Japanese_fever написа:no tuj kato sa mnogo elementarni i ne sa za forum "Tehn. vuprosi" gi pi6a tuk:

I Kak to4no se opredelq psi-to na Turbocharger-a(Turbo-kompresora) i kak stava tova "naduvane" na psi-to?!?

II Kakvo to4no e offset na djantata? Koj e polojitelen(+) i koj otricatelen, i v kakvo se izmerva?!?

Blagodrq predvaritelno!
Nadqvam se ne samo az ne znam kakvi sa tezi raboti?!? rolleyes.gif
psi, e prosto forma na izmervane na nalyaganeto, kakto e Bar (na Bulg. Atmosfera) i kakto ti si pompash gumite na 2 atmosferi da kazeme, taka se izmerva i nalyaganeto na nagneteniyat ot turbinata vuzduh vuv vsmukvatelniyat kolektor na dvigatelyat. puska se edno malko markuche ot kolektora, kum ureda za merene (podoben na tozi na pompata za gumi) i toi pokazva kakvo nalyagane vuzduh vliza v kolektora. Da naduesh psi... ili bara, e da uvelichish nalyaganto na vuzduha koito vliza ot turboto kum dvigatelyat, poveche nalyagane poveche moshtnost, konski sili, i po-golyama veroyatnost da susipesh dvigatelyat...

offset, tova pokzava na kakvo raztoyanie ot cenura na edna djanta se namira liceto/plochkata na bolotvete na djantata. kogato offseta e 0, znachi che bazata za zakrepyane na djantata (tam deto sa dupkite za boltovete) e tochno po sredata na shirinata na djantata, kogato offseta e negativen (naprimer -5) znachi che bazata se namira na 5mm navutre (kum kolata) ot centura na djantata, a kogato offseta e positiven (+35 da kajem) znachi che bazata se namira 35mm nadyasno ot centura na djantata (toest po-navun). novite djanti sa pochti vsichki sus positiven offset, i azNE GI OBICHAM.... mad.gif mad.gif mad.gif
te sa dobri za koli kato tvoyata cvichka, s predno predavane, no za koli sus zadno ot stariyat tip, kato AE86, MA61 i pr. ne sedyat dobre, a daje i opirat v amortisiorite ili v spirachniyat aparat, i zatova ama HICH NE GI OBICHAM.... :censored: :censored: :censored: mad.gif .... tongue.gif tongue.gif
razbra li sega?
eto ot dolu sum napravil specialna diagrama, za da razberesh za kakvo govora...:).

Публикувано на: 17 Апр 2005 00:28
от ALTEZZA
za offset, prosto da pomogna da se razbere za kakvo govori Punkara, tova e djanta s 0 offset(siniata linia e sredata na djantata)
Изображение
a tova e s malak pozitiven offset
Изображение
ta v obsti linii v zavisimost na kakvo raztoiania sa boltovete det darjat djantata za glavinata ot taz sinia linia se opredelia i offseta.

btw, PSI e Pounds per Scuare Inch

Re: Imam II tehn. vuprosa ...

Публикувано на: 17 Апр 2005 07:39
от Japanese_fever
Misulta mi be6e kak go naduvat tova turbo kato to ne e mehani4en kompresor, a se vliae ..., a vsu6tost koe vurti turbinata. Kolkoto pove4e gaz dava6 oborotite se uveli4avat ot samosebe si, ne se uveli4avat ot dopulnitelno pompene.
Sega se setih turbinata ne e li ne6to kato perpeto mobile, v smisul 4e se vurti ot vuzduha kojto vliza i izliza ot dvigatelq. Qsno e, 4e e zavisima ot vurteneto na dvigatelq i ako toj spre i tq spira, no vse pak nqma mehani4no vurtene, a samo aerodinami4no.

Публикувано на: 17 Апр 2005 10:15
от ALTEZZA
predstavi si dve perki koito sa svazani s lostche, kato ednata perka e v sistemata na izgorelite gazove, i kolkoto poveche izgoreli gazove, tolkova po-barzo se varti perkata, kat se razvarti po loscheto se predava vartelivot dvijenie na drugia krai kadeto e drugata perka koiato e v sistemata na idvastia vazduh, kogato tia se razvartiana pochva da nagnetiava vazduha(da naduva/kachva naliaganeto).
Изображение
Изображение
to pak si e kompresor, no za razlika ot superchargera ne se varti ot remak ili elektromotor, ami pri minavane na izgorelite gazove, koeto grubo kazano si e free power(no ne sasem, se pak perkata malko ili mnogo sazdava back pressure, no e nisto v sravnenie sas zagumite ot vartene na remak). problema pri turboto e che da se razvarti perkata triabva po silen potok ot izgoreli gazove, t.e. da se vdignat oborotite na dvigatlia che da se sazdade takav i ot tam idva turbo lag-a(zabavianeto)
eto cialata turbo sistema
Изображение
poneje pri nagnetiavaneto na vazduha(vdiga mu se naliaganeto) sasto se vdina i temperaturata na vazduha, a pak po-visoka temperatura e predpostavka za po-lesno samozapalvane a sasto taka po-studen vazduh ima po malak obem, t.e. ako e studen vazduha bi mogal da vkarash poveche v edinica obem, t.e. poveche kone, ta za tova imash intercooler, toi obiknovenno e pred radiatora, ili v niakoi sluchai ako ne e goliam e varhu samia dvigatel.
eto kak izglejda i turbo v realnost
Изображение
Изображение

Re: Imam II tehn. vuprosa ...

Публикувано на: 17 Апр 2005 15:02
от punkara
Japanese_fever написа:Misulta mi be6e kak go naduvat tova turbo kato to ne e mehani4en kompresor, a se vliae ..., a vsu6tost koe vurti turbinata. Kolkoto pove4e gaz dava6 oborotite se uveli4avat ot samosebe si, ne se uveli4avat ot dopulnitelno pompene.
Sega se setih turbinata ne e li ne6to kato perpeto mobile, v smisul 4e se vurti ot vuzduha kojto vliza i izliza ot dvigatelq. Qsno e, 4e e zavisima ot vurteneto na dvigatelq i ako toj spre i tq spira, no vse pak nqma mehani4no vurtene, a samo aerodinami4no.
i v dobavka, suotvetno, kolkoto poveche gaz davash, tolkova poveche izgoreli gazove izlizat, koito tolkova poveche uvelichavat skorostta na perkata na turbinata, a tya svoevremenno uvelichava nagnetyavaniyat vuzduh (ili naduva psi/bar), problemut e che v edin moment, nalyaganeto e tolkova silno, shte vutreshnostite na dvigatelyat ne izdurzat i se chupyat. zatova ima taka narecheniyat wastegate, tova e edna klapa pikachan kum turbinata, ili kum izhodniyat kolektor, tya chrez vakum pri opredeleno maskimali nalyagane se otvarya, i propuska chast ot izgorelite gazove na dvigatelya, prez otdelna truba direktno v auspuhnata sitsema, taka che turbinata nemoze da se vurti po-silno, i da unishtozi dvigatelyat!
taya shema neshte da se kachi, shtot sum bil nadminal 5-te MB, istrih stari snimki, ama pak neshta... Bad Dog, zashto neshte bre? sad.gif

Публикувано на: 17 Апр 2005 16:34
от ugabuga
otidi i na howstuffworks.com

polovinata snimki koioto vijdam tuk sa ottam i tam ima celi statii napisani da se ob]iasniavat tezi neshta. ne che punkcho ne gi obiasniava pravilno :)

Публикувано на: 18 Апр 2005 03:23
от Japanese_fever
Blagodarq mnogo na Punky i ALTEZZA-ta za podrobnite obqsneniq. Vsi4ko razbrah! :thumbsup:

A o6te edin vupros, 4e se setih:
Punky tvoqta AE86 ima anti lag, nali?!? Tova kudeto, kogato oborotite ne sa dostatu4no visko vpruskva dopulnitelno gorivo ili tam kakto be6e!?! happy.gif

Публикувано на: 18 Апр 2005 14:28
от punkara
Japanese_fever написа:Blagodarq mnogo na Punky i ALTEZZA-ta za podrobnite obqsneniq. Vsi4ko razbrah! :thumbsup:

A o6te edin vupros, 4e se setih:
Punky tvoqta AE86 ima anti lag, nali?!? Tova kudeto, kogato oborotite ne sa dostatu4no visko vpruskva dopulnitelno gorivo ili tam kakto be6e!?! happy.gif
tam deto oborotite...dopulnitelno gorivo...????????? kakvo??? wacko.gif
az imam blow-off valve, tova pomaga da nyama lag, vupreki che kolektora mi e takuv, che turbinata se razvurta adski burzo! happy.gif

Публикувано на: 18 Апр 2005 19:37
от ugabuga
blow off valve-a kvo obshto ima s lag-a?

az dokolkoto znam edinstvenata rolia koiato igrae e da izpuska nenujnoto naliagane koeto e sazdadeno shtoto kato mahnesh kraka ot gazta turbinata ne moje da namali skorostta si na vartene vednaga.

Публикувано на: 19 Апр 2005 02:11
от punkara
ugabuga написа:blow off valve-a kvo obshto ima s lag-a?

az dokolkoto znam edinstvenata rolia koiato igrae e da izpuska nenujnoto naliagane koeto e sazdadeno shtoto kato mahnesh kraka ot gazta turbinata ne moje da namali skorostta si na vartene vednaga.
raboti dvoino, osven che izpuska, sushto i pozvolyava da se durpa ot nego vuzduh, dokato turbinata razvurti, po tozi nachin namalyava i lag-a! tongue.gif wink.gif cool.gif

Публикувано на: 19 Апр 2005 03:23
от ugabuga
punki tova ne se broi, vsiaka kola s turbo ima BOV tai che nedei da go barkash momcheto i da go lujesh che e mod za namaliavane na lag-a mad.gif

Публикувано на: 19 Апр 2005 10:38
от jamie
ugabuga, не всяка има БОВ :-) Ама масово имат де.
А как става това да дърпа въздух през БОВ-а докато турбината не е развъртяла ??? Това не си го представям - мислех че БОВ-а е еднопосочен. unsure.gif

Публикувано на: 19 Апр 2005 15:01
от ugabuga
jamie написа:ugabuga, не всяка има БОВ :-) Ама масово имат де.
А как става това да дърпа въздух през БОВ-а докато турбината не е развъртяла ??? Това не си го представям - мислех че БОВ-а е еднопосочен. unsure.gif
i az taka si misleh za BOV-a, a inache che ne vsichki turbo koli imat ... mi tova spored men oznachava che kato mahnesh kraka ot gazta turboto shte prodajava da smuche vazduh tai che niama da pochne da namalia kolata i shte stane niakva obarkvacia ... az lichno go razbiram kak vaobshte moje da niama BOV wacko.gif

Публикувано на: 20 Апр 2005 01:24
от punkara
ugabuga написа:punki tova ne se broi, vsiaka kola s turbo ima BOV tai che nedei da go barkash momcheto i da go lujesh che e mod za namaliavane na lag-a mad.gif
a zashto si mislish che sum sednal da luza? wacko.gif sad.gif

prosto tryabva da vidish koga i kak se otvarya i zatvraya klapata na moyat BOV, i shte se ubedish sam!
ta moyat BOV se zatvarya, edva kogato vakuma e dostatuchno silen v sistemata, toest kogato ima veche nagnetyavane ot turbinata, inache si sedi otvoren, i suotvetno, dvigatelyat disha i ot tam, kato po tozi nachin si nabavya dopulnitelen vuzduh, dokato turbinata razvurti, i tochno sus tozi si proces spomaga za namalyavane na turbo laga! wink.gif
ako ne vyarvash, zapovyadai da ti demonstriram na zivo! smile.gif

dali turbinata produlzava nagnetyavane na vuzduh ili ne sled otpuskane na pedala na gazta tova nyama znachenie! kogato otpusnesh pedala na gaztta dros. klapata se zatvarya, i tolkova!
bov-a izkarva tozi nenuzen i bolkiran vuv vuzdushnata sistema vuzduh navun.
BOV-ete pochvat da se poyavyavat kum kraya na 80-te godini na turbo kolite, (SAAB, Porche) dnes veche sa si postoyanna chast po sistemata!
smile.gif