Европейският пазар за автомобили
Публикувано на: 20 Ное 2025 08:35
Един интересен поглед върху текущото състояние на производството на автомобили в Европа...
TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
Имаме 2 авенсиса - единия 2006 г без DPF, другия с DPF. Познайте кой е по-безпроблемния?slowtraveler написа: ↑20 Ное 2025 11:52 Не може да налагаш хиляда рестрикции (струващи пари) и да очакваш цената да остане същата...
И аз това имах предвид. Едно е да продаваш по 1 млн. коли на година, друго е 50 хил. Лошото е, че сметката е калкулирана в цената на крайния потребител и всички бутикови изпълнения се плащат (ако приемем, че 50 хил. годишно може да мине за бутик). Но едно е ясно - колкото по-масова е една стока, толкова и цената е по-ниска.slowtraveler написа: ↑20 Ное 2025 11:52 Лошото е, че самата система вече е разбутана и разстроена... Когато системата е стабилна - можеш да разчиташ на малък марж и количества... Когато нямаш количества - разчиташ на голям марж за да оцелееш (ако качеството ти позволява)...
А бе и тука има много подводни камъни. Колата е доста сложна машина, не е като да направиш тенджера. Затова бих заложил на изпитани компании с опит и дългогодишно учене от грешките си. Защото един шарнир да ти направят от неправилната стомана и почват филмите. Пък и на китайците не случайно им вдигнаха митата.
Така е...slowtraveler написа: ↑20 Ное 2025 11:52 Не може да налагаш хиляда рестрикции (струващи пари) и да очакваш цената да остане същата...
И че с най-малък еко отпечатък е колата втора ръка, която вече е произведена. Следователно, колкото по-надеждна я направят, толкова по-дълго време ще се експлоатира, следователно по-еко...но пък кофти за продажбите, чак такива еколози не сме.
Мисля, причината е доста по-прозаична. То и човека си го каза - 80/90-те години е имало излишък на дизел.
По принцип дизела е за работа, защото дава мощност и икономия. Не случайно тировете и тракторите са на нафта, а не на бензин. За кола - ако пътуваш много извънградско. За градско бензиновите са по-подходящи, защото загряват 2 пъти по-бързо (това в зимно време си има голямо значение, особено в малките градове, където пътуването до работа е под 5 км) и нямат DPF, който се запушва и трябва регулярно да се прогаря.