Страница 1 от 1

Затъмняване и топлоизолиране на стъкла.

Публикувано на: 12 Окт 2025 17:10
от BOz
Реших да направя тази тема, за да дам първоначална статистика за това какви характеристики имат страничните стъкла на автомобила.
Всичко тръгна от там, понеже Коната се води с кестра "соларни стъкла", разбирайте такива с повишено топлоизолиране. Като също така Мерцедеса ми също се води с допълнителен пакет "топлоизлолационни стъкла", та да видим разликата. Като реаално теста не е много съпоставим поради причината, че на предните съкла на Мерцедеса ми съм сложил фолио Llumar Air Blue 80. Ако реша да сложа и на Коната, тъкмо ще видя какво е преди и след, както е модерно.
Та резултата е*:

Хюндай Кона:
Предно
VLT: 74.2
UVT: 39.6
IRT: 22.5
Задно
VLT: 24.5
UVT: 9.4
IRT: 16.2

Мерседес R класа:
Предно
VLT: 66.1
UVT: 0.1
IRT: 1.9
Задно
VLT: 19.1
UVT: 4.9
IRT: 10.8

*
VLT - показва процента от видимата светлина, който преминава през стъклото. Колкото по-висока е стойността, толкова по-светло и прозрачно е стъклото.
UVT - показва процента от ултравиолетовото излъчване, който преминава през стъклото. По-ниски стойности означават по-добра защита от UV-лъчи, които могат да увреждат интериора и кожата.
IRT - показва процента от инфрачервеното излъчване, който преминава през стъклото. Този диапазон от спектъра е основният източник на лъчисто затопляне в купето, затова ниските стойности на IRT означават по-добра топлинна защита.

Ако има други мераклии, които искат да допринесат за тази тема, нека се свържат с мен, за да измерим тези параметри на други автомобили и да допълваме темата.

Затъмняване и топлоизолиране на стъкла.

Публикувано на: 12 Окт 2025 18:14
от TATI
Интересно.
Аз съм за, да пробваме с мойта, която е с предни на 3М CR90 и задни CS20.
Тъкмо да се направи разлика между 3М и Лумар