Страница 1 от 4

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 10 Окт 2025 10:30
от dracunculus
Здравейте, колеги. Следва включване от мен с един малък, но много нервещ проблем. При опит за смяна на гуми ми развалиха секрета на Лексуса (карах си от години с такъв и няма да повторя това вече). Направиха на 3Д принтер нов, превъртяха го и него (за компетентност из немските сервизи вече не ми се и говори, само като видиш как с пълна газ на пистолета развъртат такава секретна гайка....и ми се гади, но обвиниха гайките, че били вече с "позагладени ъгълчета в секрета и затова са тръгнали"). Резултатите са- на задната ос има 2 гайки секретни със загладена "детелинка", които трябва да се махнат по някакъв начин. Гумаджиите се опитваха с някакъв екстрактор, блъскаха с чук (надявам се новите ми лагери да не са заминали, има ли някой идея и по този въпрос? Защото ако това стане ще ги разпилея вече)....не успяха, сега имам час в официалния сервиз, имали някакъв техен инструмент за тези случаи, ще видим. Аз си имам вариант (абсолютно краен) в София, ще успее на 100%, но не ми се идва за 2 гайки. Конкретният въпрос: има ли някой от вас конкретно опит с махане на такива секретни гайки (оригинални на Тойота, ако има значение) и може ли да препоръча конкретен инстументариум? Мислих си да се опита да се пробие в главата глуха дупка, в която да се навие конусовиден екстрактор с обратна резба, но не знам тези глави на гайките колко са твърди и дали ще стане изобщо. Някакви други идеи?

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 10 Окт 2025 10:40
от Митхат
Махал съм с....набит отгоре многостенен камък за гедория,с яко бой.
Махал съм и със заварен с цео апарат болт.

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 10 Окт 2025 10:49
от mapamop
dracunculus написа: 10 Окт 2025 10:30 които трябва да се махнат по някакъв начин
Това не работи ли?
https://itt-shop.bg/vlojki-za-izvajdane ... asti-35524
Screenshot 2025-10-10 104835.jpg
Screenshot 2025-10-10 104835.jpg (201.52 KiB) Преглеждано 1723 пъти
Това лято ми се наложи да сваля изходящия колектор на Королата и ударих на камък с 3 винта М8 които не мръднаха. Та си имам и такива животоспасяващи инструменти в гаража. Евентуално мисля да имаше и дълбок вариант на тези. Марката не знам дали има значение. По-скоро не. Уловката им обаче е поне в началото, да не кажа изцяло да не се въртят с гайковерта че изяждат материала.

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 10 Окт 2025 10:51
от dracunculus
да, тези ги гледах и аз. Ще видя какво ще измъдрят онези в Тойота, но искам да имам някакви варианти

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 10 Окт 2025 11:18
от mapamop
Екстрактора се набива внимателно като се стараеш да си запази съосието със детайла който ще вадиш. Ползваш лостове, но не и гайковерт или нещо което има голяма скорост и сила на въртене, защото ще превърти и екстрактора преди да се вкопае. Другия вариант по нашите ширини е да заварят болт, гайка или нещо за секретната гайка, но заминава покритието на джантата. Ако е алуминиева не е оферта, че изгаря и част от алуминиевата сплав в канала. Обратния винт с екстрактора ме съмнява че няма контактна площ и ще превърти. Със тези извадих гайка 12 която преди това се мъчих да я режа с дремела на място че беше заварена. Излезе "за добър ден".
Ето ти снимка от гайката какво беше останало:

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 10 Окт 2025 11:22
от Akima
dracunculus написа: 10 Окт 2025 10:51 да, тези ги гледах и аз. Ще видя какво ще измъдрят онези в Тойота, но искам да имам някакви варианти
Задължително настоявайте да се подменят и шпилките.

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 10 Окт 2025 12:14
от south
Akima написа: 10 Окт 2025 11:22 Задължително настоявайте да се подменят и шпилките.
Абсолютно, наскоро и аз го играх така с две шпилки едновременно, и добре, че ситуацията беше с обикновените гайки, че едната дори я скъсаха с допълнително рамо, за да може да се смени гумата, другата отвъртя някак след около половин час. Имаше и една две други леко тръгнали резби, ама в ТМ имаха само 2 шпилки, за мой късмет ...
Иначе внимателно на ръка за секретите минава, ама ако е врътната на конска сила на пистолет ... :(

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 10 Окт 2025 12:36
от dracunculus
Джантите ще подменя, ако трябва. Гумите са за смяна и без това. Само колата да не замине с това заваряване!

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 12 Окт 2025 17:08
от centil

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 12 Окт 2025 17:18
от dracunculus
С две думи...точно тези инструменти ми направиха впечатление и на мен и тези, които mapamop предложи. Разликата е в това, че едните са с "обратни" ръбове, които се врязват в гладката глава, а другите са буквално един гладък конус, който се набива върху нея, като за повишаване на сцеплението може да се сложи листче шкурка. Единственото кофти е, че оригиналните тойотски секрети имат един въртящ се ринг, обвиващ главата, та се надявам да има къде челно да хванат тези екстрактори достатъчно силно въпреки този ринг. В ютюб видях и двата варианта, ще ги пробвам. Силно се надявам да си спомням вярно, но съм почти сигурен, че секретите бях слагал АЗ с динамометричен ключ с разтеглена пружина, което ще рече, че реално са (надявам се) на само 100нМ навити и ще тръгнат лесно.

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 12 Окт 2025 17:40
от mapamop
centil, за 208€ ще си купя точно 6 комплекта Yato. Които са китайци но учудващо всички клещи, тресчотката за компресор, компект за рязане на стъкла при моя в моргата, и тези екстрактори са живи въпреки вандалското използване.
Малко под 80 лева е комплекта по-горе от писаниците ми.
dracunculus,
Дремел или подобно устройство от друга марка имаш ли? Да престържеш пръстена.
Другия вариант е да заклиниш пръстена със самонарезна видия. Или да рискуваш с дрелката са до скъсаш.

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 12 Окт 2025 19:12
от dracunculus
Не, нямам, смятам да пробвам директно с екатрактора с обратните зъби. Ще хване мисля в челото на гайката, което реално ще предаде въртящ момент върху цялата гайка (то така става и със секрета, той реално е САМО върху челото). И мисля, че ще излязат. Ако не стане....ще боря пръстена да го махна, че екстракторът да хване по-добре

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 12 Окт 2025 19:31
от planetarydrive
Много неприятно, но се вижда, че не е лесно да се развие секретна гайка. Скоро на Авенсис смених лагер преден. Преди 10 години удрях с чук и дървена подложка да извадя скъсана шпилка и една с развалена резба. Знаех, че не трябва да се прави така, но нямах скоба. Дали има връзка виещият лагер с онези удари, не е ясно, но другият е в добро здраве все още.

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 12 Окт 2025 19:35
от dracunculus
Да, това и мен ме притеснява. Особено фактът, че гумаджиите биха по колелетата при вдигната кола. Т.е. още по-зле, защото вибрациите не се обират от контакта на гумата в земята. А моите лагери са нови и двата.

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 12 Окт 2025 19:38
от Hursa
dracunculus написа: 12 Окт 2025 19:12 Ще хване мисля в челото на гайката
Нещо подобно? С "разпробиване" на горната част на гайката? (Всъщност, май с ексцентричен отвор - в канала на секрета и използване, като опора на този отвор - може би е по-добро решение.)