Страница 1 от 1

Тресе на първа скорост

Публикувано на: 02 Сеп 2025 07:43
от Rav4CA
Здравейте,
Прегледах старите теми, но не успях да намеря конкретен отговор за моя проблем.
Колата е Toyota RAV4, бензин, 152 к.с., ръчна 5-степенна скоростна кутия.
Преди около 14 000 км смених целия комплект съединител. От известно време обаче забелязвам следното:
Когато колата загрее добре, особено при каране в задръствания, потеглянето на първа скорост става много трудно. При включване се получава се силно притрисане. Налага се да си играя доста с оборотите, за да тръгне .

Не знам дали проблемът е от съединителя някой диферинциал ( Въртят ли се колелата втора тръгва без проблем ). Може ли някой да даде съвет на какво да обърна внимание и при кой доказан майстор в София бих могъл да закарам колата за диагностика? Определенно не смятам този който смени съединителя за нмайстор

Тресе на първа скорост

Публикувано на: 03 Сеп 2025 07:28
от Rav4CA
Прегледах правилата за ЛС , оказа се че да пиша ми трябва брой мнения.
Може ли да ми дадете кординати на някой който разбира от трансмиси и тойота,
"Колегата" Gpt, ми препоръча да проверясемеринг на колянов вал.
Не че мога ама това май единственото нещо , все съединителя е нов

Тресе на първа скорост

Публикувано на: 03 Сеп 2025 08:19
от max-2
Мисля, че за да омасли съединителя, от колата трябва да капе масло, т.е голям теч. Иначе ще се извежда надолу капката зад маховика и няма да омасли феродото.
Понякога от прекалено икономично ползване на съединителя се получава гаден огледален слой на феродото, който може да се изчисти с контролирано приплъзване на голяма предавка. Примерно караш с 2000 оборота на 4 предавка, натискаш леко съединителя и даваш повече газ мна полусъединител да стигне 3000 и отпускаш докато зацепи. Все едно потегляш, но си в движение. Правиш го един-два пъти през известно време, за да не опечеш феродото.