Страница 1 от 2
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 31 Авг 2025 07:02
от stuny
Здравейте, имам въпрос.
Притежавам Авенсис 3 1,8 бензин, 147 к.с. с ръчна 6 степенна скоростна кутия от 4 години и съм минал около 100х. км. Маслото на кутията е сменяно при покупката и е 75W90. Мисля, че сбърках с марката и сложих Liqui Molli.
От известно време чувам, че колата стана по-шумна, но не обърнах внимание веднага. Бях при мой приятел, който е и автомеханик и той я чу и каза: кутията шуми. На следващия ден ходих при него в сервиза и смени маслото след близо 100х. км. пробег. Виенето продължи. Сигурен е, че е от кутията, защото при натиснат педал на съединителя, шума спира.
Забравих да кажа, че живея в Германия и ден след това тръгнахме. Снощи се прибрахме. Воят продължава и се увеличава с увеличаване на оборотите на двигателя.
Въпросът ми е: някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и трябва ли задължително да търся друга кутия да я сменям? Благодаря предварително на всички отзовали се!
П.С. Прочетох във форума, че някои колеги имат проблем с включване на 1-ва скорост. И при мен се получава от време навреме.
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 31 Авг 2025 16:26
от Hursa
На всички предавки ли шуми? Може да е от лагер/лагери.
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 01 Сеп 2025 07:38
от stuny
Да. С увеличаване на оборотите на двигателя се увеличава и шума. Над 1500 оборота вече се чува и от купето. Шумът чувствително нараства над 2000 оборота.
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 01 Сеп 2025 07:48
от slowtraveler
stuny написа: ↑31 Авг 2025 07:02
Въпросът ми е: някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и трябва ли задължително да търся друга кутия да я сменям
Дали хората са се сблъсквали с подобен проблем - ами разбира се - всеки се е сблъсквал с износване на детайл/агрегат...
Просто ти трябва качествена диагностика за да разбереш какъв е проблемът и какво е решението... Говорили сме го многократно - въпрос на правилна диагностика и на личен избор е дали да търсиш друга кутия... Защото може да ти излезе по-евтино да ремонтираш тази... Или пък да се наложи да платиш няколко транспорта и качвания на стара кутия само защото взетата е износена и има проблем (ако ти върнат парите за нея де)....
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 01 Сеп 2025 20:38
от Stanislav96
Добре дошъл в клуба , имам същия проблем на моя Авенсис 3 както вече са запознати колегите.Проблема ти е в лагерите на първичния вал , само един такъв лагер е около 200 лв , може и нещо друго да изскочи.На какъв пробег е автомобила?
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 02 Сеп 2025 06:50
от stuny
Здравейте, от няколко дни не съм влизал във форума и благодаря за отговорите!
Автомобилът е на 143000 км.
Сега търся сервиз и решение.
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 02 Сеп 2025 10:12
от Akima
stuny написа: ↑31 Авг 2025 07:02
На следващия ден ходих при него в сервиза и смени маслото след близо 100х. км. пробег.
Сервизният интервал на тази кутия е далеч по-малък от посочения от вас...

Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 02 Сеп 2025 15:10
от dracunculus
Сервизен интервал тази кутия официално няма. Тойота никъде не препоръчва смяна на маслото. Поне и в Германия и в София го твърдят това. Аз разбира се не се придържам към това и го сменям

Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 02 Сеп 2025 15:27
от iovkito
Въпросът е дали има вероятност неоригиналното масло да счупи кутията. Рядката смяна с оригинално със сигурност не я чупи, защото аз за 440 000км съм го сменял веднъж.
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 02 Сеп 2025 16:07
от r34c7
Няма такава вероятност - категорично. Не забравяйте, че преди появата на масла предназначени специално за употреба в трансмисии, там е наливано още от фабриката, по спецификация какво ли не, включително моторно 5W-30/40.
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 02 Сеп 2025 16:35
от slowtraveler
iovkito написа: ↑02 Сеп 2025 15:27
Рядката смяна с оригинално със сигурност не я чупи, защото аз за 440 000км съм го сменял веднъж
Пък на мен ми замина диференциал на 70 х.км, като тогава смениха и лагерите на скоростната кутия

Да, едва ли е заради маслото, дето не съм го сменил на 60х.км, ама все пак остава едно съмнение като платиш сметката

Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 02 Сеп 2025 16:40
от gimara
r34c7 написа: ↑02 Сеп 2025 16:07
че преди появата на масла предназначени специално за употреба в трансмисии, там е наливано още от фабриката, по спецификация какво ли не, включително моторно 5W-30/40.
Би ли споделил, кога точно се появяват на бял свят маслата за трансмисии?
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 02 Сеп 2025 17:17
от Hursa
За съжаление темата за маслата е заключена.

Не можем да коментираме "МАСЛА - типове, видове и употреба ...", тема предложена, като общопознавателна и дискусионна, от член на екипа, заслужаващ уважение за тази инициатива. Явно оценена тогава и "закачена", но не и сега.
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 02 Сеп 2025 19:32
от Stanislav96
stuny написа: ↑02 Сеп 2025 06:50
Здравейте, от няколко дни не съм влизал във форума и благодаря за отговорите!
Автомобилът е на 143000 км.
Сега търся сервиз и решение.
решението е сваляш скоростната кутия,сменяш лагерите, прави го в най скоро време и така и така си свалил кутията сменяш съединител с лагер помпата около 450лв е комплект !
Виене от скоростната кутия Авенсис 1,8
Публикувано на: 03 Сеп 2025 08:15
от r34c7
gimara написа: ↑02 Сеп 2025 16:40
Би ли споделил, кога точно се появяват на бял свят маслата за трансмисии?
От както съществува техника, която има нужда от него. До сегашната си формулировка маслото за ръчни скоростни кутии стига след 50-60 години развитие, очевидно преди това производителите не са смятали, че маслото към онзи момент е било с нужните качества.
В края на 80-те / началото на 90-те Хонда и Тойота започват да препоръчват употребата на GL-4/GL-5, вместо до момента фабрично влаганите ATF (по онова време Dexron II), 5W-30, 10W-30 или каквото са наливали според региона. Поне до 1991 в ръчните кутии на Камри например фабрично и по SM се налива ATF.
Доказателство, че ръчни скорости не се чупят, защото не е използвано някакво мега специално масло са многото други производители, които в годините са използвали ATF вместо 75W-90 или друго GL-4...числото включва някои от най-надеждните коли, които са ни познати.