Страница 1 от 1

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Публикувано на: 29 Юли 2025 14:08
от sasheto
От 2 год. имаме Ярис хибрид 2012, още с закупуването се наложи ремонт на хибридната батерия,добре че продавача върна парите необходими за ремонта. Колата е в гараж не е на улицата, но от тогава имам фикс идея за съхранението на батерията. Лятото температурата стига над 40 градуса. Колата се кэра винаги с включено андроид приложение хибрид асистент което контролира вентилатора на батерията. Това се оказа не достатъчно донякъде от това че след предните седалки и особенно под тях няма никакви въздуховоди и за пътниците от зад и за батерията е неприятно в жегите. С подръчни материали за 20лв. експериментирах да направя охлаждането на батерията по адекватно. Смея да твърдя че има ефект температурата на батерията не надхвърля 37 градуса. Разбира се приложението помпа вентилатора на батерията, а аз съм оставил вентилатора в купето на 4 чертички и климатика работи.

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Публикувано на: 29 Юли 2025 14:10
от sasheto
Още снимки в подкрепа на експеримента

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Публикувано на: 11 Авг 2025 20:38
от sasheto
Никой не добавя коментари, затова ще добавя аз коментар. Вчера 10.08.2025 пътувах по маршрута Русе София външната температура беше в интервал 38-40 градуса. С допълнителното охлаждане батерията нито един път не надскочи 38 градуса.
IMG_20250811_203334.jpg
IMG_20250811_203334.jpg (78.57 KiB) Преглеждано 267 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Публикувано на: 13 Авг 2025 11:20
от planetarydrive
Преди време реших да пробвам подобно охлаждане, извадих налични въздуховоди, една куха плоскост да стане всичко невидимо под мокета. Отказах се защото видях колко бързо вдига температура при идиотско каране. Предположих, че тази струя би отложило с малко достигане на гранична температура. Мониторирам по много лесен начин- длан върху плоскостта под задната седалка. Писах във форума как вдига температура при неспокойно каране и как ограничава батерията. Но това става при екстремни жеги и екстремно каране. Жалко, че не е направено принудително охлаждане от климатика фабрично, тогава щеше да е достигнато съвършенство.

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Публикувано на: 13 Авг 2025 13:00
от CyberTod
Затова на хибрид лятото никой да не пести от климатик. Да не е същото, но все пак се вкарва въздух от купето и когато той е охладен това отива и към батерията.
Това го имаше и в едно видео на The Car Care Nut.

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Публикувано на: 13 Авг 2025 13:15
от WoLF
И ако имате тази възможност не паркирате на слънце! tooth.gif С климатика двоен удар по батерията - хем е топла от престоя, хем се иска ток от нея за климатика...