liusien написа: ↑16 Юли 2025 01:34
Въпросът ми основно беше за въпросната електроника!
При Авенсис Т25 имаш зъбни колела в механизма на повдигача, мисля да имаше и електроника която следи консумацията на електродвигателя - когато се превиши консумацията да спре да върти мотора.
Преди години стъклата на бараката докато слезнат до долу ми омаляваха краката да ги чакам, нагоре се движеха на тласъци - излезе събрана кал в долната част на гуменото уплътнение на стъклото, вътре във вратата. Не ти писах случайно да ги извадиш, измиеш на мивката и преди монтажа да им сложиш силиконова грес долу в краищата.
Ако това ти е механизма като на снимката по-долу, ще има мизерия и във релсата долу със ролките.
Ако това ти е механизма и хоризонталното уплътнение на вратата отвън се е изметнало от годините, може и мотора с управлението му да е глътнал вода и да заяжда, или губи контакт.
Може и от мизерията вече и някоя от двете ролки да е изпилена/износена и да заяжда в конкретна посока на конкретни места по обиколката ѝ, според зависи как е изпилена и кога ще удари с ръба си.
Може и просто буксата да е окислена от вода и препарати за автомивка, поради изметнатото уплътнение.
Може да са свършили четките на електромотора. Може и колектора да е износен до непоносими нива в електромотора.
Ако е със жило, то не прави цял оборот по механизма, и е логично както ти е писал колегата по-горе да заяжда в едната посока. Авенсис Т22 от тия години е със жила в моторизирания механизъм и не затваря само в едната посока, защото масово жилото ръждясва от едната страна и в края на филма се къса. Капсуловано е и не се ремонтира, или аз не видях начин. Виждал съм разглобен механизъм от Т22, защото нарязах една за части, а и имам Т25.
Спиращата електроника ти е наред според мен - ако беше тя, щеше да ти блъска стъклото в затворено или отворено положение. Отделно че имаше процедура за калибрация на изключвателите по спомен. Спуска се стъклото до долу и се задържа бутона за спускането, без да се пуска още поне 10 секунди. След това се вдига стъклото и без да се пуска бутона пак се държи над 10 секунди. Пробвай и това, но не очаквам че ще помогне.
Без да разхвърляш врата няма да получиш нищо смислено като отговор - само абстракции на база собствения опит на съфорумците. А при теб може да е различна причината.
Ето ти снимка на предполагаемия механизъм. Ако дадеш ОЕМ каталожен номер на механизма или номер на рама, ще ти извадя снимка на конкретния механизъм. Засега спирам да си хабя клавиатурата за мъглявини.