Страница 1 от 1

Омасляване на двигателя

Публикувано на: 25 Апр 2025 23:03
от jorfii
Здравейте, първо да се похваля вече като горд собственик на Авенсис т27 комби 1.8 бензин. След 20 години бродене по БМВ форумите сега ще почвам да томозя вас. Както споменах вече купих си въпросната Тойота. Голямо търсене падна огледал съм всички тойоти в София и Перник над 12 броя и ми направи впечатление едно омасляване което всичките имаха някои са били с измити двигатели други не бяха мити но при всички се вижда едно омасляване. От страната на ремъка от към купето долу ниско има някакъв датчик за маслото може би не знам. Та около този датчик наблюдавам омасляването. Има го и на колата която купих. Въпроса е от къде идва този теч за да се оправи евентуално. Дали от някакво уплътнение на този датчик дали от капака отпред, който предполагам е на ангренажа или от гарнитурата на картера? Ако някой знае да сподели моля?

Омасляване на двигателя

Публикувано на: 25 Апр 2025 23:19
от gimara
Година на производство на колата? Километраж?

Омасляване на двигателя

Публикувано на: 26 Апр 2025 00:14
от jorfii
Дванайсети месец на 2010 година. Малко под 170000 по километраж ама аз не вярвам на тия работи.

Омасляване на двигателя

Публикувано на: 27 Апр 2025 20:44
от dracunculus
Ами странен проблем е това, на когото така и не намерихме отговор (с един доверен мой автомеханик). На моя Авенсис на около 160 000км моят човек му сменя съединител и намери СЪЩОТО омасляване, беше омазан целия двигател отзад, от капака на ангренажа и клапаните до този датчик, когото споменаваш. Колата нямаше загуба на масло, която да се хване на маслопоказателя. Позачудихме се. Даже той не беше сигурен дали е от датчика или гарнитура е тръгнала. За момента решихме да измием двигателя и да го наблюдаваме, че да сме сигурни КОЕ да се сменя. И....изненада, за вече над 11 000км двигателят е напълно СУХ. tooth.gif Лично аз предполагам, че датчикът е пропуснал и в последствие се е "затлачил" и не пуска пак

Омасляване на двигателя

Публикувано на: 27 Апр 2025 22:01
от mapamop
Случайно около него да се събират повърхностите на 3 детайла?
Смених о-пръстен на обтегача че беше олят мотора около него
Смених гарнитурата на тапата със цедката на vvt-i и пак си имаше омасляване под тях. Излезе 19 годишния опечен силикон на фабриката в зоните по-горе, където се срещат капака на клапаните, главата и капака на веригата.

Омасляване на двигателя

Публикувано на: 28 Апр 2025 06:49
от dracunculus
Точно така е. Събират се тези 3 детайла и моят човек точно това си помисли, че гарнитирата е опечена, но за 11000км не протече пак....

Омасляване на двигателя

Публикувано на: 28 Апр 2025 07:05
от mapamop
Капака на веригата мисля че и при вашите двигатели е без гарнитура. Само са сложили силикон по цялата му периферия. Спрял ти е теча вероятно от натрупано изсъхнало масло в пората. Когато силикона деградира още ще протече пак. Понеже е малка хлабината между всичките детайли теча не мисля че ще е драстичен да направи беля, но ще цапа мотора и дразни окото.
Моята барака засега е суха и чиста там, но силикона е на 4 месеца.

Омасляване на двигателя

Публикувано на: 28 Апр 2025 07:53
от dracunculus
Да, силикон е (неточно се изказах с гарнитурата). Да, вероятно така ще стане. Ще се сменя тогава....тъпото е, че трябва да си пращам колата до България и да се сваля двигател, ма...каквото такова :thumbsup:
Явно там се слага силикон, който не е толкова устойчив, колкото класическата гарантира. Поне това е мое предположение. Въпреки, че на Лексуса ми беше изпечена гарнитирата (истинска такава) на капака на клапаните (и я сменихме)....без да има проблеми с охлаждане на двигателя, картерни газове и всякаквите релевантни за това неща. Явно си им идва времето на тези компоненти. Абсолютно същите "проблеми" ги има явно при много коли. Поне около мен при Мерцедес 2,2д, Тоуарег 3л TDI и Волво S60 + моите две. Но при всички се появи след 150 000км. Просто това са си характерни неща за "старите" коли, но ми идва върло да сменям колата на 3-4 г. И почнах да ги правя. Съвет към автора на темата..... просто иди да я видят и сменете силикона

Омасляване на двигателя

Публикувано на: 28 Апр 2025 10:54
от mapamop
За да се извади капака на веригата не мисля че трябва да се изкорми мотора от купето - поне на моята по сервизно се освобождава ляв/десен тампон на двигателя от страната на веригата, и се отстранява тампона. Двигателя се надига с крик и дъска откъм веригата под картера. След което се източват масло и антифриз, защото водната помпа е хваната за капака. И се сваля. Панаира е голям за дребен теч на масло, и не бих го направил освен от някаква форма на перфекционизъм или "за спорта".
Заводския силикон при мен беше/бил е (някога) бял на цвят и беше станал целия на пластмаса която се ронеше. Но говоря за 19 годишен автомобил. Картера е същата история и от там май ми се стори по-значителен теча на масло, през ръба му.
Но и със тия двата теча до преди 2 години губех около 200-300 грама на година за 10-17000 км пробег. Последните две години се беше изучила да избутва 400-600 грама рязко на магистрално каране, когато си реши. После не го пипаше.

Омасляване на двигателя

Публикувано на: 28 Апр 2025 11:02
от ufer
Аз понеже имам удоволствието сам да си правя ремонтите, преди 2-3 години се разрових сериозно и установих, че много афтърмаркет фирми, особено в УК и Щатите предлагат всякакви гарнитурки, там където Тойота дава само силикон. Много е вероятно дали поради изпичане, дали поради умора на материалите, повърхностите на някои детайли да не са идеални. Комбинацията на една такава гарнитурка заедно със силикон може би би подобрила значително плътността и подобни течове биха могли да изчезнат за дълъг период от време. Така че само споделям... :thumbsup:

Омасляване на двигателя

Публикувано на: 28 Апр 2025 11:29
от dracunculus
При моя Авенсис двигателя е доста забутан навътре. Могло и без да се сваля, но за по-удобно предпочита да го свали. Но, да, за момента нямам смисъл от ремонт на "запотяване", което даже в момента НЕ се проявява пак...Иначе аз съм си перфекционист и реално бих се навил, но хайде. tooth.gif