3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти
Публикувано на: 25 Апр 2025 07:51
Колеги,
От вчера ми се появи следния проблем, който пък тази сутрин изчезна, но имам едни съмнения, че ще се появи отново.
Запалвам колата студена, нормално си сваля оборотите на около 900 без трептения и т.н.Започвам да шофирам и след време (като позагрее малко - незнам дали има някаква корелация с това), ме учуди, че колата си върви без натиснат педал на газта, освободих от скорост и оборотите започнаха да скачат от 1500 до 2000, после рязко падат на 1200, после пак на 2000 и така, докато колата върви по инерция, спрях място и оборотите паднаха до 1000 (обикновенно държи около 700-800). Това го прави няколко пъти със скачащите обороти, като държа да отбележа, че я пробвах и на бензин и проблема е абс.същия. Прибрах се и тази сутрин всичко изглеждаше нормално - проблема го нямаше, но работата ми е сравнително близо (2,5км) и само мина на газ на половината път. Грешки никъде не изписва по таблото, свещи са сменени с оригинални такива преди 20к.км, нямам проблем с бобините, валвматика е сменен по гаранция преди приблизително 250к.км, но от служител работещ в Тойота разбрах, че въпросния има определен живот. От прочетенето тук във форума стигам до извода, че ако е валвматик-а ще имам проблем с оборотите на празен ход, тоест ще падат много (може и да бъркам). Та какво конкретно да прегледам, освен, че ще търся някой майсторяга с читава диагностика:
1. Да не би да имам спукан маркуч някъде и да смуче въздух и по този начин да си бърка сместта, както на бензин така и на газ - но ако е така щеше и тази сутрин да направи проблема
2.Да се почисти дросела - не е чистен никога и реално нямам идея какво е състоянието му
3.Има датчик (информирах се от тема на колега във форума) за положението на дроселовата клапа - знае ли някой какви $ е това нещо?
4.Последен (от механичните варианти) - има сензор/датчик за положението на педала на газта - ако се е замърсил и т.н.?
5. Мисля си да откача клемите на акумулатора за половин час, но незнам дали ще постигна желания ефект (дано да нямам код за радиото) и един вид да се "ресетне" екю-то?
Всякакви съвети ще са от полза.
От вчера ми се появи следния проблем, който пък тази сутрин изчезна, но имам едни съмнения, че ще се появи отново.
Запалвам колата студена, нормално си сваля оборотите на около 900 без трептения и т.н.Започвам да шофирам и след време (като позагрее малко - незнам дали има някаква корелация с това), ме учуди, че колата си върви без натиснат педал на газта, освободих от скорост и оборотите започнаха да скачат от 1500 до 2000, после рязко падат на 1200, после пак на 2000 и така, докато колата върви по инерция, спрях място и оборотите паднаха до 1000 (обикновенно държи около 700-800). Това го прави няколко пъти със скачащите обороти, като държа да отбележа, че я пробвах и на бензин и проблема е абс.същия. Прибрах се и тази сутрин всичко изглеждаше нормално - проблема го нямаше, но работата ми е сравнително близо (2,5км) и само мина на газ на половината път. Грешки никъде не изписва по таблото, свещи са сменени с оригинални такива преди 20к.км, нямам проблем с бобините, валвматика е сменен по гаранция преди приблизително 250к.км, но от служител работещ в Тойота разбрах, че въпросния има определен живот. От прочетенето тук във форума стигам до извода, че ако е валвматик-а ще имам проблем с оборотите на празен ход, тоест ще падат много (може и да бъркам). Та какво конкретно да прегледам, освен, че ще търся някой майсторяга с читава диагностика:
1. Да не би да имам спукан маркуч някъде и да смуче въздух и по този начин да си бърка сместта, както на бензин така и на газ - но ако е така щеше и тази сутрин да направи проблема
2.Да се почисти дросела - не е чистен никога и реално нямам идея какво е състоянието му
3.Има датчик (информирах се от тема на колега във форума) за положението на дроселовата клапа - знае ли някой какви $ е това нещо?
4.Последен (от механичните варианти) - има сензор/датчик за положението на педала на газта - ако се е замърсил и т.н.?
5. Мисля си да откача клемите на акумулатора за половин час, но незнам дали ще постигна желания ефект (дано да нямам код за радиото) и един вид да се "ресетне" екю-то?
Всякакви съвети ще са от полза.