Страница 1 от 1

Смяна на пистов ремък и Водна помпа

Публикувано на: 22 Апр 2025 13:40
от Pava
Здравейте,колата ми е Авенсис Т25 1, 8.Сменил съм преди 5 ГД когато я взех пистов ремък и Водна помпа,сега колата е на 30000км след смяната.Въпроса ми е нужно ли е нова смяна на ремък и Водна помпа.Питам понеже съм чувал че ремък се сменя на 5-6 ГД независимо от километрите.Само да допълня че ремъка и помпата не са оригинални и също така колата е 2007 ГД

Смяна на пистов ремък и Водна помпа

Публикувано на: 22 Апр 2025 15:45
от mirott
Здравейте, ремъка ако е напукан или твърд е добре да се смени, помпата не е необходимо ако няма шумове/течове. Аз бих свалил ремъка за оглед, бих прегледал всичко около него-ролки и т.н. и тогава ще се прецени. Успех.

Смяна на пистов ремък и Водна помпа

Публикувано на: 22 Апр 2025 15:52
от r34c7
От личен опит ти казвам - минал ли си 100 000км на водната помпа, сменявай. След 100 000 всеки ден живот й е подарък. Последната INA, която сдаде багажа на моя кола издържа точно 98 500, като време беше ~ 4 години.

За ремъците са ти казали.

Смяна на пистов ремък и Водна помпа

Публикувано на: 22 Апр 2025 16:41
от WoLF
Огледай ремъка за стареене, да. Водна помпа от седене не се скапва, но ремъка се. На тези километри ако решиш да вадиш ремъка за смяна няма нужда и помпата. В идеални условия, ремъка издържа над 60к и го сменям с водната помпа :thumbsup:

Смяна на пистов ремък и Водна помпа

Публикувано на: 22 Апр 2025 18:17
от Pava
Благодаря за отговорите,и ако може още един въпрос,може да звучи лаишки но не съм много наясно.При смяна на пистов ремък колко ролки и какви има към него които и те трябва да се сменят .

Смяна на пистов ремък и Водна помпа

Публикувано на: 23 Апр 2025 08:28
от r34c7
Според каталога 1 обтегач и 1 паразитна ролка
t25 aemnkw v belt.jpg
t25 aemnkw v belt.jpg (83.14 KiB) Преглеждано 3236 пъти

Смяна на пистов ремък и Водна помпа

Публикувано на: 23 Апр 2025 09:57
от gena_bs
Направи каквото са ти написали колегите преди мен - оглед на състоянието на ремък и ролки.
Ако има повреди по самия ремък, свири и т.н., проверка на всички ремъчни шайби на климатик, серво и т.н.
При нужда - смяна/ ремонт.

30К не са пробег. Ако ремъкът физически е OK и е истински, пределът е 80К или 8 години.
За OEM е повече, като според мен вече е рисковано да се проверява на издръжливост. Особено в нашите условия.
Между другото на някои марки и двигатели веригите се разтягат по-бързо, отколкото деградират ремъците.
Има aftermarket комплекти за смяна с всичко необходимо.
Търсиш за съответния модел двигател и оборудване по VIN.
Избор на производител и състав на комплекта - според бюджета.
Успех!

Смяна на пистов ремък и Водна помпа

Публикувано на: 23 Апр 2025 10:00
от mapamop
2019 като извадих гробника от моргата смених ремък който беше навлязъл в период на пълен разпад - новият беше на Continental. Миналата година го смених "за спорта" - имаше съвсем леки пукнатини, но нищо страшно.
Нещо виеше на лагер около ремъка през 2021 - понеже не се появяваше редовно смених паразитна ролка, обтегач и водна помпа. Излезе ремъчната ролка на компресора на климатика. Имам си работещи водна помпа, обтегач и паразитна ролка на около 350 000 - заводските, произведени 12.2005 година.

На Корола-Версото ремъка го смених защото беше напукан, имаше загуба на антифриз - беше спукан горния широк маркуч към радиатора, и водната помпа беше със теч около оста ѝ. 241000 пробег, пак заводската.

И двете ги смених с Aisin. Вероятно няма да откарат много, но може и да съм късметлия. По разписание помпа се сменяше при наличен луфт и/или теч. Ремъка при наличие на деградация.