Страница 1 от 1

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 19 Апр 2025 16:17
от kavel80
Здравейте да формулирам въпроса:
От 1г карам Аурис 1.8 хибрид 2017г
Общо взето стиловете на каране са 2 при мен
-когато не се бърза е като бабичка-галене на педала,плавно набиране в резултат батерията разрежда и по-често включване на двигателя;
-когато се бърза се кара без оглед на икономия и съответно рязко подаване на газ и повече натискане а батерията не се разрежда въобще според екрана поне.
Та въпроса е кой от 2та стила според вас е по-удачен за дълъг живот на батерията.
Офтопик при един и същ маршрут разликата в разхода е 0.4/100 по компютър и около 5-7мин по бързо придвижване.

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 19 Апр 2025 17:12
от slowtraveler
Вероятно средният вариант, при който батерията не се разрежда толкова, но и не се товари с големи токове на разряд/заряд...
Но това зависи от програмистите на Тойота - едва ли тук някой може да каже каква е точно логиката и кога един режим преминава към друг..
Грубо казано - в единият случай ще е отдала 20кВтч, а в другият 30кВтч.. Реално животът на батерията е това - колко енергия може да отдаде през жизненият си цикъл..
Като при по-щадящи режими (по-ниски токове на заряд/разряд без шоково натоварване) тази енергия (животът и) се увеличава..

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 19 Апр 2025 19:16
от BOz
В крайна сметка всички си умират до към 15-тата година. Със силна вероятност след 10-тата.
Така, че все тая как ще караш. tooth.gif

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 19 Апр 2025 19:32
от Hursa
И според мен - нещо по средата. При много "икономично", "бабешко" - както пишете, батерията ще се разрежда и зарежда в по-широк диапазон, ще отдава на моменти и по-значителна мощност, ще стартира двигателя по-често, ще захранва по-продължително време допълнителни консуматори. При твърде динамично шофиране - също "циклите" ще са относително повече, ще отдава по-голяма мощност, евентуално и ще се зарежда с по-голяма мощност при регенериране, ще се нагрява относително повече, а тези фактори също си влияят наравно с "броя" цикли и степента на "разреждане/зареждане". Но като цяло системата, според мен (поне до колкото ми са наблюденията от ползването на по-стария аурис, както и от королата), използва батерията много щадящо, зададено и е да бъде експлоатирана в много тесен диапазон от общата и енергоемкост, като при нормална експлоатация - дори зададения тесен диапазон не се използва изцяло, може би с цел допълнително щадене. Така, че и да се стараем да я пазим допълнително - едва ли може да се постигне нещо значимо (според мен). Поне аз "не я мисля особено", а ауриса е вече на 13 години и поне аз не забелязвам проблеми, но и колата не е на много километри.

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 19 Апр 2025 20:21
от CyberTod
А забелязвате ли намален капацитет след толкова години?
Защото на моята съм много доволен от разхода и от времето което кара на батерия. Като дори на междуградски път с около 90км/ч има доста дълги моменти, в които карам само на ток, не съм очаквал дори.
И не знам дали това ще се задържи или като стане на възраст над 8 години да кажем и това ще се влоши.
Иначе аз си карам с около 90км/ч с плавно подаване на газ. При изпреварване си натискам и това е.

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 19 Апр 2025 20:44
от Hursa
Не, не съм забелязал намаляване на енергоемкостта и (но усета не е надежден показател smile.gif). Стария аурис (по-стария модел) не успява да поддържа висока скорост на ток, дори когато бе нов. До около 80, но при лек спуск. Наравно - обикновено не повече от 60. При вас системата предполагам е усъвършенствана в това отношение. Королата подържа скорост дори до 120 на равен терен - предполагам производителя усъвършенства системите в това отношение. От разхода и аз съм много доволен - харчи и харчеше осезаемо по-малко от королата, но пък и нея я шофирам доста по-динамично (не, че с ауриса съм много по-умерен - сега рядко го карам, жената го ползва и го харесва много повече от королата).

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 19 Апр 2025 22:22
от WoLF
Гледай да е охладена и да не я товариш много като е топла. Другото има много малко влияние...

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 21 Апр 2025 21:15
от kavel80
Неслучайно се нарича "златна среда".
Предполагам и за скоростната кутия отговора би бил в същия дух, че четох че СВТтата не обичат рязко ускорение.
Благодаря на всички включили се.

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 21 Апр 2025 22:52
от BOz
kavel80 написа: 19 Апр 2025 16:17 Предполагам и за скоростната кутия отговора би бил в същия дух
В същия дух, ама в обратна логика на предположението ти - все тая как ще я караш. Трудно ще й направиш нещо.
Затова карай си колата както си искаш. С батерията ще имаш проблем след време, с кутията сигурно никога.

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 21 Апр 2025 23:36
от pavlan
Кутията няма нищо общо с класическо CVT с ремък, Toyota я наричат e-CVT , но реално
е по-проста от обикновен автоматик и по здравина я сравняват с ръчна ск. кутия.
Батерията не обича да прегрява, да е дълго на пълен заряд или разредена.
За тия неща общо взето се грижи комп. , но си иска и внимание.
На Еко или на Спорт режим мисля че няма много значение, компа гледа да държи на 80% батерията на дълъг път.
kavel80 написа: 21 Апр 2025 21:15 Неслучайно се нарича "златна среда".
Предполагам и за скоростната кутия отговора би бил в същия дух, че четох че СВТтата не обичат рязко ускорение.
Благодаря на всички включили се.

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 22 Апр 2025 06:58
от CyberTod
Да охлаждането на батерията е важно. Аз смених филтъра, който е пред въздуховода за батерията още като я купувах, дори без да му проверявам състоянието.
А е добре и превантивно да се чисти, преди на таблото да ти изпише за проблем с това.

Кой стил шофиране е по-добър за батерията?

Публикувано на: 22 Апр 2025 09:26
от WoLF
Като видите през годините как сменят подхода за охлаждане, щв Ви стане ясно, че и от Тойота знаят колко е важно да се охлажда добре батерията и как не са го правили добре tooth.gif