Страница 1 от 2
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 12:10
от svilena55555
Здравейте,колата е Тойота Корола версо d4d1,6, 136 , преди два дни като запалих следобед колата,лампата на акумулатора не угасна след секунди,както обикновено,а продължи да свети.Загасих автомобила,отворих капака,пораздвижих кабелите към акумулатора,затворих.Пак запалих,пак не угасна както обичайно,но след,да кажем минута-две-лампата все пак угасна.Днес отидох на майстор, запалихме, завери акумулатора-добри показатели,каза че зарежда.Той предполага и даже е убеден на 90 процента ,че е алтернатор,били им слабо място и ми предлага смяна,която се оказа доста скъпа,ако е с оригинално денсо.Аз обаче първо реших да питам вас,преди да предприема ремонт за 1000 лв,вие какво мислите ,какво би могло ли е, е ли е възможно нещо случайно да се е случило.Аз сега за себе си реших да я карам из града и следя дали ще светне отново .
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 12:14
от WoLF
Първо - проверява се преди да се нарочва;
Второ - не е нужно да се сменя целия.
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 12:18
от svilena55555
Да,но как се проверява,трябвало да се свали някаква греда,да кажем,че това не е проблем.После,той ме посъветва,да виси играем на ремонти на отделни части,този филм го бил играл,след известно време пак наново трябвало.Има някаква логика,разбира се,то ако се стигне до там,но на мен ми е по-интересно в случая,възможни ли са и други причини за това състояние.В интерес на истината,леко и шума на колата ми се стори различен,в момента в който светеше лампата,но може просто да е загрявала и затова.
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 12:21
от WoLF
Не са много местата. Или акумулатора не е добре, или алтернатора не е добре, или връзката между тях не е добре

Иска се хубав оглед на кабелите и ако не се намери нищо интересно се сваля алтернатора (при положение, че вярваме за акумулатора)

Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 12:24
от vfr800
Вероятно са четките на алтернатора. На някои алтернатори четкодържателя е отвън и се държи с две болтчета, но не на всички

Принципно ви е посъветвал правилно. След като четките са за смяна вероятно и лагерите скоро трябва да се сменят, т.е или рециклирате или купувате друг. Моят съвет е, ако не можете да рециклирате сам алтернатора купете си алтернатор от тази марка "AS-PL" и го подменете.
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 12:34
от mapamop
vfr800 написа: ↑15 Апр 2025 12:24"AS-PL"
Denso по спомен когато купувах моят беше с незначителна разлика в цената в Аутодок. Струва си да се погледне и там.
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 12:53
от vfr800
За автомобилите, които аз карам цената между денсо и полските е почти тройна и понеже човека беше написал, че не му е харесала цената на Денсото .......................

Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 13:17
от mapamop
vfr800 написа: ↑15 Апр 2025 12:53
човека беше написал, че не му е харесала цената на Денсото
Denso-Denso ми струваше със 50-60 лева повече от смяната на ремъчната ролка, лагерите вътре, диодния блок и труда. По спомен платих около 280-290 лева за Denso. AS-PL беше около 220-240 като рових по магазините.
За Denso-Toyota (OEM) ми бяха дали цена около 480 лева. За Bosh-Toyota (OEM) ми бяха дали цена около 750-800 лева. Само за същият или аналогичен небрандиран за Тойота алтернатор на Bosch цената беше към 600-650.
Но това беше преди 3 години, и цените не съм сигурен на къде са се раздвижили. Автомобилът ми е бензинов и алтернатора мисля да беше 80-90А, докато на дизеловите май да беше 120А.
Във момента това което виждам за АUR10/134hp е:
165.52€ - AS-PL A6063PR (130A)
168.66€ - AS-PL A6052 (100A)
199.84€ - Denso DAN1013 (140A)
203.51€ - Denso DAN938 (100A)
Бошовските не ги гледам, защото са около 700 лева и трябва да се върне старият алтернатор.
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 13:48
от svilena55555
Майстора ми обяви цена на Денсо-650 лв.Аз се разрових,видях че има и по-изгодно оферти, междувременно в разговор с познат ми насочи вниманието,че може да е датчик на алтернатора.Аз затова се въртят този кръг,просто на око се определи,че може би на 90 процента е алтернатор.Миналия път ми се беше запушил егр,същия майстор ми каза,че не можел да се почисти,директно нов ми купи,а аз впоследствие разбрах,че може даже не е много сложна процедура.Жена съм,ще ме извините ако звуча лаишки
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 13:53
от max-2
Тези алтернатори са кучета, но обикновено никой не обръща внимание на диодите и се почва едно сменяне на четки и реле регулатори и проблемите се влачат с години. Един диод, два диода..... Щом е променил звука да се проверят диодите. Някои майстори знаят.
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 14:09
от mirott
svilena55555 написа: ↑15 Апр 2025 12:18
В интерес на истината,леко и шума на колата ми се стори различен,в момента в който светеше лампата,
Аз бих проверил ремък, ролки, шайби. Успех.
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 14:22
от TATI
Аз бих почнал със смяна на майстора, като начало.
Успех и от мен!
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 14:34
от svilena55555
Ами и аз искам да отида на второ мнение,дайте идея за Пловдив,много ви моля
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 14:39
от tora
Провертете в сервиз са стартери/генератори, примерно францизкуп имат в Пловдив.
http://fransizkup.com/index.php/2013-03-01-20-27-33
Светнала лампа на акумулатор и угаснала
Публикувано на: 15 Апр 2025 17:04
от mapamop
Червената лампа с акумулатора свети когато напрежението е мисля под 10.5 волта и когато е над 13.7 волта. Елементарен мултиметър забоден на празно гнездо за предпазител и към купе/маса ще покаже колко е напрежението. Може и в запалката отпред до шофьора. В задната не става, че обикновено е стабилизирана на 12 волта. Диодния блок и четките мисля да са на външен монтаж и се сменят пред блока, макар че не съм сигурен колко леснодостъпен е алтернатора. Но поне не се сваля самият той, че обикновено крепежните му винтове са добре запекли и си иска сила и нахалство да тръгнат.