Страница 1 от 1

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Публикувано на: 07 Апр 2025 22:48
от Rhino111
Здраеите . Имам проблем с моя Аурис 2008 г. 1.6 vvt-i 124 коня. Колата върти дълго време докато запали и като загрее добре не държи стабилно обороти на празен ход. Няма грешки на диагностика.

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Публикувано на: 08 Апр 2025 07:54
от slowtraveler
Единственият разумен съвет би бил да я закарате на диагностика (съдейки по последното Ви изречение, сте я карали само на електронна такава).

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Публикувано на: 08 Апр 2025 08:33
от Rhino111
Колата е в сервиз в момета. Прегледани са всмукателната система , горивната система, свщите бобини. Премерихме компресията и е 6 бара на всички цилиндри имал ли е някои подобен проблем

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Публикувано на: 08 Апр 2025 08:47
от WoLF
Има няколко вектора, които дават тези симптоми. Трябва да се видят живи данни при различни режими на работа.

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Публикувано на: 08 Апр 2025 09:43
от slowtraveler
Rhino111 написа: 08 Апр 2025 08:33 Колата е в сервиз в момета
Не разбирам колега... Колата е в сервиз, като компресията на 'сто-годишен' автомобил е далеч от необходимата...
Искате съвет как да ремонтирате силно износен двигател?
Смятате сам да си го ремонтирате (имате оборудването, мерака и знанията)?
Или искате да 'научите сервиза какво трябва да направи'? Сервизът който сам сте избрали, и който за разлика от нас вижда автомобила пред себе си - затова може да прецени много по-добре отколкото 'съвет по телефона'...
Наистина не разбирам целта на такава тема....

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Публикувано на: 08 Апр 2025 10:36
от mapamop
Rhino111 написа: 08 Апр 2025 08:33 Премерихме компресията и е 6 бара на всички цилиндри
А случайно да има монтирана газова уредба?

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Публикувано на: 08 Апр 2025 11:39
от vfr800
Под 7 атмосфери повечето двигатели изобщо не могат да запалят. Първо проверете дали сте направили правилно замерване. Ако се потвърди замерването нещата са ясни. Отваря се мотора и се гледа какво е за ремонт. Ако цилиндрите са в добро състояние, нови сегменти, ремонт глава и обратно на пътя. Ако цилиндрите не са добре става лошо, защото тоя мотор май беше с никасил или някакво производно и става скъпичко........ Има и някакъв вариант да е прескочила веригата, ама нали е в сервиз това би трябвало да са го проверили ...............

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Публикувано на: 08 Апр 2025 12:01
от mapamop
vfr800 написа: 08 Апр 2025 11:39 прескочила веригата
За прескочил зъб на веригата мисля че ще ревне VVT-i, датчика на разпределителния вал, или датчика на коляновия вал. Имам бегла мисъл, че като отварях моя мотор, доста се измъчих да вкарам обратно веригата по валовете горе, защото нямаше място къде да я мръдна да нахлузя зъбните колела. Долу около маслената помпа има едно ребро което вероятно са го направили с идеята да ѝ пречи да се измъкне и да прескочи. И ли поне не без осезателен шум от стъргане на метал в метал. Горе "кутията" на веригата и тя е толкова обрано направена, че пак ще е трудно веригата да прескочи без да я чуят през 2 квартала че пили по алуминия.

Ризи на буталата по сервизно не се сменят - сменя се блок, че са изляти в него, и няма официално резервни набивки. То май и няма и как лесно да се набият за да стоят вътре.

На мен ми мирише на опечени клапани и глава от газ, за която вероятно е спестено в мнението. Или поне това е най-тривиалното по нашите ширини. Не толкова тривиалното, е маслояда да е изгризал цилиндрите и/или сегментите.

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Публикувано на: 08 Апр 2025 13:16
от vfr800
Няма как да има еднаква компресия на 4те цилиндъра. Клапаните не прогарят/пропадат еднакво. Веригата беше просто хрумване понеже темата е написана сякаш това се е случило изведнъж. Компресията в двигателя не се променя на всички цилиндри рязко. Единственото логично обяснение е прескочила верига. Разбира се това е мое тълкувание на база написаното от потребителя. Не съм запознат в детайли с управлението на двигателя , може и да си прав за vvti. Колкото до ризите , затова написах ,че ще е скъпо. И не блок не се сменява т.е по сервизно ръководство се сменява, но тук отдавна ги правят с нови ризи, защото само блок не можеш да купиш от тойота. Купува се заедно с коляновия вал и всичко прилежащо, сглобен. Цената ще надмине тази на автомобила и затова ги ремонтират, но дори и ремонта не е особено бюджетен. Да видим какво ще излезе :)

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Публикувано на: 08 Апр 2025 20:26
от Rhino111
Колеги проблема е решен. Изгоряла гарнитура на главата между цилиндрите. По точно между 1 и 2 и между 3 и 4
Колата си вървеше само когато реши пали трудно но пали и играят оборотите на празен ход

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Публикувано на: 08 Апр 2025 20:36
от slowtraveler
Радвам сте, че сте намерили решението... И най-вече - че споделихте реалният проблем (който както и предполагахме - може да се види само на място) :thumbsup: