Страница 1 от 1
Двигател 2AD-FTV - Профилактична смяна на гарнитурата на капака на клапаните ?
Публикувано на: 03 Апр 2025 23:36
от Тинк
Здравейте, колеги
Колата наближава 200 000 км и кара 19-а година. Имам 2 основни въпроса:
1. Дали е добре да се смени гарнитурата на капака на клапаните? След 18 години служба сигурно вече се е втвърдила.
2. Дали е добре да се смени превантивно гарнитурата на главата? Тя също е на преклонната възраст от 18 години, а чувам че тези дизелови двигатели имат доста фабричен брак що се отнася до гарнитурите. Т.е. може скоро така или иначе да сдаде багажа. Идеята на "преждевременната" (т.е. преди да е пробила) смяна е да се спести свалянето на двигателя и шлифоването на главата. А така се сменя гарнитурата и минаваме с един вид превенция, а не с основен ремонт.
Какво мислите по въпроса?
Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?
Публикувано на: 03 Апр 2025 23:39
от TATI
1. Добре е
2. Добре е
Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?
Публикувано на: 04 Апр 2025 09:43
от ufer
Ако свалиш главата, тя се мери за плановост и евентуално може и да се наложи шлайф. Като се свали главата, най-малкото е добре да се притрият клапаните, да се проверят водачите и да се сменят гумичките, т.е. малка ревизия, тъй като главата така или иначе е свалена. Тогава е желателно поне да се измерят цилиндрите, просто за информация, както и блока за плановост... Така че тези неща не са за подценяване...

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?
Публикувано на: 04 Апр 2025 09:53
от Тинк
ufer написа: ↑04 Апр 2025 09:43
Ако свалиш главата, тя се мери за плановост и евентуално може и да се наложи шлайф.
Машинката в момента работи практически перфектно. Откъде ще дойде това изкривяване при положение, че гарнитурата е здрава и е нямало прегрявания?
ufer написа: ↑04 Апр 2025 09:43
Като се свали главата, най-малкото е добре да се притрият клапаните, да се проверят водачите и да се сменят гумичките, т.е. малка ревизия, тъй като главата така или иначе е свалена. Тогава е желателно поне да се измерят цилиндрите, просто за информация, както и блока за плановост... Така че тези неща не са за подценяване...
Начи пак отиваме към основен ремонт. Май ще взема да се откажа от гарнитурата на главата, а само ще сменя гарнитурата на капака и дихтунгите (че и те не са сменяни 200К км). А гарнитурата на главата - като/ако умре.

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?
Публикувано на: 04 Апр 2025 10:05
от ufer
Това не е основен ремонт! Основен ремонт е, когато се сменят бутала, лагери, шлайфат се цилиндри и т.н. А е закон божи, свали ли се глава, мери се! При 200 000 км това са доста работни часове, има умора на материала, дори и да не е прегрявана, човек никога не знае. Не е задължително главата да е изкривена, но трябва да се измери, още повече е дизел!

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?
Публикувано на: 04 Апр 2025 11:45
от max-2
Глава не се сваля профилактично. Това не е перкинс и всяко отваряне създава проблеми с равнината на повърхностите. Карай си, прави проверка за изгорели газове веднъж годишно. Може този двигател никога да не духне гарнитурата.
Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?
Публикувано на: 04 Апр 2025 11:51
от iovkito
Ако сваляш капака на клапаните, купи и оригинални уплътнители за дюзите. На 250-60к км започва леко да тече масло от тях. Ако сваляш дюзи, купи си нови болтове и дихтунги за излишната нафта.
Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?
Публикувано на: 04 Апр 2025 11:55
от Митхат
И защо да правите всичко това.
Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?
Публикувано на: 04 Апр 2025 14:02
от r34c7
С идеята да не останеш на пътя, 2.2 рано или късно ги очаква същата участ.
Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?
Публикувано на: 04 Апр 2025 14:04
от Тинк
Митхат написа: ↑04 Апр 2025 11:55
И защо да правите всичко това.
На предишната ми кола (VW) гарнитура на капака беше станала като пластмаса след 13-14 години употреба.
А така и така мисля да сменям дихтунги, капака ще се маха. И после нова гарнитура.
За гарнитурата на главата разбрах, колеги - няма да я пипам, пък колкото изкара.
iovkito написа: ↑04 Апр 2025 11:51
Ако сваляш дюзи, купи си нови болтове и дихтунги за излишната нафта.
Не разбрах, освен дихтунги на дюзите, има и още дихтунги ли? Колко са и с какъв размер?
Защо да купувам нови болтове, по видеата дето ги сменят си ползват старите болтове. Пък и какво ще му стане на един болт?

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?
Публикувано на: 04 Апр 2025 14:09
от Митхат
Тинк написа: ↑04 Апр 2025 14:04
така и така мисля да сменям дихтунги, капака ще се маха. И после нова гарнитура.
Е ,не бях разбрал за уплътненията на дюзите.
Щом там се пипа задължително гарнитура на капака,а гарнитура на глават....НЕ.
Двигател 2AD-FTV - Профилактична смяна на гарнитурата на капака на клапаните ?
Публикувано на: 12 Апр 2025 07:09
от Stocher
Синът миналата година купи Авенсис 2.0 дизел 126кс, колата губеше антифриз… На 1000км около 1.0л. Сменихме гарнитура на глава, шлайф, верига комплект, мисля и повдигачи, проверихме дюзи… И вече няма проблеми!
Според мен, ако няма загуби и течове не правете излишни ремонти!?