Страница 1 от 2
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Публикувано на: 22 Мар 2025 09:17
от isoti
Здравейте,
Предстои ми ремонт на главата на Corolla Verso, 1.8 vvti, 2002 г., защото компресията на втори цилиндър е 8. На останалите е 11. Вероятната причина е изгорял клапан, защото карам на газ. Моля ви за съвет на какво друго да обърна внимание, защото ми се струва, че колата не върви, като за 130 к.с. Струва ми се мудна при тръгване и особено си личи като съм на 5-та и има лек баир. Дори и да върна на четвърта изключително бавно набира. Доста е тегаво като изпреварвам. Като е равно не се чувства толкова силно, но има какво да се желае. Поведението е еднакво и на газ и на бензин. Правен е основен ремонт преди 80 хил., защото харчеше много масло. Смених сегменти, гумички верига. Купих я внос от Италия (никога повече) на 200 К. Тогава си викнах мобилен диагностик, който я провери и каза, че горе-долу километрите отговарят. Не откри нещо притеснително, като я закачи, само ме предупреди, че много пуши при форсиране и вероятно ще харчи масло. Това не ме притесни, защо и без друго я купувах с идеята да й правя ремонт на двигателя. В последствие обаче се оказа, че маслото най-вероятно никога не е сменяно, а само е доливано. Имаше много гняс, но ремонтът беше сполучлив. До момента какво съм правил: бобини hella 50 лв бройката на 40 К, нови свещи от ТМ ауто, гарнитура на колектор и дросела, чистене на стъпково моторче, проверени са всички вакуми, проверен клапан на кариерни газове - отваря и затваря. От скоро имам диагностика и видях грешка P1349 за проблем с vvti. Намерих инфо във форума как се чисти, филтъра и клапана за vvti. Клапана беше добре, но филтъра с яко гняс. Почистих го старателно с wd и спрей за maf сензори и грешката изчезна. Като написах за спрея се сетих, че имам и нов maf сензор hella, но не видях разлика във вървенето, та си върнах оригиналния. Забелязах мръсотия по колекторите, но тук бях чел мнение, че нямо особен ефект от чистенето им. Та колеги, моля за мнение дали не пропускам нещо, че ми се ще да й върна силите на колата. Няма никъде ръжда, всичко й работи, само дето не е попаднала в ръцете на италиянец-мърльо. Сещам се дали пък катализаторът да не е запушен, но имали начин за проверка? Излиза ми грешка P0420 за efficiency на катализатора под нивото, но според мен е защото карам на газ. Все пак след ремонта ще пробвам да карам на бензин известно време за да потвърдя. Прилагам снимка на филтърчето.
1.8 vvti - бавно набира
Публикувано на: 22 Мар 2025 09:18
от isoti

- IMG_20250315_092948.jpg (433.22 KiB) Преглеждано 6657 пъти
1.8 vvti - бавно набира
Публикувано на: 22 Мар 2025 09:43
от mapamop
И при мен го имаше тоя филм, както го има и на Корола-Версото на баща ми. Във Королата на баща ми картинката беше леко подобна. Мисля че на Авенсиса е решен (почти), но има някои дребни технически подробности. Трябва да си ги проверя за себе си преди да затворя темата за клатенето на оборотите. Изчисти си на първо време цедката на маслената помпа в картера - там ще е по-зле от филтъра на клапана. Виж си и корекциите и времената на впръскване на дюзите, като си я карал поне седмица само на бензин и преди това си свалил акумулатора. Вероятно дюзите ти са запекли от газта, предвид че имам дюзи от обгазен мотор в гаража и не съм възбуден от това което видях.
Засега толкова, по-късно може и да (не) се прежаля да споделя какво съм открил, предвид на едни събития които се случиха.
Проблемът ти ми е почти ясен, и имам почти готово решение. Но не изчистена теорията и практиката на 100%, като това ще се случи някъде около края на април до началото на май.
1.8 vvti - бавно набира
Публикувано на: 24 Мар 2025 06:46
от isoti
Днес ще свалят капака на клапаните за да се прецени дали ще се сваля и главата. Цедката на помпата е чистена още при първия ремонт, заедно с картера и някои други елементи. Като я взема ще проверя корекциите и времената и ще пиша. Ще следя с интерес дали е отстранен твоя проблем и по какъв начин.
1.8 vvti - бавно набира
Публикувано на: 24 Мар 2025 09:28
от ufer
То ако е изгорял клапанът, пак ще се сваля главата. Ако се сваля главата, извади и буталото на проблемния цилиндър, защото дори и нови сегменти се чупят...

Пък ако се вади буталото, се проверява и биелния лагер и ако и там има съмнения: по-добре нови биелни лагери за всички биели... Това е горчивата истина...

1.8 vvti - бавно набира
Публикувано на: 24 Мар 2025 11:13
от WoLF
Отварянето на двигател е като ходене в болница. За едно може да влизаш, но минаваш цялата процедура и в краен резултат не е ясно колко нещо ще подмениш

Живи и Здрави!
1.8 vvti - бавно набира
Публикувано на: 24 Мар 2025 11:39
от mapamop
Има доста неща да се проверят по този двигател, които са поразени от газта и немарливото отношение с маслото.
Ламбда сонди, катализатор, опечени и запушени дюзи, омекналата пружина на масления клапан за VVT-i, цялостната мизерия из двигателя от тази черна грес, гумени изделия по отношение на вакуума, ревизия на глава и клапани.
Ако не е пипана веригата вероятно ще е разпъната и ще е за смяна.
Ревизията на глава и клапани, подмяната на клапана за газорапределението и разни други неща, ще са на цената на същата такава от моргата, но по-нова година. Алтернативно двигател втора употреба, в неизвестно състояние е към 1200 лева АКО ГО НАМЕРИШ. Ако смениш двигател ще има труд по смяната му и разни такси в КАТ.
За мен тази кола е за нарязване в моргата, предвид на всичките поражения които е претърпяла, и предвид на възрастта ѝ. Предполагаемо от спестените пари от газта са ти останали едни 5000 лева спестени в касичката - добави си още някой лев и си купи друга бройка.Твоята я разглоби, и си прехвърли на следващата каквото си струва и я нарязвай.
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Публикувано на: 24 Мар 2025 15:09
от ufer
mapamop написа: ↑24 Мар 2025 11:39
омекналата пружина на масления клапан
Като стана въпрос за омекнали пружини...

Имах едно виене при студен старт горе при валовете и преди 5 години смених на малкото зверче MR2 две такива омекнали пружинки, заедно с буталцата към тях: при маслената помпа и при конзолата към масления филтър. Няма и помен от това "студено" виене...

Омекналите пружини и евентуално износените буталца не задържаха достатъчно масло в горните маслени пътища повече от 2 денонощия...

Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Публикувано на: 24 Мар 2025 15:24
от mapamop
На Королата клапана като го измих от чернилката и започна да трака като го разклатя. Беше на 241000. Моят стар свален на 370000 не тракаше и влезе в мотора на Королата. Разликата в отзивчивостта на мотора беше осезаема. Просто клапана се движеше трудно като го "разцъквах" на акумулатора, и имаше доста маслен нагар около пружината.
Но това от първото мнение вече не е автомобил, а донор в моргата за мен. Аз не бих я ремонтирал тази кола, колкото и да съм самонадеян и може би луд, но моето мнение не е меродавно и задължително.
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Публикувано на: 24 Мар 2025 16:02
от ufer
Таро, в крайна сметка всеки сам си решава, може пък момчето да има късмет...

Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Публикувано на: 24 Мар 2025 16:13
от mapamop
WoLF написа: ↑24 Мар 2025 11:13късмет
Аз на тази думичка, и на подобната "случайност" не разчитам. В живота изглежда че май работят срещу мен.
Неслучайно писах че е лично мое мнение, да я нареже.
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Публикувано на: 28 Мар 2025 13:32
от Двигателист
isoti написа: ↑24 Мар 2025 06:46
Днес ще свалят капака на клапаните за да се прецени дали ще се сваля и главата. Цедката на помпата е чистена още при първия ремонт, заедно с картера и някои други елементи. Като я взема ще проверя корекциите и времената и ще пиша. Ще следя с интерес дали е отстранен твоя проблем и по какъв начин.
От любопитство - какви са хлабините на изпускателните клапани? Доколкото разбирам е карана на пропан-бутан 80000 км?
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Публикувано на: 07 Апр 2025 20:31
от isoti
Идея си нямам.
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Публикувано на: 07 Апр 2025 21:04
от isoti
Така. За момента няма да се реже. Все пак става въпрос за Toйота, а не за Фиат

. Колата излезе от бокса. Аз нямам комуникация с майстора, защото е проятел на шурея и той се разправя. Той ми каза, че само са шлайфани клапаните и е сменил свещите, защото тези на 1000 км, купени от ТМ за 20 лв бройката се върти порцелана в остта си. Егати ментетата, това не го бях очаквал. Но проблемът не е бил от тях разбира се. Ремонтът излезе 500 лв, като за мен

.Сега колата работи изключително добре, като часовник, даже ме страх да я похваля. Оборотите на място са стабилни, не придърпва, набира плавно, много по-добре от преди, но пак ми се струва, че е мудна. След като я взех рестартирах компютъра и 200 км я карах само на бензин, както ме посъветва @mapamop. Проверих тримовете. На място short e около 1 или 0, не си спомням точно, а long e -5.25. В движение и двата варират около +/-8, което мился е ок. Преди това изчистих грешките и сега излизат само P0420 Catalytic converter system и P1349 Fuel level sensor B Circuit high variable valve timing system fault (VVT). Първо мисля да сменя соленоида и филтърчето под него, след това ще се заема с катализатора. Ако имате други предложения, моля да споделите. Битката продължава.
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Публикувано на: 07 Апр 2025 22:01
от mapamop
isoti написа: ↑07 Апр 2025 21:04P0420
2 сонди първо. Или нови или доказано работещи и да не са "мързеливи" от донор. 250 лева са по спомен от лятото 2 нови на Denso за Корола-Версо 2007.11. И на менми беше светнал катализатора, но си знаех че са сонди. Изциганих се и смених само първата и катализатора взе да светка още по-често и рязко. Смених и втората и всичко си дойде на мястото.
Датчика за горивото е в кошницата. На Корола-Версо се сменя и купува само той. На Авенсис Т25 май се сменя с кошницата срещу скромните 168 или 415 лева за нова кошница.
Тези данни от тримовете нищо не значат. Пусни я да тропа на празен ход на загрял двигател без консуматори. И пусни графика на тримовете.
Клапана за VVT-I се мие натопен в коресилин и обезмаслител 1:1 и се плакне със спрей за карбуратори. Цедката му също. Пробвай преди да отгърмиш 90-100 лева за клапан да го промиеш.
isoti написа: ↑07 Апр 2025 21:04
Circuit high variable valve timing system fault (VVT).
Тая грешка с какъв код е, че нещо не ми се връзва по името.
Клапаните ти са били "стегнати" със хлабина под допуска и са препилили лифтърите и/или стеблата им. Което е глупост за мен.
Веригата някой погледна ли я колко е разтегната като са вдигали валовете?
Преди да си сменя веригата моята беше гладна за бензин и унила.