Страница 1 от 2
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 18:24
от Stivans
Тойота RAV4-2018/ХА40/ бензин/автоматична скоростна кутия. При престой през ноща на температура -10 градуса блокираха 4-те колела. След стартиране на двигателя педала е твърд и не потъва, няма ход. Колата беше с изключена ръчна спирачка(не е електрическа). След около 20 минути с работещ двигател и многоратно натискане на педала на спирачките, накладките се освободиха и спирачката започна да работи нормално. Досега не съм имал подобни проблеми. Спирачната течност не е сменяна. В ръководството пише, че интервала за смяна е 24 месеца. Мисля, че спирачната течност е абсорбирала вода и е замръзнала в системата, но е интересно че блокира 4-те колела. Вероятно проблема идва от основният спирачен цилиндър. Ще сменям спирачната течност, но досега не съм имал такъв проблем, дори и при не сменяна повече от 5 години спирачна течност.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 19:11
от memorex
Само да изясним дали четирите колела бяха блокирали т.е при опит за тръгване автомобила не се движи, или педала на спирачката е бил твърд и автомобила се движи ,но няма работещи спирачки .
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 19:12
от gena_bs
Едва ли всичките 4 колела са блокирали. Стига ти и едно, за да не можеш да се движиш.
А реално няма и как да разбереш кое/ кои са замръзнали.
Правилно мислиш, че трябва да си смениш спирачната течност!
ATE, DOT според спецификацията на Toyota. Обикновено е написан на капачката на резервоарчето.
Друга причина - мокри дискове, челюсти, спирачни апарати. Съответно замръзват.
Добре е при смяната на течността да се проверят/ раздвижат апаратите. Както и механизмите на ръчната.
Успех!
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 19:17
от memorex
А може ли да блокират/залепнат накладките на дисковете когато не е приложено усилие в/у педала.
Дисковете обикновено са нагряти преди паркиране и влагата по тях се изпарява
Обикновено блокира ръчна когато е оставена задействана.
Аз клоня към спирачна течност и съдържание на конденз и замръзнали /мембрана усилвател , клапан и т.н/
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 19:27
от Stivans
gena_bs, бяха блокирали и 4-те колела, защото след като успях с усилие, с малко повече газ

, да мръднадна колата колата няколко сантиметра имаше следи от накладките върху 4 -те диска. След затопляне всички спирачни цилидърчета и ръчната си работят нормално.
memorex , не беше вдигната ръчната спирачка. Педала на крачната при натискане в спряло положение е твърд и не потъва. Секунда след стартиране на двигателя при натискане потъва около 1,5- 2,0 см(горе-долу толкова му е хода), но в тази ситуация педала не потъна след старт на двигателя. При паркиране на колата вечерта, не съм вдигал ръчната спирачка и дисковете бяха сухи.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 19:35
от WoLF
Спирачната течност е абсорбирала повечко водичка от предписаното и е замръзнала...
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 19:38
от Stivans
WoLF, да , няма друга причнина. Ще я сменям. Даже ако имат тестер ще я проверя за наличие на вода. Пище че над 3% ансорбирана влага задължителни се подменя, пък и е време за подмяна. За да блокира и 4-те гуми явно ричината е в главния спирачен цилиндър, а може и да е в цилиндърчетата на 4-те гуми. Но след като се оправя при загрят мотор, по-скоро е в главния.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 19:44
от gena_bs
Не можеш да мръднеш, ако и 4-те колела са блокирали едновременно! С никаква газ, пък особено на автомат.
Дори само на едното да са задействани апаратите, можеш да тръгнеш само на 1-ва и с високи обороти.
Знам го от личен опит, че ми блокираше едното от задните колела при определени условия.
Следите по дисковете е възможно да са останали от преди това.
Ако замръзне главния спирачен цилиндър, той е вече за боклука! Просто се спуква и си за нов.
По пътя на логиката, замръзват в този ред: накладки към дискове > спирачни апарати > цилиндърчета > тръбопроводи > каквото е останало от системата (ABS, главен спирачен цилиндър).
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 20:11
от Hursa
Защо да не замръзнат накладките. Подкалниците, вътрешната част на джантите, спирачните апарати и дисковете могат да са покрити с киша и кал. Добирайки се на бавна скорост до мястото където паркираме - не нагряваме спирачките (и могат да не се "самопочистят") и тази киша с кал може да замръзне в последствие - хлабините между накладките и дисковете са малки. Спирачния педал - след като накладките не могат да поддадат поради замръзналия слой под тях - също няма да поддаде практически.
А автомобил с автоматична скоростна кутия за сметка на хидротрансформатора - може да развие значителен въртящ момент - това си е предимство при сув с такава.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 20:40
от memorex
За да е твърд педала няма вакуум.Нещо друго е замръзнало или заседнало .Не е накладките според мен.Поне не ми се е случвало.Което не изключва факта да греша.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 20:43
от Stivans
gena_bs, 1.Не можеш да мръднеш, ако и 4-те колела са блокирали едновременно! С никаква газ, пък особено на автомат.
Преди да пробвам да потегля огледах всички дискове за кал , следи и за всеки случай ги полях с топла вода. Без резултат.
2.Дори само на едното да са задействани апаратите, можеш да тръгнеш само на 1-ва и с високи обороти.
Знам го от личен опит, че ми блокираше едното от задните колела при определени условия.
Следите по дисковете е възможно да са останали от преди това.
Успях да я мръдна на задна скорост и тогава видях следите(около 4 см). Следи по дисковете липсваха преди това.
3.Ако замръзне главния спирачен цилиндър, той е вече за боклука! Просто се спуква и си за нов.
По пътя на логиката, замръзват в този ред: накладки към дискове > спирачни апарати > цилиндърчета > тръбопроводи > каквото е останало от системата (ABS, главен спирачен цилиндър).
След като спирачката се освободи след близо 20 минути работа на двигателя, значи проблема е в коша на купето , при двигателя. Отпадат вариантите "спирачни апарати > цилиндърчета > тръбопроводи " които са далеч от двигателя. Това го правих 2 поредни дни. Колата основно стои в гараж, но в дадената ситуация бях извън града в планината.
4. memorex, За да е твърд педала няма вакуум.
Не мисля, че вакуума се влияе от отрицателните температури
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 20:51
от memorex
Да съм писал ,че вакуума се влияе от температурата/макар че се влияе/.Намеквам за други елементи които участват в спирачната система отговорни за създаване на вакуум и задържането му където е нужно.
Няма да коментирам повече в тази тема защото е нагласена .Лично мнение.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 20:52
от Hursa
► Виж съдържание
"Вакуума" е усилвател. Ако накладките не "помръдват" - то и педала няма да поддаде за да подаде хидравлична течност към всички цилиндри. Течността е практически несвиваема.

Не че съм сигурен и на мен не ми се е случвало, но има доста съвети как зимата да не се допуска замръзване на накладките при паркиране. А и как да се действа, ако все пак замръзнат.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 21:15
от zorbata
Stivans написа: ↑20 Мар 2025 20:43тръбопроводи
Там кофтито спирачна течност замръзва първо щото е малко като количество, малко сечение, а и са от някакъв "метал".
И все пак това е изключително рядко явление - самата система е добре затворена за да не прониква влага в нея. И дори при кипенето не може толкова много да се прецака.
Виж да не ти е прецакано капачето и от някъде да овлажнява тази течност.
Иначе да, сменява се на две години - АТЕ имат една "спортна" я водят и препоръчват да се сменя на 3 години.
п.п. ето и нещо от упътването:
Способност за съхранение при температури на
съхранение от –20° C до 40° C:
В оригинално затворени търговски опаковки до 5 години
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 21:17
от Stivans
memorex, Вакуум усливателя помага да се намали спирачното усилие към педала. А при мен има твърд педал и при изгасен, и запален двигател. Трябва ми вакуум да натисна и задействам спирачката. Той не ми помага да я освободя.
п.с. Какво ще рече "тази тема защото е нагласена " ? Случва ми се на 80км от най-близкото място от където може да имам някаъв сервиз и помощ. Ако за първи път се сблъскваш с подобен проблем и не знаеш как да регираш си е филм. Ако има нещо, може и на лично да не спамим.