Във въпросното видео на 1:19 минута обясняват че нямало общо с хибридите като приус, като за начало нямало съединител... били добавили 2 електромотора... нещо май топлата вода откриват
Рено хибрид
Публикувано на: 10 Мар 2025 14:05
от WoLF
То пък много роля играе съединителя в eCVT Избягват да коментират вариатора, това е притеснително за френска кола
Рено хибрид
Публикувано на: 10 Мар 2025 16:59
от gena_bs
Той вариатора е японски, вероятно. "Прославения" производител Jatco от Nissan.
Последната им версия (16) за двг бил проектиран да измине max 150000км преди основен ремонт.
Това, при положение, че караш като баба и го обслужваш на 40-50000km.
Обикновено - 90000км, ако не се пази и не се сменя маслото.
Рено хибрид
Публикувано на: 10 Мар 2025 21:52
от planetarydrive
Това при Рено е така наречената кучешка ск. кутия или кучешки зъби кутия, от спорта. Малкият елмотор прави синхронизация и превключване. Четири скорости. Напънали са се да измислят нещо различно от електромотор преди някаква ск.кутия. Управлява се много сложно и с множество соленоиди и други износващи се механизми. Превключва постоянно износващи се части, за разлика от аналога при Тойота-планетарния механизъм. Комбинират ги с напънати 1.2 турбо мотори. Не разбраха, че даунсайзингът е отживелица.
Рено хибрид
Публикувано на: 11 Мар 2025 11:08
от Hursa
До колкото се разбира от обяснението - системата е подобна на актуалния хибрид на хонда и няма вариатор. Любопитна е с тази двустепенна скоростна кутия. Даунсайзинга вече е навлязъл при хибридите и именно там има по-голям смисъл (според мен), вижте двигателите на хибридите на фолксваген, работещи по цикъл на Милър. Но в случая, казват че ще сложат какъвто евтин двигател имат, т. е. не специално адаптиран за хибрида, а това - според мен е много важно за да се проявят убедително предимствата му. И едва след това ще започнат евентуално да адаптират два двигателя за по-маломощна и по-мощна система. Но дали първия вариант ще се наложи за да има развитие. Според мен така се провали любопитната хибридна система на опел и шевролет - сложиха сравнително лаком неадаптиран двг, макар и малък, но пак доста тежък за размера си.
Рено хибрид
Публикувано на: 11 Мар 2025 11:53
от planetarydrive
Това е много стара инфолмация с това лего и формула1 гени. Както става ясно от скромните данни в нета, скоростната кутия е 4-ри степенна несинхронизирана, а вероятно силовия електромотор е с две предавки. Затова правят аналогия с Е-трон. Има спестени важни моменти в това видео. Голяма загадка се оказва тази, един вид роботизирана скоростна кутия. С безкрайно многото части е. Много съмнителна е дълговечността и. Няма никакъв аналог на този хибрид. Хонда е добре обяснен от Джон Кели и е само с един механизъм, включващ и изключващ двг към колелата при определена, висока скорост.
Рено хибрид
Публикувано на: 11 Мар 2025 13:09
от Hursa
Ами и тук е така, поне до колкото се разбира (до колкото аз го разбирам, не можах да разгледам на телефона и схемата, която показаха за кратко). Потегля и до определена скорост - работи като "последователен" хибрид, като предавателното число е сравнително голямо (за задвижващия ел двигател). След това - "включва на втора", двг се присъединява към трансмисията, като е намалено предавателното число и за електромотора (задвижващия). Като така се намаляват (относително) и неговите обороти (спрямо скоростта), съответно се намалява въртящият момент на задвижващи колела предаван от ел двигателя.
Рено хибрид
Публикувано на: 11 Мар 2025 21:49
от Hursa
Явно много съм изостанал, с години. Не бях срещал нищо за хибрида на рено. Действително бил с 4 степенна скоростна кутия за двг. Но странно - пишат и за "4 електрически предавки" и "като цяло 15 режима". Май е много по-интересна системата им от колкото си мислех, че съм "разбрал" от видеото. Любопитно и това - в ел режим пишат хибрида им се движи с до 130 км/ч за около 5 мин. (Ще трябва да се потърси още информация.)