Страница 1 от 3
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 09:33
от Mitcom
И да остави бензиновите инжектори да си се стопят и да остане само на газта като гориво? Някой правил ли го е?
Търся някой да сподели реален опит най-вече заради компютри и електроника какво става. Те не че са много нови двигатели но все пак са след 2000г
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 09:35
от dracunculus
Ами на Т25 2л (колата е на близък човек) заминаха дюзи, очевидно от газта. АГУ беше качествена. Но явно беше причината. Казаха го в 3 независими един от друг сервизи. Цена за ремонт в момента - ок. 4к. Не могат да ги рециклират, почистят и т.н. Преценяваш си сам

2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 09:58
от slowtraveler
Относно реален опит не мога да споделя, но чисто технически цялата електроника за контрол на горивото става 'излишна', защото идеята на директното впръскване е да контролира локална стехиометрична смес в определени режими (като LB двигателите), която да гори дори и когато 'не би трябвало да гори'... И в същото време да осигурява стабилно и плавно горене тогава, когато сместа би детонирала...
Като цяло - двигателя би работил, вероятно с повишени детонации и т.н... Ако е 'последна спирка' преди бракуване - може да се пробва, ама това на мен повече ми прилича на 'тунинг експеримент' отколкото на желание за нормална и безпроблемна експлоатация

2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 10:24
от Mitcom
dracunculus написа: ↑07 Мар 2025 09:35
Ами на Т25 2л (колата е на близък човек) заминаха дюзи, очевидно от газта.
Въпросът е колата продължи ли да си работи на газ и без да дава пари за нови бензинови инжектори.
Да. Какви детонации при гориво в газообразна форма, това пък от къде?
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 10:42
от Hursa
Всъщност детонациите са свързани с "газообразната форма". Но пък пропан-бутановата смес обикновено е с по-високо "октаново число". И ако "предварението" на запалването се задава коректно за различните режими не би трябвало да има проблем свързан с "детонационно горене". Пълненето е по-добро, но не би трябвало компресията при различни режими да превишава "антидетонационната" способност на пропан-бутана (според мен

, поне при двигател без "принудително пълнене"). Но тъй като колектора на такива двигатели не е оптимизиран за "предкамерно подаване на гориво" ще работи доста по-зле при такъв тунинг.
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 10:47
от slowtraveler
Не разбрах въпроса.... То винаги детонира гориво-въздушна смес (само въздух или само гориво няма да детонира

) ...
Въпросът е при какви условия - при директното впръскване е възможно условията за детониране на 'обичайна смес' да са настъпили, но поради липса на гориво - да няма детонация. А когато трябва да започне горенето - дюзата на порцийки да започне да добавя гориво поддържайки горенето на такава смес, която не детонира...
Тези двигатели с директно впръскване не са ли с по-висока компресия (доближавайки се до дизелаците?)...
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 10:55
от Hursa
Не, не са (с по-висока компресия са (май не винаги) но не и така висока). Все пак детонационното изгаряне си е много по различно от възпламеняването и изгарянето на сместа. Особено при бензиновите двигатели. Дори при бензиновите двигатели с висока компресия и със самовъзпламеняване - не може да се говори за детонационно изгаряне (поне до колкото знам - то пак започва от определени точки в горивната камера и се разпространява като "фронт" на изгарянето, но скоростта е по-висока).
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 10:59
от slowtraveler
Имах предвид, че условията за детонационно горене рязко се приближават при малко по-висока компресия... Това е и ограничението (стандартна компресия за атмосферките, и понижена - за турбо двигателите - за да има еднакво крайно налягане и температура при сгъстяване), което бива прескачано с директното впръскване... В противен случай самозапалването е свързано и с детонация...
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 12:01
от dracunculus
Mitkom написа: ↑07 Мар 2025 09:58
Въпросът е колата продължи ли да си работи на газ и без да дава пари за нови бензинови инжектори
Не, не стана. Прекъсва, губи мощност. Бе бракувана
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 12:18
от max-2
Пуснете и 10 процента газ през входящия въздух да видим дали ще се справи.
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 12:34
от ufer
Ако по колата може да се експериментира, аз бих пробвал този вариант с 10-те % газ, но с обикновена газова и някои допълнителни неща, които изискват предварително проучване. 1. Дали може да се променя ъгълът на запалване (вероятно софтуерно) и 2. Има ли възможност да се рационализира нещо механично около дросела (подобие на "смукач" за студен старт през зимата). Обичам експериментите и съм правил мотор да пали директно на газ при -25 гр. и предварение на искрата около 20 градуса...

2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 12:35
от Hursa
slowtraveler написа: ↑07 Мар 2025 10:59
Имах предвид, че условията за детонационно горене рязко се приближават при малко по-висока компресия
Има самовъзпламеняване и изгаряне в целия обем на цялото количество гориво - това не трябва да се допуска - защото налягането нараства рязко и енергията се губи, реализира се в деформации на конструкционните елементи. (И в случая няма да се получи, не е достатъчно високо налягането при такта на компресия в този двигател за да се самовъзпламени пропан-бутана, а и бензина, ако не е с по-ниско октаново число, при нито един от режимите, според мен.)
В случая с бензиновите двигатели с директно впръскване това не трябва да се допуска.
Вижте как е при дизелите - не се възпламенява цялата порция гориво, а само частта изпарено гориво около разпръснатите капки. Съответно при "комън рейл" се впръсква горивото на порции, разпръскването е много по фино, капките са с много по-малка маса,съответно с много по голяма повърхност - но се впръсква сравнително малка порция от която започва горенето и вече в това горене се впръскват останалите "порции" гориво. Така че няма изгаряне на голяма порция гориво в обема на "камерата".
При бензина изпарението е много по-интензивно. И поне в двигателите с директно впръскване - самозапалване не е допустимо (тези двигатели с много висока компресия са друг клас (забравих как се наричаха), но и при тях не е изгарянето организирано, като при дизеловите). В случая става дума за двигател с директно впръскване, но с "принудително" запалване. При "пълен" товар - се впръсква съответно по-голямо количество гориво (защото и въздуха е повече) и впръскването започва, та и завършва още на такта на "всмукване", за да се хомогенизира сместа и горивото да се изпари възможно най-пълно. Същото, когато натоварването е по-ниско - впръскването е пак възможно най-рано - сместа е бедна, но над прага на запалване. И само при много ниско натоварване и сравнително ниски до средни обороти - горивото се впръсква така, че да се образува горивна смес около центъра на горивната камера и около свещта. Само тогава впръскването е при такта на компресиране в периода преди подаване на искрата. При нито един режим не е желателно да има "изгаряне в обема" и само запалване, а изгаряне инициирано от свещта и разпространяващо се по обема на камерата, като "фронт на изгаряне". Но този тип различна организация на изгарянето не знам дали се прилага в от всички производители, защото изисква и по-различни катализатори, както и специфична конфигурация на горивната камера и челата на буталата, та и на разположението и конфигурацията на дюзите. (А детонационното горене при бензиновите автомобили, каквото се разбира, като такова при тях, не е желателно - то минава през няколко етапа с първоначално образуване на "прекиси" в горивната смес, като при този процес дори не се стига до "пълно изгаряне", а само частично с образуване на много радикали на въглеводороди, въглероден окис и др., но това е цяла теория, която само съм чел и едва ли съм разбрал добре.)
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 13:27
от slowtraveler
Така е... Точно тези особености имах предвид като 'лични притеснения' в това да се остави ДВГ, конструиран за директно впръскване да работи с 'натурално хомогенизирана горивна смес'

2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 13:57
от Hursa
Дали този двигател обаче може да работи при подобно "послойно смесообразуване" ("стратифицирано впръскване" го наричат още). Защото, това което съм чел е за горивните системи на бош. За бензинови двигатели с "искрово" запалване и директно впръскване.
И това впръскване прилагат само при не високо натоварване, до около средни обороти (- като всъщност двигателя работи в подобни режими повечето време, просто защото при нормална експлоатация много рядко е необходима голяма мощност и обикновено е необходима за кратко време). Като тогава налягането в тези двигатели не е по-високо, всъщност е дори по-ниско отколкото при режимите при които се подава сместа така, че да се хомогенизира - при по-високи натоварвания.
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 07 Мар 2025 16:02
от gena_bs
Позаинтересувайте се какви са газовите инсталации на Hyundai/ KIA.
Имат от много години заводски модификации с единствено гориво газ течна фаза - LPi .
Даже нямат резервоар за бензин.
Какви са цените на инсталациите - нямам идея. Предполагам "хубави".
https://www.google.com/search?q=LPi+hyu ... s-wiz-serp