Страница 1 от 3

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 03 Мар 2025 19:00
от IvoDimitrov
Здравейте на всички. Имам проблем който сам не мога да се справя. Тойотата е Аурис 2017 година турбо 1.2 двигател бензин. От известно време имам прекъсване при студен двигател когато подавам газ и влезе над 2000 оборота. След като загрее всичко се оправя. Това ме доведе до мисълта да сменя свещи но уви проблема остана. След което замерих и бобините, но и там всичко е на ред. Имам два скенера за откриване на грешки но на никой не открива грешка. Днес отново я закачих да видя на живо стойности но не са ми ясни много какво трябва показва. Но вече започвам да си мисля че е някой датчик за въздух или ламбда сонда. Но да не говоря на изуст. За това ще ви приложа снимки и се надявам някой да е запознат и да може да помогне благодаря предварително..

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 03 Мар 2025 19:22
от mapamop
Имаш "забив" на 2000 оборота и нагоре, и даваш живи данни на празен ход при ~700-800. Да беше се опитал да свалиш данни с тоя (вероятно) ELM327 при тези обороти на които имаш проблем.
Като бягам се задъхвам и ми прилошава, но ето ви данни както си лежа в леглото, където нямам такива проблеми. Къде ми е проблема?!

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 03 Мар 2025 19:58
от IvoDimitrov
Да разбирам какво имате впредвид, но на мен ми е интересно точно тези редове, който са във синьо на снимките това ме доведе на мисълта че има проблем със въздуха, но добре утре сутринта ще направя замерване на среден двигател

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 03 Мар 2025 22:48
от WoLF
Няма какво да се чудиш - на студен двигател не играят роля лабдите (почти цитат от таратора е даже tooth.gif )
Върни се с нещо използваемо :thumbsup:

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 05 Мар 2025 18:13
от batececo
Да не би да е LSPI?

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 05 Мар 2025 18:44
от mapamop
batececo, от investor.bg да четеш статии за автомобили, граничи със това да четеш за медицина от бг-мама. Може и да е вярно, ама в повечето случаи е зле преведен препис, от някой подобно посредствен сайт.
Имам няколко въпроса след тази статия:
- Как да разбера че ми е грешно маслото, като е сменено с такова каквото пише в книжката?
- Каква е ролята на knock sensor-a във двигателите (примерно) след 2000 година? Без изключение за бензиновите, вероятно и дизелите го имат.
- Как стандартизиран (евентуално и контролиран, дори на нашия келяв пазар) бензин, се запалва предварително, или не се изпарява?
Избягвайте дълги периоди на шофиране с ниски обороти особено при по-студено време, тъй като това може да допринесе за LSPI.
Не знаех че на мотора не му е добре да е на ниски обороти, когато е студен. От утре започвам да го ръчкам с мръсна газ до 3500-5000 оборота да не прави LSPI... tooth.gif

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 05 Мар 2025 20:35
от Hursa
Статията е зле написана, но може би не трябва така да се отрича проблема. Ще е интересно да се разгледа по-подробно от други източници. Но дали има отношение към случая - не мисля. Питащия пише за прекъсване, а така нареченото "LSPI" - свързват с детонации.

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 05 Мар 2025 21:02
от mapamop
Аз мисля че акустичния датчик (knock sensor) е точно за тази цел - за откриване на преждевременната детонация в цилиндирите. Резултатите са че се подава сигнал към горивния компютър (ECM/ECU) да промени(обедни) горивната смес, за се предотврати на следващият горивен цикъл преждевременната детонация. Другият видим ефект е мисля увеличението на броячите за misfire/пропуски в запалването (тук може и да греша). Но това мисля че няма отношение към оплакванията в първото мнение. Над 2000 оборота е логично да се включва турбината и там вероятно нещо се случва - засмуква неотчетен въздух по турбо-пътища, турбината има някакъв проблем. Предвид на отрицателните корекции поне от снимките по-горе, се предполага да няма излишен въздух когато турбината не работи. Ако имаше паразитен въздух корекциите щяха да клонят към плюсови стойности (или поне в повечето случаи). Не знам колко е нормалната стойност на предварението на запалването - трябва да се рови в сервизното ръководство за референтните стойности на този двигател. На моят го дават нормално ъгъла на предварението на запалването (Ignition timing advance) да "плува" между 10 и 19 градуса по спомен. По снимките горе е 6-7 и ми се вижда малко, но това нищо не значи, предвид че ги сверявам с моят двигател, който няма нищо или почти нищо общо.
Отделно че е много препоръчително диагностиката да не се прави със ELM327...

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 05 Мар 2025 21:41
от Hursa
► Виж съдържание
mapamop написа: 05 Мар 2025 21:02 Над 2000 оборота е логично да се включва турбината и там вероятно нещо се случва
Турбината се "включва" много по-рано. Турбокомпресора си "работи", просто ефекта от него е осезаем над определени обороти (и натоварване на ДВГ). В случая вижте характеристиката "Въртящ момент 185 Нм @ 1500-4000 об/мин" т. е. и под 1500 оборота компресора вече осезаемо е повишил налягането в колектора (но това при "пълно" натоварване) и въртящият момент нараства "стръмно" до "максимума" си. Къде е датчика за температура на "входящия въздух"?

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 06 Мар 2025 08:30
от gena_bs
Обикновено - в MAF сензора или във входящия колектор.
Зависи от конкретния тип двг и инженерните решения.

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 06 Мар 2025 08:35
от Hursa
Така и аз знам. Защо тогава показва такава температура.
Ако е след компресора (макар, че в случая е на празен ход), ако е след егр ("турбинираните" бензинови обикновено нямат) - разбираемо.

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 06 Мар 2025 09:57
от mapamop
Hursa написа: 06 Мар 2025 08:35 Защо тогава показва такава температура
Ако тръбата за засмукване на въздух преди филтъра е зад левия фар или някъде из коша на мотора, е нормално. Засмуква стоплен въздух от двигателя. Малко или много под капака си е относително затворено пространство, и предвид че данните са от празен ход на място, за мен е нормално да показва такава температура на входящия въздух. И при мен на около -2 до -10 градуса съм виждал плюсови температури на входящия въздух, но трябва двигателя да е загрял.

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 06 Мар 2025 11:32
от Hursa
За това не бях мислил. И ако теста е правен в подземен гараж, може smile.gif

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 06 Мар 2025 13:51
от gena_bs
Аз чакам някакви, евентуално, адекватни данни.
Да гадаем къде е правен тестът, ама дали капакът е бил отворен, каква е температурата на маслото и охлаждащата течност при тези показания и т.н. е безсмислено.
Ако и четецът на грешки е от серията ELM327, няма да можем да познаем причината/ -те.

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Публикувано на: 06 Мар 2025 15:38
от mapamop
gena_bs написа: 06 Мар 2025 13:51 охлаждащата течност
Така като гледам всичките картинки са на загрят двигател. Антифриза навсякъде е над 85 градуса. От там и тия 34 на въдуха са очаквани за мен. За температурата на маслото май почти няма Тойотски двигатели да я показват на диагностика - заменили са датчика с математически изчисления.