Страница 1 от 2

Avensis T25 2.0 1AZ-FSE D4S 147HP 2003 - Върти, но не пали ?

Публикувано на: 02 Мар 2025 02:34
от IvanDin
Здравейте скъпи съфорумници и честита Баба Марта!

Ще бъда кратък и максимално изчерпателен, а именно:
Авенсис т25/2.0 - 147к.с (бензин с директно впръскване) 2003г. / 300 000+ км.
При никакви промени (смени на части) една сутрин (около -3 градуса), реши че няма да запали. Колкото и да върти стартера - нищо не се случва, дори не мъцва да подпали. Запали с дърпане от втори опит.
От няколко дни преди това ми направи впечатление, че сутрин пали по - трудно (около 5 секунди) - стартера върти и тогава запалва, като при всеки следващ опит през деня - пали нормално, в рамките на 1 - 2 секунди. Проверихме свещите (иридиеви на 15 000 км) бяха в приемливо състояние.
Всичко е наред цялата седмица - сутрин пали с 5 секунди закъснение, през деня - без грешка. Автомобилът върви чудесно, оборотите са стабилни и има мощност, както винаги е била. Прибирам се от пътуване - вкарвам я в автомивката и след това не може да запали. С дърпане - няма грешка - пали незабавно.
Закачихме я на 2 различни диагностики - няма регистрирани грешки или отклонения в допустимите стойности (или там каквото гледат диагностиците).
Единият се съмняваше в стартера - дали, освен че върти, подава достатъчно ток към свещите, но предвид че е избирателно запалването - как може веднъж да подава ток, веднъж да не подава?
Най - неприятно от всичко това е, че състоянието е непостоянно. Може да се случи веднъж на 20 старта, може и да не се случи изобщо.

Четох подобни теми, но не намерих подобен случай.

Ще се радвам на съвет, благодаря!
Поздрави!

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 02 Мар 2025 08:21
от gena_bs
Акумулатор, маса, живи данни, lambda, свещи, компресия - в този ред.
Случайно да сте мили двг?

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 02 Мар 2025 09:14
от WoLF
Честита Баба Марта! Допълнителни имобилайзери да има слагани?

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 02 Мар 2025 09:37
от mapamop
Връща горивото в резервоара. Като запали след непаленето оборотите нестабилни ли са в първите 1 до 5 минути?
Тоя мотор страда от регулатор и датчик за налягане на горивото. Прочети как се диагностицират.
Ламбда сондите не пеят в хора на студен двигател и по време на запалването. Спести си е началото 1200 лева за 4 сонди.

Газ има ли? Ако да - и обичайните мизерии причинени от газта.

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 02 Мар 2025 10:07
от IvanDin
Здравейте и благодаря за бързите отговори, започвам поредно:

"Акумулатор, маса, живи данни, lambda, свещи, компресия - в този ред. - ще я закарам на трети диагностик, който да прегледа по - подробно споменатите.
Случайно да сте мили двг?"- никога, откакто съм собственик (5 години)не е мито нищо под капака.
WoLF написа: 02 Мар 2025 09:14 Честита Баба Марта! Допълнителни имобилайзери да има слагани?
- не ми е известно да има такива. И ако има, как мога да разбера?

"Връща горивото в резервоара. Като запали след непаленето оборотите нестабилни ли са в първите 1 до 5 минути? - не съм се замислял, може да има нещо такова.
Тоя мотор страда от регулатор и датчик за налягане на горивото. Прочети как се диагностицират. - това ще го пробвам.
Ламбда сондите не пеят в хора на студен двигател и по време на запалването. Спести си е началото 1200 лева за 4 сонди. - горните две са сменяни преди 30 Хил. Км. - докато е кола едва ли ще ги сменя отново. Долните отчитат грешка понякога, но катализатора е за пенсиониране вече и не му обръщам много внимание.
Газ има ли? Ако да - и обичайните мизерии причинени от газта." Няма

Благодаря на всички ви, ако има раздвижване ще споделя.
Междувременно, да не спираме и други съфорумници да дават предложения.
Поздрави!

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 02 Мар 2025 15:16
от IvanDin
Здравейте,

По последни данни във връзка с бензина:
Налягане при запалване 105 bar//10,5MPa.

Не знам дали това е добра стойност?

Поздрави!

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 02 Мар 2025 15:44
от mapamop
IvanDin написа: 02 Мар 2025 10:07 Долните отчитат грешка понякога, но катализатора е за пенсиониране вече и не му обръщам много внимание.
И двете ли? Ако са еднакви си вземи една и я завърти по двете банки да видиш промяната. И аз лятото мислех че няма нужда да сменя втората сонда на Корола - Версото от подписа, и смених само първата. Но веднага след смяната на първата сонда ми светна грешка за неефективен катализатор. Смених и втората и всичко се кротна.

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 02 Мар 2025 15:46
от mapamop
mapamop написа: 02 Мар 2025 15:44 Налягане при запалване
Виж в сервизното колко е референтното налягане.
Тая стойност откъде дойде? Манометър или диагностика? Средна, моментна или статична е докато работи мотора?

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 21 Мар 2025 10:42
от IvanDin
Здравейте колеги!

Малко се забавих с отговора, но още случаят не е приключен напълно.
Монтирахме манометър на маркуча от задната помпа. Докато колата работи на място - променя динамично стойността в доста бърз порядък, но при подаване на газ и в движение при шофиране - налягането е константно - 3 бара.
Интересно е, че сутрин - налягането на маркуча при манометъра е 0 бара.(Не го махахме, за да видим какво става).
Между другото - демонтирахме от помпата за високото налягане едно като тръбичка с 2 о пръстена и единият беше много износен - сменихме го и върнахме компонента в помпата отново.

При опит за палене, автомобилът пали с няколко оборота 2-3 секунди (не би следвало да е така) и налягането на задната помпа отново влиза в норма.

Има ли причина налягането да е 0 бара при престой или това е нормално?

Поздрави,
Иван

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 21 Мар 2025 22:59
от vfr800
Сутрин пробвайте да пръснете малко стартов спрей/етер преди дросела докато върти на стартер. Ако запали значи налягането е ниско в горивната система. Вероятна причина, твърде ниски обороти на коляновия вал - стартер/слаб акумулатор или много малко вероятно , но не невъзможно помпа високо налягане.

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 21 Мар 2025 23:46
от mapamop
Виж си горивопроводите, гумени уплътнения на капачката, бързи връзки ако са пипани, вентилацията на резервоара.
И моята до преди месец не палеше само първият път след като е спала цяла нощ. Дръпнах си от моргата друга капачка и всичко се кротна. Оня ден открих къде се е спукало уплътнението на капачката. Дърпала е въздух и успява да изпразни бензина от тръбата като спи цяла нощ пред блока.

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 23 Мар 2025 16:24
от IvanDin
Здравейте колеги!

Всичко щеше да е чудесно, но циркът не свършва тук. :D
Колата пали чудесно, но след 10 мин работа на място и температура на двигателя около 60 градуса (предполагам), стрелката е на 1/3 от цялото, започна да тресе, оборотите спаднаха под 500 и изгасна. След поредица от опити за палене, запалва тресейки и гасне след 2 секунди.
Грешки на компютъра P0191 и P0192.

Някакви идеи?

Поздрави!

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 23 Мар 2025 16:37
от memorex
20201224_145936_.thumb.jpg.5bb6778f72d6b31d161479b410aeceb7.jpg
20201224_145936_.thumb.jpg.5bb6778f72d6b31d161479b410aeceb7.jpg (19.07 KiB) Преглеждано 3305 пъти

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 23 Мар 2025 18:55
от IvanDin
Благодаря за снимката, но това как да го разбирам?

Цялата част, уплътнението вътре, червения пръстен или друго?

Поздрави!

Върти, но не пали - що е то?

Публикувано на: 23 Мар 2025 18:58
от memorex
Моля да проявите малко разбиране.
Пробвайте да смените "О" пръстена .