Страница 1 от 4
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 17 Фев 2025 16:45
от Bat Jorko
Привет,
Възможно ли е поради някаква причина нагревателя на задното стъкло да работи по-слабо? Изключвам възможността защото е по-студено, например. В много по-студено време изчистваше съклото от запотяване, сега не можа, независимо че го оставих докато не изключи автоматично. ... Все едно работи на по-малка мощност.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 17 Фев 2025 17:41
от Hursa
► Виж съдържание
Може би частично закъсване на нагревателната лента. Може и трудно да се забележи. (Проверете и връзките, но по-скоро е лентата, според мен.) Ако е това, може да се възстанови.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 17 Фев 2025 18:17
от zorbata
Bat Jorko написа: ↑17 Фев 2025 16:45
Възможно ли е поради някаква причина нагревателя на задното стъкло да работи по-слабо?
Причината може да е слаба връзка извън нагревателя обикновено е нулата. Може и реле да има и там да е проблема.
Лентата е вид съпротивление и ако някоя се прекъсне то става по-малко(съпротивлението) и съответно нагрява повече и по-бързо.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 17 Фев 2025 18:23
от mapamop
Клеясали са обувките на захранването от инсталацията към стъклото. Режат се, кербоват се нови и чао. Филма е игран, с условието че работят очевидно всички ленти.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 17 Фев 2025 18:32
от Hursa
Ако се закъса лентата - се получава местно съпротивление и тока намалява. Но действително - там са много паралелни, а не знам, дали може да е закъсана "колекторната".
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 17 Фев 2025 18:39
от mapamop
Hursa, по-скоро философстваш и фантазираш.
На всичките 15+ годишни коли които са ми минавали през ръцете, обувките са със зелено-черен окис, и охлабени. Това с отлепената метална шина е, ако е имало някаква интервенция в района, и пак някой трябва много да е нахалствал.
Може и включващото реле да му е заминала котвата, ама това не знам кога и как се случва.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 17 Фев 2025 19:02
от Hursa
► Виж съдържание
mapamop написа: ↑17 Фев 2025 18:39
обувките са със зелено-черен окис, и охлабени
Да, това е много по вероятно.

Сорри.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 17 Фев 2025 20:09
от zorbata
Hursa написа: ↑17 Фев 2025 18:32
Ако се закъса лентата - се получава местно съпротивление и тока намалява.
Закъса ли се лентата съпротивлението намалява и тока, щото е същия(даже може да стане и повече), я прекъсва.
По-"дебелите" "жици" понасят повече ток.

Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 17 Фев 2025 20:19
от Hursa
► Виж съдържание
Когато се закъсат - в мястото на закъсване е тънък - съпротивлението на проводника се увеличава.

Защо прогаря обикновено в мястото където се "закъсва".
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 18 Фев 2025 08:11
от FearSoft
► Виж съдържание
Много интересна дума - закъсва. Не бях я чувал... Или поне не в този смисъл.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 18 Фев 2025 09:43
от Hursa
► Виж съдържание
Измислете по-хубава - която да изразява намаляване напречното сечение на нанесените на стъклото "нагревателни" ленти.

Но любопитното е "защо обикновено проводника се стапя в мястото, където е повреден". На колегата вече отговориха, а и той вероятно е решил проблема и зачезна.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 18 Фев 2025 13:23
от Bat Jorko
Благодаря на всички, които дадоха мнение. Ще проверя състоянието на клемите и евентуално релето. На първо четене нямам прекъсната лента.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 18 Фев 2025 17:05
от peterhr
Колко е мощността на нагревателя на стъклото?
Ако е 150Вт (примерно) и има лош контакт, то това място ще се нагрява и ще стане по-голяма беля: или ще прекъсне изцяло контакта или ще грее и стопи нещо друго.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 18 Фев 2025 18:58
от zorbata
Hursa написа: ↑18 Фев 2025 09:43
Но любопитното е "защо обикновено проводника се стапя в мястото, където е повреден".
Защото сечението намалява!
Вземете една батерия от 1,5V от тънко алуминиево фолио и си нарежете лентички с различна ширина - експериментирайте коя първа ще изгори.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 18 Фев 2025 19:06
от Hursa
Защо тънката изгаря? Съпротивлението и е по голямо - вижте как се определя съпротивлението - колкото е по-голямо сечението на проводника, толкова е по-малко съпротивлението. А след като съпротивлението е по-голямо, следователно тока е по-малък. Изгаря, защото нагряването му зависи от съпротивлението, освен от тока (по закона на Джаул-Ленц), но зависи и от разсейваната енергия - а проводника с по-голяма повърхност, разсейва повече енергия.