Страница 1 от 2

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 03 Фев 2025 18:21
от celeron_7000
След техническо обслужване тип Б на 30000 км, забелязах следния проблем. При спускане на планински проходи или при каране по наклон (без да се натоварва двигателят), температурата на охладителната течност започва да флуктуира- спада до около 1/3 и бързо се вдига до средата при натоварване. Ако двигателят не се натоварва за кратко, спада само с няколко позиции (не е стрелка, таблото е дигитално). Не съм забелязал проблеми с парното, а въпросните колебания са при външна температура между -2 и +8 градуса. Преди обслужването, както всяка бензинова Тойота, която съм имал, температурата на охл. течност се забиваше в средата и не мърдаше, независимо от натовареността на двигателя, наклона на пътя, външната температура и т.н. Така беше и с тази кола до въпросното обслужване (трябва да са сменени масло на двигателя, раздатъчна кутия, диференциал, спир. течност, възд. и поленов филтри). Колкото и странно да звучи, във форумите прочетох за още два случая с бензинови тойоти от новата генерация двигатели - Dynamic Force - със същия проблем след същото обслужване. Термостатът на тези двигатели е електронен (електрически), водната помпа също. Колата е гаранционна и ще се обърна към сервиза. Въпросът ми е дали някой друг е имал подобен проблем. Автомобилът е RAV4 2023 2.0 CVT AWD.

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 03 Фев 2025 19:30
от memorex
Типично за повечето автомобили идващи от поточната линия е ,че не идват с охлаждаща система която е обезвъздушена както трябва и се налага следене и доливане на охл.течност.Това при обслужването би трябвало да е проверено.Логиката на охлаждащата система и управлението на охл.помпа явно са причината за вашето притеснение ,но какво е електронен термостат не знам .Дано някой колега с опит разясни.

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 03 Фев 2025 19:36
от max-2
Термостата може да се отвори предварително, т.е. ако натовариш двигателя подгрява термостата с реотан и осигурява голям поток на охлаждане на цилиндрите.

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 03 Фев 2025 20:02
от celeron_7000
Да добавя, че нивото на антифриз в разширителния съд е нормално, непроменено.

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 03 Фев 2025 21:17
от memorex

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 03 Фев 2025 21:27
от celeron_7000
Да, чист бензин е.

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 03 Фев 2025 21:46
от planetarydrive
Не бих си помислил, че това е проблем. Случва се и на Тойота стари бензини и по-нови. Напълно нормално е да падне температурата при спускане, защото при принудителен празен ход, над определени обороти-1500-2000, се изключва подаването на гориво. Даже и отоплението намалява чувствително. Така е при всички едновремешни и по-нови. Начин да се запази температурата е спускане на нулева предавка, но не е за препоръчване.

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 03 Фев 2025 22:22
от celeron_7000
Възможно е, но съм сигурен, че до
30000 км не правеше така. Преди, като вдигнеше до средата, не мърдаше от там (през зимата и лятото).

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 04 Фев 2025 11:29
от peterhr
При обслужването, правили ли са някакъв софтуерен ъпдейт?

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 04 Фев 2025 11:38
от Hursa
При спуск - обръщали ли сте внимание, какви обороти поддържа. Можете ли да зададете принудително - по интензивна "моторна спирачка" - имитация на предавки има ли.

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 04 Фев 2025 12:31
от celeron_7000
При най-драстичния спад до 1/3, тъй като беше силно заснежен 20 км стръмен участък, спусках на ръчен режим, но не съм гледал обороти. CVT-то поддържа ниски обороти по принцип. За ъпдейт - не е упоменато никъде да е правен, но определено съвпада с обслужването.

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 04 Фев 2025 12:54
от Hursa
Може и да е просто съчетание на обстоятелства - "двигателна спирачка" при достатъчно стръмен спуск (с изключване подаването на гориво), по студено време и поради това по-интензивно охлаждане на цилиндрите от въздуха, постъпващ в тях. Но може и да е усъвършенстван режима на "двигателна спирачка" при ъпдейт. При ръчен режим - може би сте поддържали по-интензивна "двигателна спирачка" с по-високи обороти (по-ниска "предавка").

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 04 Фев 2025 12:56
от r34c7
Струва ми се нормално при дълго спускане, ако си държиш парното на 23-24 градуса да падне температурата на антифриза, особено при ниска външна температура. По един от редовните ми маршрути има 3км сериозно спускане на входа на населено място...мога да ти кажа, че ВСЯКА една кола ми е изстивала там, стига да е под -3/-4 външна.

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 04 Фев 2025 13:23
от celeron_7000
Външната температура беше около 0 градуса при спускането. Тогава за първи път забелязах, че има отрицателна динамика на показателя на температурата при спускане. От тогава започнах да се взирам и се превърна в тенденция - дори при незначително спускане и "галене на газта" при положителна външна температура, температурата си спада с няколко пункта (не е до 1/3) и после бързо се възстановява с помощта на леко натоварване. Не флуктуираше преди - факт.

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Публикувано на: 04 Фев 2025 13:31
от TATI
Щом е гаранционна, отиваш при дилъра, закача се диагностиката и се вижда какви са отклоненията, които дава на живи данни - елементарно.
Тука, всеки който пише ще ти даде различен прочит на това, което е чувал, виждал, прочел!