Страница 1 от 24

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 23 Яну 2025 09:53
от centil
За да няма спам и предупреждения в другите теми, то нека тук да обсъждаме и сравняваме какво предлагат Toyota и нейните конкуренти. Причината за темата е този пост
Мирослав Петков написа: 22 Яну 2025 20:39 Сравнявам с аналогични автомобили като размери и мощност с бензинови агрегати на Кия, Хюндай, WV, Хонда, Мазда и др
Тойота не предлага почти ,само бензинови агрегати. И като сложиш на кантара интериора от миналия век и лошото обезшумяване и чайника прелива!
В дугата тема за RAV PHEV , са продали ниското ниво без електрически багажник. Говорим за кола 98хил лева, при другите марки тази екстра започва да липсва когато парите паднат под 70хил лева!!!!!
Понеже в предишен пост в темата ставаше дума за хибридите на Тойота, то нека да проверим кой-какво предлага и за каква цена.

Най-малкия хибрид на Тойота - Yaris 1,5 Хибрид 116 к.с., ниво Chic е 46 065,50 лв.
Кия не предлага алтернатива - Picanto е малък, а Picanto 1,2i AMT е само 79кс.
Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 к.с. 7DCT е "само" 100кс и аналогичното ниво Comfort е с цена 47 400 лв, а сензора за дъжд е в пакет с цена 2000лв.
VW Polo Life 1.0 TSI OPF DSG 115кс е адекватна алтернатива. Цената му от брошурата е 49 227лв. ACC е в пакет с цена 1 666, дори обикновения темпомат е допълнителни 397лв, камера при движение на заден ход още 529лв, сензор за дъжд в отделен пакет за 290лв, безконтактно заключване е 706лв. И т.н.
Хонда Jazz Elegance 1.5 i-MMD Hybrid започва с цена от 53 990лв.
Мазда 2 хибрид на практика е Yaris.. А бензиновата Мазда 2 e-Skyactiv G Mazda M Hybrid 115кс Exclusive-line е 40.890лв., но не се предлага с автоматична скоростна кутия.

След това е Yaris Cross Light 1,5 Хибрид 116 к.с за 48 490 лв.
Kia Stonic 1,0T Comfort Aut 100кс е 43 950 лв. Климатик, вместо климатроник.. Дори Executive нивото е само с еднозонов климатроник, но предлага дори в ниво Comfort заден парктроник и камера с динамично навигиране. Трябва да се признае, че е много добър конкурент на Yaris Cross.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDI 100 к.с. 7DCT Comfort 46 900 лв, а сензора за дъжд е в пакет с цена 2000лв.
VW Taigo 1.0 TSI OPF DSG Life e 48 898лв. Предлага серийно LED-фарове, алуминиеви джанти и тонирани термоизолационни задно и странични стъкла, но радио "Ready 2 Discover", 6 високоговорителя е 909лв, камера при движение на заден ход "Rear View" е 537лв, сензор за дъжд в отделен пакет за 293лв и т.н.
Мазда и Хонда не предлагат автомобили в този клас, като може би Jazz е между Yaris и Yaris Cross.

Сега нямам време да продължа със сравнението на:
Corolla хечбек - Ceed - i30 - Golf - Mazda 3 хечбек
Corolla - ProCeed - i30 Fastback - Mazda 3 Fastback - Civic
Corolla Touring Sports - Ceed SW - i30 Wagon - Golf Variant
Corolla Cross - XCeed - KONA - Tiguan - CX-30 - HR-V
RAV4 - Sportage - Tucson - Tayron - CX-60 - CR-V

Би било интересно да се добавят и моделите на Skoda (понеже използват същите платформи като на VW, но са по-евтини) и френските производители.

Ако сравняваме модели с еднакво (доколкото е възможно) оборудване и екстри, то не мисля, че Тойота се представя зле при съпоставка на цена-продукт, особено ако се добави и надеждност като фактор.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 10:18
от stangenov
Когато гледах преди няколко месеца за нова хибридна кола, в листата ми бяха:
Toyota CHR - ниво Premier Edition 2.0 FWD
Kia Niro - GT line (беше с по-слаб бензинов мотор, но е с повече екстри (примерно обдухване на седалките) и с по-голяма батерия 1.36кв/ч срещу 1кв/ч на Тойота-та, както и с 8к по-ниска цена от на турската японка)
Hundai Kona - доста по-евтина, подобна на Ниро-то като екстри.
Като цяло се спрях на CHR-а и вече от седмица се наслаждаваме на колата. Лично аз бях за Ниро-то, но жената каза и ние решихме :)

Аналога на Yaris-a беше Kia Rio , но корейците спряха производството на модела, защото беше пряка конкуренция на Ceed-a им. Това беше най-големият компактен хеджбек с дължина 4 метра и 6 см. (Това беше предната ами кола купена от Киа България през 2020та. Единственото разочарование беше вибрациите в купето от 3 цилиндровият мотор.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 10:31
от max-2
Хибридното задвижване на тойота няма аналог.
Бензиновите двигатели са най-добри от гореизброените марки. От там нататък на който не са му важни агрегатите може да избира купета и окачвания както си пожелае.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 10:47
от Митхат
Това за бензиновите мотори на хибридите е....минало.
2.0 моторът с код....M20A-FXS 9 .....пълни картера с бензин,и Тойота го знаят и казват до 35 мм над макса е все още Ок.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 10:54
от stangenov
Че то това с бензина в картера е релевантно за всички двигатели с директно впръскване, и на предните ми две нови коли, зимата си вдигаше нивото на масло като се караше на кратки разстояния.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 12:28
от Hursa
Има нещо при хибридната система с двулитровия двигател. При старта бяха обявили мощност на системата 177 кс. После започнаха да пишат, че е 180 кс, след това "го направиха" 184. Уж "ъпгрейднаха" системата, дори започнаха да пишат за "5 поколение" и го рекламираха, като 196 кс. От тази година пак "стана" 182 кс - преквалифицираха го на "6-то поколение" може би. smile.gif На фона на големите скандали с фалшификации от страна на тойота, включително с фалшифициране данните за мощността - какво трябва да мислим.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 12:44
от gerito_jp
Имам два закупени Яриса по 25к приблизително. Добавянето на хибрид оскъпи значително цената на Яриса /дори преди инфлацията/, не обсъждаме, че потенциално след 10+ години и смяна на батерията 5к. Двата Яриса са стари 2008 и 2018, но са перли. Предполагам, че и хибридните ще са надеждни. Не бих купила нов заради цената, не заради друго. Корола Кросът също в хибриден вариант в България е 64К най-евтиния модел. Мисля, че Шкода и Дачия бият на Българския пазар с това, че предлагат не-хибридни автомобили на много добри цени. Надявам се Корола Кросът да го пуснат в бензинов двигател 2.0 за Бг пазара без хибрид. Виждам го на японския сайт... Итаче май Ярис Кросът е доста продаван в Европа

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 12:50
от stangenov
Не знам дали сте обърнали внимание, но поне за CHR махат двулитровият двигател. Оставят го само за GR Sport и за плъгин хибрида. В последната ценова листа на нашите дилъри вече е само до изчерпване на количествата. Може би аз съм е "набутал" с един от последните произведени двулитрови Premiere edition. :D

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 13:00
от Hursa
Двулитровия хибрид го махнаха май вече от две години при корола, предлагат го при това което наричат "туринг" "спорт" - тойота, корола, та и комби, че и "спорт" само по себе си звучи смешно.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 14:35
от max-2
Тази зима и на мен ми вдигна нивото с 5 мм. Камри 2.5 хибрид. Това 35 мм не е ли прекалено? Кой го е казал? Мисля да метна едно масло до края на пролетта и после още едно за лятото.
Преди не е съавало така. Сега имах 1 месец с 2 пътувания на ден по 7 800 метра.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 14:41
от stangenov
В книжката ми пише това:

Повишаване нивото на двигателно масло
Ако автомобилът често се шофира без загряване
на двигателя, влагата, причинена от кондензи-
рането на роса в двигателя или гориво, което не
е отработено, се смесват с двигателното масло,
водещо до покачване нивото на двигателното
масло.
Това не е неизправност.
Например, двигателят трудно загрява в описаните
по-долу ситуации:
Когато шофирате на близко разстояние.
Когато шофирате с ниска скорост
Когато външната температура е ниска.
Когато проверявате двигателното масло не забра-
вяйте да загреете двигателя. Ако нивото на двига-
телното масло е над горния знак, свържете се с
оторизиран търговски представител или сервиз на
Toyota или друг надежден сервиз.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 15:02
от max-2
Доколкото разбрах колегата се е свързал и са му казали 35 мм., чакам да потвърди. Според мен е по-добре да жертвам 4 л масло, отколкото нерви с тях.
Преди бях чел в интернет някъде на тези двигатели да не се превишава нивото над максималното, за да не го засмуче картерната вентилация.....

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 15:33
от Митхат
След като докарах колата се обаждах в Германия откъдето докарах колата ,добър представител на Лексус с добър рейтинг.Казаха ми...няма проблеми на 15К сменяй масло,аз тома неверни ангажирах колега от форума който разпита където трябва и там са казали,...няма проблеми...карайте.
Ако съм разбрал правилно . възможно е да се покачи до над 35мм.Това знам за сега,колата се кара вече много но маслото пак леко върви нагоре.
При мен има вариант с масло 0w8, и 0w16, карасе с второто.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 15:59
от max-2
35 мм над максималното на щеката ли? Аз съм 0в16.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 23 Яну 2025 16:02
от Ивайло Димов
Не всички джадайки леят бензин в маслото ,при някои си е просто конструктивна особенност на ДВГ .Една от причините азиаттците да минат на нисковискозитетни масла е точно конденза от влага и гориво ,колкото по-бързо маслото се сгрее до 100 градуса толкова по-бързо ще изпари излишната влага и бензинови изпарения .Едно време старият съвецки автопарк се караше с M8Д което е равно на SAE 20.