Страница 1 от 1
Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 05 Яну 2025 11:46
от Колев
Здравейте , колеги! От известно време стрелката за температура на водата не стига нормалното си положение и повредата би трябвало да е в термостата ,но забелязах също,че стрелката тръгва от студено към топло изведнъж и рязко. Как да проверя дали датчикът ми е наред и къде се намира той . Автомобилът е Авенсис Т22 - 2002 г. дизел D4D 110 кс
Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 05 Яну 2025 13:37
от gena_bs
Не разбрах - не достига нормалната температура в движение или дори на място?
Освен термостатът да е останал полуотворен, а при втория случай - напълно отворен, не виждам какъв друг проблем може да има.
По-малко вероятно е да има повреда в самия уред или табло. Между другото показанията са само информативни и не са точни.
Проверка на датчика - най-лесно с диагностика. Втори вариант - с измерване на напрежението на клемите му с мултиметър.
Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 05 Яну 2025 15:41
от WoLF
Както се каза горе - следиш температурата през диагностика (дори и елементарните хващат този параметър) и ще стане ясно. Проблем с таблото въобще не е изключен вариант, но по-често е термостат или подпушване/балон из системата...
Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 05 Яну 2025 15:53
от ico1
Що си мисля,че са два датчика един за ЕКУ то и един за уреда.Поне на Партнера бяха така мотора си работеше нормално .Този за уреда забиваше в горно положение от време на време и от него се пускаше вентилатора и ако не го чуеш ,че работи като слизаш отива акумулатора.
Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 05 Яну 2025 16:02
от WoLF
Френска му работа

Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 05 Яну 2025 17:19
от zorbata
Колев написа: ↑05 Яну 2025 11:46
стрелката тръгва от студено към топло изведнъж и рязко
Започни от датчика, поне по-лесно се сменява.
Термостата ако е блокирал или ще прегрее или въобще няма да загрее. А и се "хваща" лесно по маркучите.
Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 05 Яну 2025 17:42
от Ивайло Димов
Стрелката работи на сектори ,понеже е аналагов измервателен уред ,за да няма колебания и трептене от40-60 е на едно положение ,от 60-80 на друго от 80-100 на трето .. Разбира се цифрите са условни за различните производители .Доста нови коли дори нямат такъв уред ,за да не се стресира заблейва водача .
Диагностика да се види дали температурният датчик отчита коректно ,но и аз клоня към термостат който отваря рязко ,а не постепенно .Аналоговата стрелка или работи или не ,съмнително е уреда да е повреден .
Колата има ли нормално ,силно парно ...плавно затоплящ се въздух от духалките ?
Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 05 Яну 2025 19:27
от Двигателист
Датчикът е един. Когато извадиш буксата, вентилаторите тръгват, а стрелката на на таблото отива в средата. Не работи кaкто пише Димов, а нараства пропорционално до работна температура и там вече не мърда в определен диапазон.
Понеже съм имал подобен проблем, а и още го имам, да знаеш, че има голяма вероятност проблема да е в таблото. Особено, ако лятото проблема го няма, или просто, когато в купето е много по-топло.
Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 05 Яну 2025 19:42
от Ивайло Димов
Който е работил с точни измервателни уреди от типа осцилоскоп ще ме разбере

.Движението е пропорционално но от -до стои на една позиция ,после се изменя плавно в друга след повишаване на темпетатурата .Изобщо идеята е да няма трептения на стрелката ,които ги има при чувствителните и точни инструменти .
Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 05 Яну 2025 21:14
от Двигателист
Офтопик
Осцилоскоп е безмислен при толкова ниска скорост на промяна на величината, каквато е температурата на охладителната течност. Разбери, че не всичко е VW и алгоритмите са специфични и различни при различните производители. За да ти стане ясно, какво имам предвид, виж долните снимки, които са от температурен индикатор на Тойота. Къде виждаш интервали на промяна от 20 градуса?!
Има и още в същата дискретизация, но не ми дава да ги прикача.
Трептения на стрелка на термометър на охладителна течност на двигател няма как да има и ако помислиш малко ще разбереш защо. Просто системата е доста инертна. Дори и преди 50-80 години когато бяха директни, не е имало каквото и да било трептене, породено от температурата.
Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 06 Яну 2025 00:31
от Ивайло Димов
Нямаш нарисувана скала на деления но си я има просто не е изобразена физически,остай производителя ....не са им различни аналоговите уреди

.Обяснявам ти ,че тая стрелка не може да ти покаже 53.5° примерно както един цифров уред ,тя ще ти покаже 60 .Най-лесно се вижда като закачиш колата на диагностика и следиш в реално време показанията .Стрелката на оборотомера в празни обороти стои на 800 и не мърда но лаптопа отчита колебания между 760-800 .Едно време стария съвецки автопарк (ЗИЛ,ГАЗ,Беларус) всички уреди страдаха от "тремор" ,уредите им подскачаха стрелките .
Температурен датчик или термостат
Публикувано на: 06 Яну 2025 08:47
от WoLF
Половин градус нямат точност, но 5 градуса разлика показват, да не кажа и по-малко на някои коли... Няма как да "скачат" няколко градуса реално, но ако по някаква причина такъв сигнал идва ще си проличи по стрелката
