Страница 1 от 1

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 05 Яну 2025 11:46
от Колев
Здравейте , колеги! От известно време стрелката за температура на водата не стига нормалното си положение и повредата би трябвало да е в термостата ,но забелязах също,че стрелката тръгва от студено към топло изведнъж и рязко. Как да проверя дали датчикът ми е наред и къде се намира той . Автомобилът е Авенсис Т22 - 2002 г. дизел D4D 110 кс

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 05 Яну 2025 13:37
от gena_bs
Не разбрах - не достига нормалната температура в движение или дори на място?
Освен термостатът да е останал полуотворен, а при втория случай - напълно отворен, не виждам какъв друг проблем може да има.
По-малко вероятно е да има повреда в самия уред или табло. Между другото показанията са само информативни и не са точни.
Проверка на датчика - най-лесно с диагностика. Втори вариант - с измерване на напрежението на клемите му с мултиметър.

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 05 Яну 2025 15:41
от WoLF
Както се каза горе - следиш температурата през диагностика (дори и елементарните хващат този параметър) и ще стане ясно. Проблем с таблото въобще не е изключен вариант, но по-често е термостат или подпушване/балон из системата...

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 05 Яну 2025 15:53
от ico1
Що си мисля,че са два датчика един за ЕКУ то и един за уреда.Поне на Партнера бяха така мотора си работеше нормално .Този за уреда забиваше в горно положение от време на време и от него се пускаше вентилатора и ако не го чуеш ,че работи като слизаш отива акумулатора.

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 05 Яну 2025 16:02
от WoLF
Френска му работа tooth.gif

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 05 Яну 2025 17:19
от zorbata
Колев написа: 05 Яну 2025 11:46 стрелката тръгва от студено към топло изведнъж и рязко
Започни от датчика, поне по-лесно се сменява.
Термостата ако е блокирал или ще прегрее или въобще няма да загрее. А и се "хваща" лесно по маркучите.

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 05 Яну 2025 17:42
от Ивайло Димов
Стрелката работи на сектори ,понеже е аналагов измервателен уред ,за да няма колебания и трептене от40-60 е на едно положение ,от 60-80 на друго от 80-100 на трето .. Разбира се цифрите са условни за различните производители .Доста нови коли дори нямат такъв уред ,за да не се стресира заблейва водача .
Диагностика да се види дали температурният датчик отчита коректно ,но и аз клоня към термостат който отваря рязко ,а не постепенно .Аналоговата стрелка или работи или не ,съмнително е уреда да е повреден .
Колата има ли нормално ,силно парно ...плавно затоплящ се въздух от духалките ?

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 05 Яну 2025 19:27
от Двигателист
Датчикът е един. Когато извадиш буксата, вентилаторите тръгват, а стрелката на на таблото отива в средата. Не работи кaкто пише Димов, а нараства пропорционално до работна температура и там вече не мърда в определен диапазон.
Понеже съм имал подобен проблем, а и още го имам, да знаеш, че има голяма вероятност проблема да е в таблото. Особено, ако лятото проблема го няма, или просто, когато в купето е много по-топло.

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 05 Яну 2025 19:42
от Ивайло Димов
Който е работил с точни измервателни уреди от типа осцилоскоп ще ме разбере 🙂.Движението е пропорционално но от -до стои на една позиция ,после се изменя плавно в друга след повишаване на темпетатурата .Изобщо идеята е да няма трептения на стрелката ,които ги има при чувствителните и точни инструменти .

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 05 Яну 2025 21:14
от Двигателист
Офтопик
Осцилоскоп е безмислен при толкова ниска скорост на промяна на величината, каквато е температурата на охладителната течност. Разбери, че не всичко е VW и алгоритмите са специфични и различни при различните производители. За да ти стане ясно, какво имам предвид, виж долните снимки, които са от температурен индикатор на Тойота. Къде виждаш интервали на промяна от 20 градуса?!
► Виж съдържание
Има и още в същата дискретизация, но не ми дава да ги прикача.

Трептения на стрелка на термометър на охладителна течност на двигател няма как да има и ако помислиш малко ще разбереш защо. Просто системата е доста инертна. Дори и преди 50-80 години когато бяха директни, не е имало каквото и да било трептене, породено от температурата.

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 06 Яну 2025 00:31
от Ивайло Димов
Нямаш нарисувана скала на деления но си я има просто не е изобразена физически,остай производителя ....не са им различни аналоговите уреди :thumbsup: .Обяснявам ти ,че тая стрелка не може да ти покаже 53.5° примерно както един цифров уред ,тя ще ти покаже 60 .Най-лесно се вижда като закачиш колата на диагностика и следиш в реално време показанията .Стрелката на оборотомера в празни обороти стои на 800 и не мърда но лаптопа отчита колебания между 760-800 .Едно време стария съвецки автопарк (ЗИЛ,ГАЗ,Беларус) всички уреди страдаха от "тремор" ,уредите им подскачаха стрелките .

Температурен датчик или термостат

Публикувано на: 06 Яну 2025 08:47
от WoLF
Половин градус нямат точност, но 5 градуса разлика показват, да не кажа и по-малко на някои коли... Няма как да "скачат" няколко градуса реално, но ако по някаква причина такъв сигнал идва ще си проличи по стрелката tooth.gif