Страница 1 от 3

Corolla Cross / Cororlla / CН-R - Покупка на 1.8 140HP или 2.0 197НP ?

Публикувано на: 03 Яну 2025 13:43
от gerito_jp
Чудейки се каква кола да избера, забелязах, че тези два варианта живеят всъщност в повечето предлагани в момента модели
1.8 140 коня / 2,0 197 коня
- Корола Крос
- Корола Хечбек/Седан
- CH-R
Това пето поколение хибриди предполагам са добри. Може ли да кажете кое е по-надежно да не се разваля.
Ясно, че едното е по-бързично. Верно ли е, че 1,8 е хибридът от предишния приус, който реално във времето се е доказал като надежден /да не се разваля/
Вариантът 2.0 също толкова надежден ли е във времето?

Благодаря!

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 03 Яну 2025 15:11
от pepone
Зависи какво ти трябва , аз съм с 2ка 2019 184 коня, почти не ги използвам тия коне понеже карам основно магистрали в Нидерландия. Мисля, че извънградско разхода е минимален в полза на 1.8, аз бих взел 1.8 - направих си кефа с 2ката първите няколко месеца и сега няма никаква тръпка, а за мен 140 коня са напълно адекватни за нормално каране. Отделно си карам семейството почти винаги с мен. От към надеждност , на 135к км съм и няма никакви грижи , според мене може да изкара 300к км без проблеми тая кола, само хибридната батерия не знам дали ще издържи, но поне в щатите ги рециклират за 1000$ та не е болка.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 03 Яну 2025 21:03
от Hursa
По-бърз не е по-мощния smile.gif Автомобилите и с двете системи са ограничени до максимална скорост от 180 км/ч според производителя - ограничението се налага за да се защити един от елементите (на хибридната система). Дали 2.0 е "толкова надежден" - още не може да се твърди, все пак 1.8 двигателя се ползва значително по отдавна, в хибридните системи от трето, четвърто поколения и сега в това, което нарекоха "пето", като още в трето поколение се инсталира не само в приус, но и в по-продавания в Европа аурис. 2.0 е по-нов, което не означава задължително по-добър. Относително по натоварен е двигателя, 1.8 е сравнително по "дефорсиран". 2.0 е със "смесено" подаване на гориво - директно впръскване в цилиндрите и с предкамерно впръскване - което също не предполага по-голяма надеждност. 2.0 е с по дълъг работен ход, същевременно е и доста по-високооборотен. Така че, вероятно 2.0 отстъпва по надеждност на 1.8 двигателя. (Все пак аз съм предпочел и сега бих предпочел по-мощния - което не означава, че съм направил и бих направил "правилния" избор. smile.gif)

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 04 Яну 2025 12:34
от gerito_jp
Благодаря за отговорите!

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 04 Яну 2025 22:22
от mukot
Hursa написа: 03 Яну 2025 21:03 Така че, вероятно 2.0 отстъпва по надеждност на 1.8 двигателя.
Да защитя малко надеждността на 2.0. Това което облекчава работата му особено в ниски обороти е по-мощния електромотор, като софтуера е направен така, че да го натоварва по-малко за сметка на електромотора. Освен това вторият комплект инжектори преди всмукателните клапани ги поддържат чисти и нагара се натрупва по-бавно и по-малко, отколкото при чистото директно впръскване.
Все пак това е теория, а критерий за истината е само практиката.
Иначе, да, и аз съм предпочел 2.0. Просто ускорението наистина кефи и стойността му 0-100 е под 8 сек. :D

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 05 Яну 2025 11:08
от FearSoft
► Виж съдържание

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 05 Яну 2025 12:25
от peterhr
За много хора, това е важно. Запас от мощност никога не е излишен. При сравнително еднакви други показатели, аз бих избрал по-мощния вариант.

Предишната ми кола беше доста по-мощна и изпреварванията бяха много лесни, без аз да мисля много, без да чакам много дълги прави. Сега ми се налага да се съобразявам с много неща. Когато реално избирах кола, сравнението беше между много големи крайности и нямаше как да заложа отново на по-мощен вариант.

Имам познати, които усещат, само по усет 1 секунда разлика в ускорението, т.е. хващат разлика само по начина на возене и усещане в колата - дали е 5сек или 6 сек до 100.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 05 Яну 2025 15:45
от WoLF
Точно това е - не е по-бърза при равни другите неща. Въпроса е дали е за сметка на нещо важно за конкретния купувач или не :thumbsup:

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 05 Яну 2025 15:57
от peterhr
До 100км/ч - 3 секунди не е малка разлика (при равни други условия). Доускорението също е няколко секунди разлика.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 05 Яну 2025 16:00
от WoLF
Не съм се изразил достатъчно точно.
peterhr написа: 05 Яну 2025 15:57 3 секунди не е малка разлика (при равни други условия)
това в скобите не е изпълнено, разликите обаче може да не са важни за някои, а за други да са ermm.gif

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 05 Яну 2025 19:46
от Hursa
► Виж съдържание

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 05 Яну 2025 22:19
от mukot
Hursa, напълно съм съгласен с обясненията като имам само малко допълнение. При ускорението от място, както и при доускоренията кефа от електромотора МГ2 идва не просто от по-високата му мощност, а и от по-високия въртящ момент, който идва веднага /практически малко над нулевите обороти/. И да, батерията е малка и бързо свършва и това което си описал е точно за извънградското каране, когато ДВГ трябва и да движи колата и чрез МГ1 да зарежда батерията, обаче в големия град, където карам ежедневно батерията рекуперира при всяко спиране, което разбира се не е достатъчно но двигателната карта е направена така, че ДВГ да зарежда чрез инвертора и МГ1 батерията. От това идват "неадекватната" работа като обороти на ДВГ, която смущава мнозина. :D
Малък оф топик: на Хондата ми е направено същото като идея за оптимално задвижване от двата енергийни източника макар и с друга механична схема. Там няма планетарен редуктор, но има съединител, управляван от компа, който се зацепва за задвижване на колелата, когато скоростта е достатъчно висока за да могат оборотите на ДВГ да са достатъчни за да генерират въртящ момент, който по това време да движи колата. Това се налага защото също няма скоростна кутия за смяна на предавателното отношение и трансмисията също е кръстена е-CVT, защото предава тягата без прекъсване, въпреки, че не е вариатор нито пък има постоянно зацепване през планетарен механизъм.
Малко дълго става, извинявам се. mellow.gif

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 06 Яну 2025 10:27
от Hursa
Да се вглеждаме във високия въртящ момент, без да се разглежда трансмисията е заблуждаващо (особено е заблуждаващо при еднакъв тип електромотори). Вижте при второ поколение - електромотора е с 400 Нм въртящ момент. При електромотора е важно и до какви обороти може да поддържа високия си въртящ момент, особено в случаи, като при хибридите на тойота (и електроавтомобилите) - когато той е включен към трансмисията посредством относителни силно понижаващ редуктор - така диапазона от скорости, за които той може да даде максималния си въртящ момент силно се съкращава. (Има интересен момент при развъртането на синхронен мотор от "0" оборота, за съжаление трудно се намира информация и се съмнявам, че си го обяснявам правилно. Ако има електроинженери - да пишат. smile.gif) И да - имах предвид продължително движение с относително постоянна и относително невисока скорост (а не шофиране със спирания, регенериране при спиранията и последващи ускорения). Тогава подпомагане на двг не е необходимо и е безпредметно, защото ще изчерпи заряда и в последствие трябва да се зареди. Още повече, ако сравняваме хибридите с 1.8 и 2.0 двг - при еднаква ниска скорост по-големия в случая има по-голям запас по-мощност и така дори по-малко би се нуждал от подпомагане.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 24 Яну 2025 17:11
от aalexieff
Здравейте,
Върви ми една мисъл да заменя Авенсис III Вагон 2,2 и Мицубиши Колт VI 1,5 със Корола туринг спорт и като чета в Ауто-Дата Нет има разлика във технологията на батериите. 1,8 (140) е със Литиево-йонна (Li-Ion) батерия а 2,0 (196) е с Никел-метал хидридна (NiMH). По прицип Литиево-йонните батерии са по добри, може и да бъркам.
Моля за коментар, защото съм се насочил към 2,0?

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 24 Яну 2025 18:49
от Hursa
► Виж съдържание