Страница 1 от 3
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 15 Дек 2024 15:05
от Huskey1983
Здравейте. Предстои ми покупка на нов автомобил и е почти сигурно, че ще е Тойота. Предстоят ми два Test-drive на Корола Седан с двигател 1.8 Хибрид и Ярис Крос 1.5 Хибрид, но по-слабият двигател със 116 конски сили. Поне от това което видях като информация, везните клонят към Королата, но все пак ще се радвам ако ми споделите вашите мнения, защото смятам, че Ярис Крос не е за подценяване също. Бъдещият ми автомобил ще се кара и в града и на дълъг път, така че няма да е предимно за града. Благодаря предварително

Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 15 Дек 2024 15:23
от veso_hds
Интересна дилема.Двата автомобила са съвсем различен клас, нямат нищо общо, освен че са хибриди.Вие ще трябва да прецените за какво ви е необходим автомобил.Едното е лек автомобил седан, другото е SUV.
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 15 Дек 2024 17:07
от WoLF
1.8 е една идея по тих при магистрални скорости, но разликата не е голяма. Съгласен съм, че избора е силно субективен и тестовете ще изиграят основната роля

Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 15 Дек 2024 17:29
от max-2
Магистрала-седан. Градско няма разлика между двата модела.
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 15 Дек 2024 18:24
от Hursa
(Не разбирам това увлечение по "сувовете".) Все пак седана/хечбека - са си по-ниски, с по-ниско въздушно съпротивление, по-леки при сравнение със сув от същия "калибър". Поради това при една и съща мощност са по-динамични, по-устойчиви в завой - така дават по-голямо удоволствие от шофирането по шосетата, по-нисък разход, по-евтина подръжка, по-ниска цена. Сув е по-обемен и евентуално с по-голям багажник (макар, че ако човек търси по-голям багажник има "комби"). Едва ли разликата е голяма в обема на купето и багажника - при сравнение на крос яриса и корола седан. Едва ли и яриса сув е значително по-маневрен от седан королата в града. Седана корола е много нисък (както и хечбека/комбито) - трябва винаги да се внимава, особено около бордюрите (особено за предната "престилка") и дори при влизане в подземни гаражи. Седи се ниско, по-ниско от яриса (не сува) - на мен това ми харесва, но на много хора не се харесва, особено при шофиране в града. С "актуалната" корола едва ли е добра идея да се "излиза" от шосето, поради доста ниското окачване (и най-вече ниско поставената предна пласмасория) - това е може би единственото съществено предимство на сув (макар, че сув за така наречения "офроуд" ...). Седана е с по-голямо междуосие по-сравнение с хечбека - би трябвало да вози по-добре, осезаемо при по-дълго шофиране, особено при сравнение с по-късия ярис. Королата е по-мощна (с по "осъвременената" хибридна система, с по-голяма електрическа мощност) и може би дори по-лека от крос яриса - така, че би била доста по-динамична, ще е и осезаемо по-устойчива в завоите, поради това доста по-приятна за шофиране - според мен.
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 15 Дек 2024 19:02
от Huskey1983
Благодаря за съветите

Ще го имам предвид след като тествам и двата модела. Май забравих най-същественото, че и жената ще го кара също така, макар и по-рядко. В крайна сметка сме с бебе и пространството е от значение, но и двамата с жената сме практични, но пък искаме и качество, заради това се насочихме към Тойота. Още веднъж благодаря

Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 15 Дек 2024 21:27
от Двигателист
Офтопик
► Виж съдържание
Hursa написа: ↑15 Дек 2024 18:24
Не разбирам това увлечение по "сувовете".
Относително е. Аз бях на твоето мнение, някога...
Другата гледна точка – по-висока позиция – по-добър обзор и наблюдения на пътя. По-голям просвет, по-големи колела, които по-трудно се деформират, пукат, чупят при каране по инфраструктурата на нашата столица от ЕС и не само по столичната. Ако е от компактната гама е много по-маневрен от аналогичен седан (имам и Авенсис и РАВ4 и разликата е голяма), паркира се лесно. Бонус, ако си 4х4 и ходиш по планините, зимата, а и не само.
Понеже имам двата варианта и минусите са ми ясни – по-висок разход, по-ниска динамика, при равни условия, по-ниска устойчивост при резки маневри, макар това също да е в графата относително, защото, колкото и парадоксално да звучи, високият RAV4 XA30 реагира по-добре от ниския Авенсис Т22, за сметка на различната твърдост на окачването. Но при равни начални условия, сув е по-зле в това отношение от несув.
Разбира се, всичко това не би било от кой знае какво значение, до момента в който не се сдобих с две хубави дискови хернии и установих, че позицията на седене в сув, или там както му казвате, или подобен автомобил с повишена проходимост, ми е доста по-безболезнена в сравние със седана (Авенсис). За каране на нещо подобно на Селика, или МР2 не ми се говори защото позиция тип седнал на пътя (пода) е доста неприятна, за мен... сега де, преди 20 години нямах този проблем.
Та не всичко е разход на гориво, устойчивост и т.н.
П.П.: В бусове и високи и ванове също се чувствам добре, но за момента малкия сув РАВ4 е ок.
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 16 Дек 2024 08:04
от Митхат
Huskey1983 написа: ↑15 Дек 2024 15:05
крайна сметка сме с бебе и пространството е от значение, но и
Седанът става,другата ..трудно с този малък багажник.
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 16 Дек 2024 09:07
от itzoa
Hursa написа: ↑15 Дек 2024 18:24
(Не разбирам това увлечение по "сувовете".)
Не разбираш, защото живееш в плоските земи

Аз бях пред същата дилема, но точно повдигнатата предница, която при Королата е прекалено ниска и знаейки колко са хубави пътищата тук и колко постоянно опирах с предната кола, реших да е Ярис Крос. Предимствата на Королата са единствено по магистрала може би, както и единия цилиндър в повече ;) Багажника на Ярис Кроса също беше по-голям. 4-те гуми ги събирам и даже хлопат (при сложена допълнително и резервна гума) ;)
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 16 Дек 2024 10:03
от south
Huskey1983 написа: ↑15 Дек 2024 19:02
след като тествам и двата модела. Май забравих най-същественото, че и жената ще го кара също така, макар и по-рядко. В крайна сметка сме с бебе и пространството е от значение,
Определено трябва да тествате, да се размените като шофьори за да усетите колите, пътувайки едновременно и двамата! Според мен Королата ще е с повече вътрешно пространство и по-голямо предно стъкло (по-добро усещане и комфорт)!, ще "обира" неравностите по-добре предвид междуосието, от друга страна Ярис крос-а е с по-висока позиция на шофиране и по-удобен за дама предполага се, предвид ръста и не само. По-голямият клирънс на Яриса също е добре, предвид, че понякога високи неравности са проблем за ниските седани (заходи с голям наклон, пресичане на улици с големи неравности, бабуни и дупки), рядко, но се случва и може да се задере предна броня, пластмасова кора, гърне. Липсата на педал на съединителя е удобство и в двата случая. Седана си има доволно голям багажник, при необходимост и в двата случая може да си сложите греди и кутия за багаж. (обикновено по-шумно, променя в някаква степен стабилността в завои, допълнителни разходи, ограничения в скоростта).
Дано имате възможност да тествате по-продължително време, по възможност помолете за шофиране и на дълъг път и на малки улици за да усетите в по-голяма степен колите (предвид и това, къде живеете и как ще се ползва колата).
Успех с избора и всичко добро!
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 16 Дек 2024 10:57
от Hursa
► Виж съдържание
„По-висока позиция – по-добър обзор“ - да, ако шофирате влекач на „тир“ или голям автобус. Но при огромното болшинство сув – очите са на нивото на тавана на по-ниските „леки“ автомобили. От по-ниските поне виждате през прозорците на съседните ниски автомобили. Поради по-високата позиция и по-обемното купе е затруднен обзора и към ниските близки до сув обекти, допълнително влошен от задигнатите предна и задна част на каросерията за да му придават вид на „висока проходимост“, както и обемните пласмасории по калниците или прагове (не напразно обикновено поставят по няколко камери на по-скъпите – за да се вижда, какво има в непосредствена близост).
„По-голям просвет, по-големи колела, които по-трудно се деформират, пукат, чупят при каране по инфраструктурата на нашата столица от ЕС и не само по столичната“ – това е много често срещано обяснение, за да оправдае човек пред себе си по-голямата цена, която заплаща за сув (допълнително надута поради модното течение). Но според мен - всъщност обикновено се подвежда по „модата“, по по-голямото търсене на сув. И това не е само у нас с лошата инфраструктура. Затова и производителите пускат толкова сув модели, например тойота, пусна допълнително сув варианти и на всичките си „леки“ модели, че и по два. По-голямата здравина на окачването при сув – според мен е мит. То трябва да е по-масивно за да съответства и компенсира по-тежката, по-обемната и най-вече по-високата каросерия, по-дългия ход, по-високото окачване (по-високия център на тежестта - създаващ по-големи моменти при накланяне). Особено заради по-големите и по-масивни колела (създаващи по-високия клирънс и външността на сув моделите), по-масивните главини и спирачни апарати – това води до значително по-голяма така наречена „неподресорена маса“ – трябва окачването да и съответства за да даде достатъчна здравина. Но (според мен) в най-добрия случай общата здравина на окачването съответства на окачването на „леките“ модели, при по-леките и по-евтини сув – едва ли (а евентуалния ремонт - значително по-скъп). Едва ли и много хора ще са доволни от „возията“ на истински високопроходимите модели, окачването на които трябва да поеме значителни натоварвания при шофиране по „пресечен“ терен. А сув за да се хареса на масовия потребител трябва да създава достатъчен комфорт. Сравнете окачването на сув моделите с окачването на истински високо проходимите модели – и става ясно защо наричат сувовете – „паркетници“.
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 16 Дек 2024 14:37
от planetarydrive
Малко се отклонявам от темата. Преди 10,20,30 години изборът беше много по-лесен, поради малкото предлагане на варианти.
Казвате, че сте практични в избора си. Не отхвърляйте по-висок клас предложения-Корола Крос примерно. При тези големи гаранции, вложените пари сега, се изплащат когато колата се задържа дълго време 10+ години. Това е практичността според мен. И да не се залита към ненужни екстри. Базовите нива са предостатъчни като екстри. По-добре по-висок базов клас, отколкото натъпкано с ненужни "екстри" по-високо ниво. Годините вървят бързо и децата растат и се увеличават. Точно когато имаш други приоритети, идва и смяна на кола, защото не е мислено в перспектива. Така, за мои най-близки млади, тръгнахме от Ярис Крос и стигнахме до поръчан Рав4. Е там гаранцията е 15г. Корола Крос беше също финалист при избора. Никакъв смисъл не виждам да се плащат хиляди за лампичка в огледалата, сигнализация за минаваща напряко кола и други напълно излишни функции. С това не можах да се преборя, млади, какво да ги правиш.
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 16 Дек 2024 22:13
от Мирослав Петков
WoLF, на тестдрайва, 2 ката ми наду главата, 1.8 не знам, очаквам да е по зле!
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 17 Дек 2024 08:02
от FearSoft
Много ви чувствителни ушите, бе

За 1600 км в посока как на мен не ми гръмна главата?
Изводът - изключително субективно усещане и без лично да го усетиш няма как да си сигурен.
Корола или Ярис Крос?
Публикувано на: 17 Дек 2024 13:44
от itzoa
south написа: ↑16 Дек 2024 10:03
Седана си има доволно голям багажник
Моя грешка, мислех че говорим за хечбека на Королата, да, седана май е с по-голям багажник от Ярис Кроса, не съм сигурен обаче дали е с форма подходяща за 4-те гуми обаче

Но теглото на Ярис Кроса не е по-високо, даже са си доста леки около 1.2 тона. Да се има предвид и че версията с предно е с торсион отзад и малко подскача повече по дупките. Не знам как е Королата.