Страница 1 от 1

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 06 Дек 2024 16:24
от kavel80
Здравейте
Около 10хил км карам вече Аурис хибрид 2017 и 5ти път ми занулява сама историята за средния разход на гориво и trip A и trip B. На практика остава само ODO-то а всичко друго става на нула и това е много дразнещо. Към колата има вързана аларма ,а преди имаше и регистратор който махнах по съвет на човек но и това не помогна. В Тойота все още не е влизала колата от както я карам, при предишния собственик е обслужвана само и там и той казва че не му го е правила тоя номер при него.
Моля за съвет/решение ако някой се е сблъсквал с този проблем.
Благодаря

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 06 Дек 2024 17:45
от Akima
Други модификации има ли?

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 06 Дек 2024 18:40
от memorex
Често срещано е на други автомобили при слаб акумулатор.В конкретния случай 12В.
Акима съвсем правилно е задал въпроса си според мен.
При положение че батерията е наред бих измерил консумацията в покой / при заспиване и след това отстраняване една по една модификациите от уравнението а след това и фабрични слабости от рода на ключ аварийни /така пишат собственици/

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 07 Дек 2024 09:29
от djofra
При мен това се получаваше при падане на напрежението на акумулатора. Не знам под колко волта обаче. Странното, което забелязах след, като сложих едно волтметърче в запалката - при работа на двигателя напрежението е или 14.4В или 12.2В. Нищо друго, няма средно положение. Като включа габаритни или къси - замръзва на 13.8В. Сега откакто паднаха температурите под 10 градуса държи постоянно 14.2В. Та за мен, компа на колата изключва определени консуматори при падане на напрежението на акуто. От пролетта до сега не позволявах при движение да ми пада напрежението под 13.8В и от тогава не са ми се занулявали споменатите показания. Преди това за 5 години ми се еслучвало десеттина пъти. В сервиза ми казаха - акумулатор. Свалям зареждам го и нямаше проблем 3-4 месеца и после пак. Карал съм 130 км. спирам за час, влизам паля и о всичко на нула. Вярно, модела е друг ама явно логиката на електриката им е еднаква.

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 07 Дек 2024 09:54
от gena_bs
Да си се замислял да ревизираш алтернатора? Както и да провериш клемите/ кабелните връзки за окисляване.
При кратък пробег, особено зимата, не успява да зареди достатъчно акумулатора.
Друг вариант е да сложиш такъв с по-голям капацитет от оригиналния. Разбира се, не много по-голям, а примерно един "стандартен" капацитет по-високо. Примерно от 54-55Ah > 60-62Ah Ca-Ca. Като не е задължително да е от най-скъпите серии на Exide, Bosch или Varta.
Има турски OEM, които им отстъпват само по цена.

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 07 Дек 2024 11:59
от djofra
При мен със сигурност не е проблем в алтернатора. А акумулатора ми е 80 Аh. Нов на 1 година. Както споменах, откакто не позволявам напрежението да пада под 13.8в /близо година/ , не ми се зануляват показанията.

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 07 Дек 2024 12:30
от BOz
Добре, но пишете за тези казуси извън хибридната тема.

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 07 Дек 2024 20:14
от slowtraveler
djofra написа: 07 Дек 2024 09:29 Та за мен, компа на колата изключва определени консуматори при падане на напрежението на акуто.
Не... Командва зарядната част... 'Логиката е различна' точно заради различната реализация при стандартен и хибриден ДВГ... В единия случай - 12V алтернатор, а в другия високоволтов Мотор-Генератор с инвертор за 12V..
Но накратко както споделят колегите по-горе - бих се насочил към по-внимателна проверка на акумулатора, и евентуално - консуматори/модификации, които остават активни след изключване на автомобила... Или просто неправилна експлоатация (например дълго стоене с отворена врата, пуснато радио и т.н. без автомобилът да е 'стартиран')..

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 08 Дек 2024 22:45
от mirott
Слаб акумулатор. При завъртане на стартера пада под 9 волта. Нулирането се случва точно тогава. Проверете това и ако е така го подменете с нов. Успех.

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 08 Дек 2024 22:53
от slowtraveler
При хибрида едва ли се притеснява толкова от 'стартера' tooth.gif

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 08 Дек 2024 23:17
от zorbata
slowtraveler написа: 08 Дек 2024 22:53хибрида
Хибридната система не е ли на друг волтаж?

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 09 Дек 2024 08:29
от WoLF
Човека е казал хибрид, Вие за стартери, въртенета и тем подобни му говорите... Пак бих проверил акумулатора :thumbsup:

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 09 Дек 2024 09:58
от slowtraveler
zorbata написа: 08 Дек 2024 23:17 Хибридната система не е ли на друг волтаж?
Хибридната - да, но 'базовата' система (компютрите, ламБите, аларми, радио и т.н.) си се захранват от 12В система, която в покой се захранва от 12V акумулаторче. Което като му падне напрежението, и компютрите почват да правят номера или директно 'да откаже да пали' (отказв компютъра, който стартира хибридната система, която поддържа 12V потребилите когато автомобила работи)... Т.е. акумулаторчето се използва само когато хибридната система е изключена, и се зарежда когато хибридната система работи. Аналогично на нормалният автомобил - ток трябва 'докато запали' (в хибридният случай - малка консумация, колкото да стартира компютъра на хибридната система), след което 'зарядните' (алтернатора при стандартния автомобил, или инвертора при хибридния) поемат всички товари и докато не изгасиш - нямаш проблеми с 12V консуматори. Можеш да включваш и по-сериозни консуматори - фарове, отопления и т.н... Които ако ги включиш при покой (изгасен автомобил) биха ти 'изяли' акумулатора за половин час (а някои умишлено не могат да се включат ако автомобилът не е стартиран)..

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Публикувано на: 09 Дек 2024 15:09
от mirott
Напрежението на акумулатора спада под нужния минимум при старт. Хибрид, нехибрид-акумулатора е заминал.